RINNOISTA!!
Elikkäs mietityttää nuo rinnat taikka pikemminkin kainalot.. Raskauden alussa rinnat ja kainalot oli mulla tosi kipeät, jomotusta ja vihlontaa jatkuvasti. Rinnat edelleen aristaa jos jokin niitä painaa tai niihin kopsahtaa, se nyt lienee ihan normaalia. Mutta entäs nuo kainalot? Niistä on tullut hurjan arat, vihloo ja jomottaa aika ajoin kovastikin. Molempiin kainaloihin on tullut pienet kipeät patit tohon etuosaan ja kainaloissa tuntuu muutenkin kudokset olevan turvoksissa. Esikoisen odotusaikana minulla ei ollut mitään tuntemuksia rinnoissa eikä kainaloissa, vasta synnytyksen jälkeen kun maito alkoi nousta. Nyt toisella kerralla sitäkin enemmän päänvaivaa aiheuttaa nuo ikävät vihlovat kivut. Kipu ei siis ole jatkuvaa vaan ajoittaista. Voiko kainaloissa olevat ilkeän tuntuiset patit olla esim. maitorauhasia? Kummastuttaa kun ne ovat molemmissa kainaloissa tismalleen samassa kohtaa..
Kiitos jos jollain kokemusta asiasta!
-sini- rv 16
Kommentit (3)
nyt tässä raskaudessa rinnat vähän vähemmän arat, mutta kainalot, rintojen sivut tosi kipeät. varsinkin aamuisin herätessä.
Nyt on menossa n rv 23 ja on jo hellittänyt useita viikkoja sitten.
mitään patteja tms ei itselläni ole ollut, mutta tosi turvoksissa on ollut kainalot tai oikeastaan rintojen sivusta, kainalo kuopan sivulta, alapuolelta.
Kiva kun oli muutamia vastauksia tullut, rauhoitti kummasti mieltä!=) Mulla kainaloissa nyt viime vikkoina ollut enemmänkin kihelmöintiä ja pistelyä alun jomotuksen ja säryn sijaan. Ja tosiaan tuntuu kuin kainaloissa olisi jotain ylimääräistä, turvotuksen tunnetta siis. Ihan omituisia vaivoja sitä näköjään näihin raskauksiin sitten liittyykin..;)
-sini
Itse olen kärsinyt kainaloiden arkuudesta ja kivuista siitä asti kun rinnat alkoi kasvamaan.. Muistaakseni ollessani ylä-asteella kainalot ultrattiin, todettiin maitorauhasia.. Varsinkin kuukautisten aikana kivut olivat sietämättömät. Silloin puhuttiin mahdollisista raskauksista, jos vaivat jatkuu tehtäisiin leikkaus..
Kärsin tosi kovista kivuista odotusaikoina, välillä tuntui että " kävelen appelsiinit kainaloissa" . Synnytysten jälkeen oireet katosivat.. Nyt odotan kolmatta, ja samat vaivat alkoivat taas..