Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kommentit (24)

Vierailija
1/24 |
06.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

JA mitään muuta vaikutusta ei ollu, kuin että koko yö meni hikoillessa. En suosittele... Suppareita kyllä tuli eilen illalla 6h ajan 9-14min välein, mut niit tuli siis jo ennen pizzaakin. Mä en varmaan osaa lähtee ajoissa sairaalaan jos tosi joskus kyseeseen tulee, kun oottelen näköjään 6h että ne laantuu... :D

Mut ei mulla oo kiirettäkään vielä, kun taas noin ihana päivä sään puolesta. Shoppaillakin vielä pitäis vauvalle ja itelle muutama juttu. Lisäks aion tänään ehtiä kotona tehdä kaikkia pikku juttuja jotka on vielä tekemättä. Lapset meni päiväkotiin koska mä en nukkunu viime yönä kuin muutaman tunnin. Virtaa silti tuntuu riittävän.

ONNEA PRINCESS80(?)! Joka päivä joku meistä taitaa poksua. :)

Uula: Mä oon kans vasta nyt heränny tajuamaan, että enhän mä ees tiiä koska pitäis lähtee. Etenkin kun edellisissäkin synnytyksissä supistusten väli oli tiheimmilläänkin vaan 7-8supparia tunnissa ja sekin ihan loppumetreillä. :O Yks ilta tuli kahden tunnin ajan 6min välein supistuksia enkä mä ees hievahtanu synnäriä kohti... Toiseks mulla ei oo ees mitään hajua mihin synnyttäjät naikkarilla menee vaikka oon yhden yön synnytyssalissa jo viettäny. :D

Hulda 38+6

Vierailija
2/24 |
06.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, supparit hiipu sit yöllä ja sain nukuttuakin 4 h. Sitten puol viis heräsin ja aloin muerhtimaan, että mites mies ehtii synnytykseen sieltä soveltuvuuskokeista (tänään siis meni työpaikkahaastiksen 2. kierrokselle vajaan 2 h ajomatkan päähän). Aamulla itkeä tirautinkin, vaikka luonnollisesti hän lähtee ajamaan sieltä heti, kun jotai alkaa tapahtua, vaikka ois testit keskenkin, siitä ei ole epäilystäkään kumpi on prioriteetti.

Mutta tää on vaan niin vaikee tilanne, kun ei tosiaan tiedä, syntyykö 4 h päästä vai huomenna!!! Niin ei oikein kannata hänenkään jäädä pois siitä testistä. Aamulla on suppareita tullut vähitellen, mutta yhä kivuliaampina.

HULDA: mäki tosiaan mietin, milloin lähteä, kun nää on niin epämääräisiä tuntemuksia. Ei huvita mennä sariaalaan yhtä aikaisin kuin esikolla, jolloin palloiltiin siellä klo 03- seur. pv 14 ennen kuin aloin tarvitsemaan kivunlievitystä ja mennessä oli vain 1 cm auki. Ehkä menenkin sairaalaan sitten, kun supparit tihenee ja alkaa olla tukalat oltavat. Mutta kun toissynnyttäjällä homma tapahtuu nopeemmin, niin ehdinkö saada kivunlievitystä? Ei huvittais luomuna synnyttää varsinkin, kun tää voi olla sen neljä kiloa. Jostain luin, että ensisynnyttäjällä avautumisvaihe kestää keskimäärin 10 h ja toissynnyttäjällä 6 h, eli melkein puolet nopeempaa... Jos eilen jo kipeitä suppareita vähän, niin mikähän mahtaa olla tilanne??

No ehkä otan sen asenteen, että kun tihenee ja tukaloituu, niin sit meen. Nyt tuntuu aika tuima suppari, urb!!! Taidan soittaa äidilleni varmuuden vuoksi. Ei huvita esikon kans lähtee leikkikentälle, jos siellä menee vedet tms.

Näitä tuumaa Uula, joka saattas jopa tänään synnyttää... tosin huomenna ois jännempi päivämäärä 070607. Näinkin oleellista! Joka tapauksessa olen onnellinen, että vaikuttaa siltä, ettei tässä tarvi enää 2 vkoa odotella! Kippis sille! Tarttee muuten varata graavilohet, maksamakkarat ja brie-juustot jääkaappiin, kun saa taas syödä, mitä huvittaa kohta ou jee!

Uula 40 +1

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/24 |
06.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivottavasti saisi taas jotain tilannearviota. Ihan vieraat ihmiset kadulla kommentoivat että kyllä se kohta tulee maha on NIIIIN alhaalla, joopajooo......

Onnea prinsessalle, ihanaa kun vauvoja saatte;)

Hulda80: Naikkarille mennään niin että jos lapsivedet menee niin aina päivystykseen, jos alkaa supistuksilla niin synnytysosastolle, nämä molemmat löytyy helposti kun marssii pääovista sisään. Ja kyllähän ne sua puhelimessa neuvoo kun soitat että olet tulossa:)

Itse tahdon koputtelemaan noita ovia, nyt on ompelustyötkin valmiina, te jotka luette myös Yahoota niin laitoin kuvat aikaansaannoksistani sinne. Ihan tyytyväinen olen. Ainiin eilen siellä punavuoren peikossa oli se kastepuku jonka halusin (luulin että piti tilata suunnittelijalta, mutta nyt saakin sieltä:)

Neuvolaterkkuja myöhemmin.

Rouvaii

Vierailija
4/24 |
06.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnea Prinsessalle ja hänen perheelleen!

Teille suppareista " kärsiville" tsemppejä. Uulan kohdalla odotellaan että mies tulee takaisin, mutta muuten saatte täältä kaikki tsemitykset että pääsisitte tositoimiin!

Tänne ei edelleenkään kuulu yhtään mitään. Ei mitään oireita, joten tyydyn vain toteamaan jälleen... tyyntä myrskyn edellä!

Cana & kirppu 38+2

Vierailija
5/24 |
06.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Välillä tuntuu, että selkää jomottaa.. varmaan ihan muutoin vain..

Välillä vihloo alapäässä.. varmaan ihan muutoin vain..

Välillä on vähän paha olo.. varmaan ihan muutoin vain..

Välillä vatsaa kiristää kamalasti.. varmaan ihan muutoin vain..

Ekaa lastani odottelen ja rv nyt 39+0

Vierailija
6/24 |
06.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äh, tuli niin kurja olo, kun pitkästä aikaa muistin lukea s-postin ja siellä oli päiväkodilta viesti et tänään ois pitäny olla urheiluvaatteet ja juomapullo mukana. Mä mitään mukaan niille laittanu. :( Meiän esikoinen on muutenkin sellainen vesisieppo, et sille on kyllä ihan ehdoton toi juomapullo. :( :( :(

Hormonit tai jotain, mut fiilis on kyllä nyt niin kurja.

Katyako se kyseli niistä oireista? Ihan normaaleilta oireilta kuulostaa. Synnytystähän ne ennakoi, mutta näillä viikoilla nyt on päivänselvää, että se on lähellä. :) Eli mun kokemuksen mukaan ei voi mitään päätellä mistään. Mut mä nyt muutenkin oon varmaan maailman ainoa nainen jonka synnytykset venyy ja oireilee vuoden etukäteen. :D

Hulda 38+6

Vierailija
7/24 |
06.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se olis sitte täydet kasassa, ottakee tädit virtuaalijätskiä, minä tarjoon ;)

Pitsa oli hyvää, mut täällä ollaan viel, heh. FLUNSSA iski, peijooni, on tosi nuutunu olo. PLAAH.

UULA, toivottavast pääset toimiin, mää haluun kans.

Aivot jumissa, meen nukkuu. Uusille tervetuloo!

Rouvaii, oot ahkera ku jaksat ommella. Mullakin olis vvaik mitä, mut pitäis viedä kone hultoon...LAISKA.

Palataan!

Monni aivot lukossa 40 POKS

Vierailija
8/24 |
06.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaip se synnytys on lähellä, kun viikkoja alkaa olla.. Apua oikeastaan.. Mä en ole juurikaan jännittänyt ajatusta, mutta nyt hivenen mietityttää... Mut mä kai jotenkin odottanut, että kun näitä ollut jo ehkä parisen viikkoakin niin, että olis jotenkin kivuliaampaa. Kyllä se varmastikin sitä tässä vielä tulee olemaan.. ;( Multa vaan, kun kyselty, että no tuntuuko että olisi tulossa? Niin olen aina sanonut, kun siltä tuntunut, että ei tässä mitään tunnu, mutta olisin valmis jo kyllä luopumaan mahastani. Mutta kyllä tässä välillä kerkiää miettimään, että olenko niin valmis kuitenkaan..

Vierailija
9/24 |
06.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näillä viikoilla kun mennään niin tuntuu, että ihmisillä on lupa kysyä mitä tahansa... (" Onks kohdunsuulla tapahtunu mitään?" Hei, haloo... Ihan kuin mun kohdunsuu ois jotain yleistä tavaraa.)

Ja ootteko muuten huomannu, että ihan kaikki tuntemattomatkin jotka ei ennen oo ees hymyilly ohimennen kyselee LA:ta ja kaikkea... Huoh. Ja kaikilla on näkemys siitä milloin tapahtuu ja minä päivänä tämä lapsi syntyy. JA kommentteja sun ulkonäöstä annetaan surutta: maha on niin iso ettei se siellä voi kauaa enää olla, hiukset, suun asento ja ties mikä " kertoo" kaikille muille millon se syntyy, mut niin vaan tuntuu kaikki ennustukset menevän vänkään. Ja SIT kun se vihdoin syntyy niin kaikki sanoo " mä tiesin" . Tottakai tietää, jos arvuuttelee joka päiväks sen syntyvän... :O *kypsänä*

Meillä on muuten hääpäivä lauantaina ja mun äiti on varma, että silloin se syntyy. Ahdistaa, kun mulla on perjantaina ultra, jossa tod.näk saan käynnistyspäätöksen. Käynnistetäänköhän se sit vasta seuraavana aamuna? (Vai käynnistetäänkö vkl:na muita kuin kiireellisiä?)

Vierailija
10/24 |
06.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

toi jatkuva kyseleminen saa mut melkein siihen, että jäisin mieluiten kotiin ettei tarvitsis kuunnella niitä kysymyksiä. No entäs tänään? Blaah... Ja yks ihminen jo käski pidättelemään ainakin viikon yli lasketun, jotta pääsee kuulemma hänen synttäreilleen! Totesin vain, että teen parhaani... huh huh..

Kun musta tuntuu, että tällai yksin kotona puuhaillessa vähiten mietin tulevaa koettelemusta.

Vierailija
11/24 |
06.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki edelleen ok, mitä nyt turvotusta on jonkin verran ja se näkyi myös painossa (saakelin lidl:in suolatut vishyt, joita olen lipittänyt litrakaupalla).

Sf-mittakaan ei viimeiseen kolmeen kertaan ole juurikaan muuttunut. Pyörii siinä 35:den hujakoilla. Ja laskeutunut on kuulemma vieläkin lisää ja sen olen kyllä tuntenutkin ikävänä paineena tuolla takalistossa. :)

Muutenkaan olossa ei ihmeitä. Menkkatuntemuksia toki on ja suppareitakin ihan riittämiin, mutta ei erityisen kipeitä tai säännöllisiä. Selkä on kipeämpi kuin viikko sitten. Sain viimeisen neuvola-ajan ensi maanantaille ja todella toivon, ettei sinne tarvitsisi enää mennä raskauden puitteissa.

Tää hellekin on tosi ihanaa, mutta mehuja vievää, kun ei oikeasti ole mitään päällepantavaa. Onpas kiva kulkea mustissa äitiyshousuissa. :(

No, tällaista masentavaa urputusta täältä suunnasta tälläkertaa...

Koittakaahan nauttia olostanne te, jotka siihen vielä pystytte!

Ode ja Miltsi 40+4

Vierailija
12/24 |
06.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä taas ja vihdoin 38 täynnä, enää max 4 viikkoa ja risat ; )

Mä olen kanssa miettinyt tota lähtöä. Vanhemmasta tytöstä epäilin vesien menoa, ei mennyt mutta käynnistettiin tipalla klo13 ja tyttö syntyi 20.22, viikoilla 41. Kuopus taas antoi päivällä yhden supparin ja illalla silloin tällöin, kävin näytillä naikkarilla klo18 maissa, 2cm auki, kotiin.... Klo 21 alkoi säännölliset supparit, 22.30 oltiin naikkarilla, salissa 23.30 ja neiti ulkona 00.57....viikoilla 41+3. Nyt olen ajatellut lähteä aika reippaasti näytille jos alkaa säännöllisesti supisteleen. Mulle on ihan sama mitä ne siellä ajattelee, sitä varten ne on siellä.... ja mielummin käyn turhaan kuin synnytän kotona tai autossa. ..... Tuo kuopuksen synnytys oli sen verran helppo että toivottavasti menis vaikka saman kaavan mukaan ; )

Oma napa: voinnissa ei ole mitään erikoista. Kaikki pienimmätkin vaivat tuntuvat häviävän. Aamulla kävin hammaslääkärissäkin makoilemassa. Maha kyllä roikkuu aika alhaalla ja vatsa toimii, ummetus on poissa, jospa se olis jokin enne....

Palataan kun jotain kuuluu....

Tiina 38 tasan

Vierailija
13/24 |
06.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

kaikki ennallaan, tai paino noussut (viikko sitten olikin laskussa) komeasti kilon viikossa, syytin siitä heti eilistä grillikyljystä :) turvotusta ei ole, sf sama kuin viikko sitten eli 38 (viikko sitten oli vauva varmaan pyllyä työntämässä mahasta läpi, kun oli niin suuri kohouma ylhäällä). Negatiivista pissassa ja liikkeet ym. plussaa. Verenpaine ok. Ens viikolla olis sitten äitipolille kokoarvioon meno, jos nyt niin pitkään koossa pysyn :) Vauva ei sinällään ole laskeutunut, mutta ei kuulemma uudelleen synnyttäjillä välttämättä laskekaan.

Kukas se kirosi lidlin vissyä?! Mä olen juonut nyt Novellen suolatonta ja matalahiilihappoista kivennäisvettä, eikä ole turvotuksia näkynyt :) mehua/limsaa/tavallista vettä en niinkään osaa juoda, joten tuo on mun pelastus tänä kesänä!

Pizzasta ei tainnut kuitenkaan olla niin hyötyä kellekään eli mä taidan jättää sen väliin.. Mieluummin tossa grillailee kyljyksiä ja niitä sit salaatin tms. kans. No, jos mä lähtisin raivailemaan paikkoja et vois alkaa vaan odottamaan loppua, sit en kyllä tee enää mitään ennen vauvan syntymää kun tämän siivouksen saan tehtyä!

-sykkis 38+5

Vierailija
14/24 |
06.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, taitaa vauvakin odotella iskää kotiin ennen kuin alkaa tositoimiin... nimittäin supparit kutakuinkin hiipuneet. Mummon tilasin tänne ja hän saikin kuulemani perusteella just esikon tainnutettua päikkäreille, joten munki syytä mennä.

On tää vaan niin mystistä, että kestää NIIIIIIIN paljon kauemmin tää käynnistyminen kuin esikoisella. Silloin homma eteni ja supparit koveni hitaasti mutta varmasti. Nyt vaan aaltoilua eilisestä lähtien. Ehkä mää kärvistelen kuitenkin täällä vielä viikon... Sit ku mies on kotimatkalla, taidan hakee lenkiltä lisäpotkua suppareihin, onko se auttanu?

Huomenna ois taas neukkula, toivottavasti syntyy sitä ennen... Nyt nukkumaan!

Vierailija
15/24 |
06.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Neuvolasta ei mitään uutta, paitsi että vauva on kiinnittynyt (pää ei enää liikkunut laisinkaan). Sitäpäs se sanoi terkkari niiden sunnuntaisten kipujenkin olleen... Blaah pizzasta tuli kyllä menkkamaista jomotusta, muttei ainakaan vielä mitään konkreettisempaa, olisko nyt saunanpesun paikka?? Jos laittaa saunan lämpiämään ja samalla jynssää :)

Huomenna vasta 39, mutta ihan valmis jo saamaan tämän vauvan!!

Vierailija
16/24 |
06.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään poksuu 40 viikkoa täyteen!

Sitä varmaan pitäisi sitten jotenkin juhlia koska vauvan synttäreihin on varmaan vielä viikkotolkulla...:( Vähän alamaissa fiilikset ku oisin toivonu et alkais jo tapahtuun ja tämä päivä olisi ollut niin kiva (esikoinen syntynyt 2.2. ja tälle olisi ollut hyvä päivä 6.6.)

No, mulle jo lohduttavasti vitsailtiin et vauva tähtää vieläkin kivempaan päivään eli 070707:) No joo, niin pitkälle en " valitettavasti" voi odottaa.

Turhamaista ja pinnallista valitusta, sori siitä...

Juhlat pystyyn vaan!

RV 40 POOOOKSSS

Vierailija
17/24 |
06.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tytöt nukkumassa ja minä roikun koneella, kun ei väsytä. Vauva kukkui enempi, vähempi koko yön rinnalla ja valvoskeli muutenkin seurustelemassa pitkiä aikoja ja olin aamulla niin tööt, kun esikoinen heräsi klo.7.00, että kummitäti passitti takaisin nukkumaan. Aah ja nukuin ruhtinaallisesti klo.11 asti. En edes muista milloin olisin nukkunut noin pitkään. Kyllä on ihan pelastava enkeli tuo täti kylässä ja apuna.Muutenkin on ihanaa, kun on aikuista juttuseuraa.:)

Tänne ei ihmeitä kuulu, hyvää vain. Elämä on mallillaan ja kesä kauneimmillaan.:)

Niin suuret sympatiat ja ymmärrykset teille joilla on olo hankala ja synnytystä lupaavia oireita koko ajan ilmassa, mutta vaan se lopullinen startti synnytykselle puuttuu. Tiedän tosiaankin miten turhauttavaa ja puuduttavaa se on.

Minä olen jälkikäteen monesti miettinyt, että onneksi lähdin silloin maanantaina vielä kotiin odottelemaan synnytyksen käynnistymistä enkä jäänyt sairaalaan osastolle sitä odottamaan, kun kuitenkin torstaille saakka mentiin ennen, kun vedet meni. Vaikka oli henkisesti (ja fyysisestikin.) tosi rankkaa kyttäillä oireita ja tuntemuksia koko ajan ja olla koko ajan hälyytys valmiudessa (jo pelkkien välimatkojen takia.)niin kyllä olisin tullut ihan hulluksi tuolla osastolla maatessa. (Ja varmaankin olisin tehnyt muutaman muunkin aika hulluksi siinä sivussa.;)) Ja tämä toinen luonnollisesti käynnistynyt synnytys oli niin paljon lempeämpi, kun ensimmäinen käynnistetty synnytys, että senkin takia olen tyytyväinen, että vaikka menikin aikaa niin sai käynnistyä itsekseen, kun vauvalla ja itsellä ei ollut mitään hätää.

ELI IHAN MIELETTÖMÄN PALJON TSEMPPIÄ JA JAKSAMISTA TEILLE KAIKILLE JA VARSINKIN JO YLIAJALLA MENEVILLE!! KOHTA SE ON TEIDÄNKIN AIKANNE SAADA OMAT PIENET TUHISIJAT SYLIINNE!

Vierailija
18/24 |
06.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

muuta ku järjetön turvotus!!! niin ja vitutus. Mä oon niin pahalla päällä ja herrasväki täällä odottaa täyttä palvelua kädet ristissä.

tänään on kyllä menkkakivut yltyneet, mut eilen neuvolassa tätyli sanoi että yli ei synny vielä tällä viikolla, mut sen mä jo tiesinkin ihan itse ;))) Viimenen neuvola on varattu ens perjataille.

Niin ja tietty onnea Princess ja Miitu tietenkin...

Voitteko kuvitella ettei meillä ole vieläkään nimeä vauvalle!!!!

kuumetta rv 39+2

Vierailija
19/24 |
06.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt on kaks tuntia supistellu 8-10 min välein tosi kipeesti, mut tää on varmaan vaan jotain pikkusta harjoittelua...täytyy ajatella näin, ettei pety. Esikoisesta alkoi ne kipeet supparit silloi 6 min välein heti ja nyt neukkulassa täti sanoikin, et voisin lähtee vähän aiemmin sairaalaan, ku viimeks. Olin jo 7cm auki silloin...

No juu, vaikkei tällä viikolla herra päättäiskään syntyä nii ainakin jotain tuolla tapahtuu.

Ja perhana, voiko enää parempaan saumaan tulla flunssa, räin ja yskin vähän väliä ;/

TAAS supistaa, nyt oli saldo tasan 8 min. Kahtellaan.

Palataan astialle!

Monni 40000000000000000000000 viikkoa...tai no 40, mut tolta tuntuu =D

Vierailija
20/24 |
06.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

eilinen nice run meni hyvin (5,3km) vaikka jouduinkin sairastapauksen vuoksi olemaan päivällä 9 tuntia töissä, koko ajan jalkojeni päällä, oli kyllä yllättävän rankkaa, ei silti tapahtunut mitään ;-), no tiistaina on sectio!!! pian pääsen eroon tästä masusta.

onko kaikilla jo sairaalakassi pakattu, kun tuntuu ettei itse vaan millään viitsi, ja mitä sinne edes pitäisi laittaa???

t.emma 38+2