Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tähän pinoon kaikki " väkisin väännetyt" nimet

Vierailija
28.02.2008 |

Mitä ne sellaiset ovat? Väkisin väännetyt nimet?

Kommentit (40)

Vierailija
1/40 |
28.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaani

Eljas

Aappo

Opri

Oleksi (venäjää?)

Ja vaikka miten olisivat vanhoja nimiä, niin suositumpien nimien itsekeksityiltä " olemmepa erikoisia ja niin ei-taviksia" -versioilta kuulostavat

Vierailija
2/40 |
28.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mea

Mianna

Minea

Oosa

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/40 |
28.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

..tai ylipäätään historialle.. tai millekään muullekaan elämän osa-alueelle..

Vierailija
4/40 |
28.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

takuuvarmasti laittanut lapselle jonkin tällaisen nimen. Olin maailman paskantärkein pikku nilkki naiseksi. Onneksi ikä tuo järkeä päähän niin monessa asiassa. Meidän lapsella on asiallinen, melko tavallinen nimi. Lapsi ei ole meidän egomme jatke, vaan ihan oma yksilönsä. En enää myöskään kuvittele olevani mikään kermaperse ah-niin-erityislaatuinen ihminen :9.

Vierailija
5/40 |
28.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä näistä tekee teidän mielestänne väkisin väännettyjä, on luultavasti se, että ne ovat oudon kuuloisia.

Tutut, mutta hassut nimet hyväksytään helpommin kuin oudot ja hassut.

Ihan yhtä " väkisin väännettyjä" voisivat olla esimerkiksi (jos ette olisi näitä ennen kuulleet):

Nuutti, Akseli, Heikki, Silja, Kiia, Rasmus, Sofia, Mauno, Eveliina.....oikeastaan mikä nimi tahansa.

Vierailija
6/40 |
28.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

takuuvarmasti laittanut lapselle jonkin tällaisen nimen. Olin maailman paskantärkein pikku nilkki naiseksi. Onneksi ikä tuo järkeä päähän niin monessa asiassa. Meidän lapsella on asiallinen, melko tavallinen nimi. Lapsi ei ole meidän egomme jatke, vaan ihan oma yksilönsä. En enää myöskään kuvittele olevani mikään kermaperse ah-niin-erityislaatuinen ihminen :9.

Jotkut eivät edes nuorena kuvittele itsestään liikoja.

Vierailija
7/40 |
28.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Vierailija:

Mitä liikaa kuvittelua kermaperseisyyttä on valita lapselleen nimi, josta sattuu tykkäämään, tykkäsivät muut siitä tai eivät? Kertokaas.

Vierailija
8/40 |
28.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

kaikessa muussakin. Jos ihminen näkisi ekaa kertaa rupisammakon, suurin osa varmasti laittaisi sen kategoriaan rumat eläimet. Tai jos meille esiteltäisiin kissanpentu tai jonkin muu söpö eläin, sitä tuskin kauhisteltaisiin tsiisuksen rumaksi elukaksi. Sama homma nimissä.

Vierailija:

Mikä näistä tekee teidän mielestänne väkisin väännettyjä, on luultavasti se, että ne ovat oudon kuuloisia.

Vierailija
9/40 |
29.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

kaikessa muussakin. Jos ihminen näkisi ekaa kertaa rupisammakon, suurin osa varmasti laittaisi sen kategoriaan rumat eläimet. Tai jos meille esiteltäisiin kissanpentu tai jonkin muu söpö eläin, sitä tuskin kauhisteltaisiin tsiisuksen rumaksi elukaksi. Sama homma nimissä.

No, ei ihan. Sinä pidät kauniina niitä asioita, joita suurin osa ympärilläsi olevista ihmisistä pitää kauniina. Ja rumina niitä asioita, joita suurin osa ihmisistä ympärilläsi pitää rumina.

Vierailija
10/40 |
29.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, ei ihan. Sinä pidät kauniina niitä asioita, joita suurin osa ympärilläsi olevista ihmisistä pitää kauniina. Ja rumina niitä asioita, joita suurin osa ihmisistä ympärilläsi pitää rumina.

Mitä järkeä on antaa lapselle nimi, jota joku ougadougatsingwong-heimo pitäisi hienona, kun sen lapsen pitää koettaa elää nimensä kanssa ihan täällä Suomessa?

Vierailija
11/40 |
29.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Vierailija:

Vierailija:

Mitä liikaa kuvittelua kermaperseisyyttä on valita lapselleen nimi, josta sattuu tykkäämään, tykkäsivät muut siitä tai eivät? Kertokaas.

Ei minun mielestäni olekaan. Kunhan vaan tartuin tuohon, kun viestin kirjoittaja kertoi olleensa nuorena maailman tärkein pikkunilkki ja fiksuuntuneensa sittemmin. Piiloviestinä täten yrittää kertoa, että kaikki nuoret ihmiset ovat samanlaisia ääliöitä kuin hän itse oli. Väärin, kaikki eivät ole typeryksiä nuorinakaan (ja toiset taas ovat typeryksiä läpi elämän).

Nimiasia ei sikäli liity nuoruuteen, vanhuuteen, fiksuuteen tai tyhmyyteen mielestäni millään tavalla.

Vierailija
12/40 |
29.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Mitä järkeä on antaa lapselle nimi, jota joku ougadougatsingwong-heimo pitäisi hienona, kun sen lapsen pitää koettaa elää nimensä kanssa ihan täällä Suomessa?

Niin, eipä tietenkään tuossa heimonimessä olisi paljonkaan järkeä. Mutta nämä tässäkin ketjussa listatut väkisin väännetyt nimet eivät ole likimainkaan ougadougatsingwong-heimonimiä.

Kauri - Mauri ihan hirveästi ei ole eroa. Siis käytännön kannalta aivan hyvä nimi.

Vierailija
13/40 |
29.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Jaani

Eljas

Aappo

Opri

Oleksi (venäjää?)

Ja vaikka miten olisivat vanhoja nimiä, niin suositumpien nimien itsekeksityiltä " olemmepa erikoisia ja niin ei-taviksia" -versioilta kuulostavat

Vierailija
14/40 |
29.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Niin, että olkaa vaan ihan hissukseen ja ihan tavallisia, niin kaikki menee hyvin? Tulee mieleen se yläasteen rinnakkaisluokan poika, joka tuli kommentoimaan koulussa käyttämääni hametta, että käyttäsit säkin vaan farkkuja. Ei tarkoittanut kiusata, vaan ihan vilpittömästi aatteli, että mun elämä olis siten parempaa :) Liikkis.

Vierailija
15/40 |
29.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Niin, että olkaa vaan ihan hissukseen ja ihan tavallisia, niin kaikki menee hyvin?

Annetaan niitten lasten päättää ihan itse, missä asiassa ne haluaa herättää (negatiivista) huomiota, jookos? Ja jos teidän täytyy olla niin hirmu erikoisia, niin muuttakaa oma nimenne Kauriksi tai Ohtoksi. Onkos siihen kanttia, vai vaan jälkikasvulleko tämän " ilon" haluatte suoda?

Vierailija
16/40 |
29.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Annetaan niitten lasten päättää ihan itse, missä asiassa ne haluaa herättää (negatiivista) huomiota, jookos? Ja jos teidän täytyy olla niin hirmu erikoisia, niin muuttakaa oma nimenne Kauriksi tai Ohtoksi. Onkos siihen kanttia, vai vaan jälkikasvulleko tämän " ilon" haluatte suoda?

Omaa nimeäni en voisi muuttaa, koska se on niin iso osa identiteettiäni. Mutta omakaan nimeni ei ole ikäpolvessani mikään ihan " tavis" . En ole siitä kuitenkaan kärsinyt.

Vierailija
17/40 |
29.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Vierailija:

Niin, että olkaa vaan ihan hissukseen ja ihan tavallisia, niin kaikki menee hyvin?

Omaan nimeensä nyt on sillä lailla tottunut, etten ikinä ole tosissani ajatellut, että vaihtaisin. Mutta musta olis ihan ok olla joku Petronella, luojan kiitos en nyt ihan Sari kumminkaan olekaan...

Mun lapseni nimi muuten on sangen erikoinen, eikä ole herättänyt ikinä päöin naamaa negatiivista huomiota, päinvastoin. Eikä se mua kovin paljon kiinnosta, mitä selän takanakaan puhutaan, mutta harmi, että tällaiset asenteet voi periytyä lapsille, jotka taas on hyviä haukkumaan toisiaan turhista asioista. Ota vastuuta ja pidä ajatuksesi vain av:n tietona ;)

Vierailija
18/40 |
29.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Vierailija:

Omaisin kovin mielelläni harvinaisemman nimen. Etunimeni on yksi suomen yleisimpiä. Tunnen muutamia aikuisia, joilla on ikäluokassaan erikoinen nimi. Jokainen heistä on ollut tyytyväinen erikoiseen nimeensä. Näissä nimissä kirjoitusasu on suomalaisittain selkeä (ei äxää, ceetä tms.).

Vierailija
19/40 |
29.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muutammekin sitten vaikka Helsinkiin jossa Altti nimi on harvinainen niin oi kuinka saa muut kiusata kuinka onkin niin väännetty nimi.

Miettikää millaisia lapsia kasvatatte, älkääkä toisten lasten nimiä.

Vierailija
20/40 |
29.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja nimi on vallan hyvä, aivan " tavallisen" oloinen, helppo, kiva!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yhdeksän yhdeksän