¤¤¤ELOKUISET vko 9 (to-su)¤¤¤
Kohti loppuviikkoa ja alkuviikon keskustelut löytyy:
http://www.vauva-lehti.fi/keskustele/tm.asp?appid=82&m=12533569&p=2&tmo…
Täällä ei mitään uutta auringon alla, mitä nyt mahaa nippailee (vissiin se kohtu kasvaa) ja suolasen himo on aivan törkeä! Eilenkin oli aivan pakko saaha kanalihapullia, joita dippasin El Pason Cheese&Pepper-dipissä ja voi sitä autuutta! Että halvat on huvit raskaana ollessaan ;) Onko teillä muilla kummallisia himoja/mielitekoja jo esiintynyt?
-AJ&natiainen-
Kommentit (21)
Vielä yksi työharjoittelu päivä ja sitten viikon loma =) Vein tänä aamuna pissa testin labraan, jos siinä jokin kasvaa, saisi ainakin tulehduksen sulettua pois. Pitää yrittää ottaa rennosti nyt hiihtoloman aika jos nuo supistukset johtuvat stressistäkin, tai siitähän ne myös johtuvat, mutta yritän olla ajattelematta mitään, jos ne siitä helpottuisi..=)
Mielihaluista kyselit A-J, mulla tulee sellasia hetken mielijohteita, nyt onjo pitemmän aikaa ollut kakku ja leivokset niin ja jäätelö. En kuitenkaan litra tolkulla onneksi syö jäätelöä mutta sellanen halu siihen on. Samoin odotan sitä kun pääsen esikoiselle leipomaan synttäri kakku =)
Tuo linkki msn yhteisöön ei toiminut ainakaan minun koneella. Se aukaisi tyhjän sivun vain, toinen linkki aukaisi sähköpostilinkin, mutta se on niitä ihme sähköposteja jotka vaativat jonkin tilin???Noh olen kyllä aika tunari muutenkin näitten koneitten kanssa. Kuitenkin se linkki ei toiminut mulla ainakaan..
Liikkeitä on muuten alkanut tulemaan ihan päivittäin ja ne on niitä perhosteluja ;) Ihana tuntea taas pienen pienet liikkeet..Hirveästi tekisi mieli alkaa nuita vauvan vaatteita käymään läpi mutta ei vielä..
Tästä on ollut puhetta aikaisemminkin, mutta en nyt muista kyselyn tulosta eli tietääkö joku missä kuussa vaihtui se ä-pakkaus??Ihan nätti oli tuo 2008 pakkaus, niin ja löytyykö 2007 pakkauksen kuvia enää mistään, jos nyt käy niin että sen saan..
Terkuin:
Sanna ja masunapero 17+5
Ensin aukaisee sellasen pikkulootan, johon tunnus ja salasana (jos sulla mese käytössä, nii net vaan nakkaat siihen ja pääset tekeen hakemuksen). Tai sitten, jos nakkaat tänne sun s-postin, nii voin kutsua jäseneksi - on joskus helpompaa niin päin :)
Ja vielä ä-pakkauksesta - vaihtuu toukokuun lopulla. Ja Kelan sivuilla olevan puku on -07 malli ja pakkaukset vaihtuu aina puolessa välissä vuotta, ei alkuvuodesta. Eli meillä on mahollisuus joko -07 tai -08 pakkaukseen, riippuu kumpaa haluaa pihistellä ;) Meillä on toi -07 pakkaus nuorimmaiselta ja on paljon parempi, ko esmes -06. Värit neutraalit ja muutenkin mukavakuosinen :) Toivottavasti oli jotain apua tästä....
-AJ-
Nopeasti naputeltu viesti on aina virheellinen :) Eli Kelan sivuilla oleva on -07 PAKKAUS, ei puku ;)
-AJ taas-
Mukava viikko takana päin ja viikonloppu on varmaan ihan yhtä mukava. Suolaisen himo on täälläkin iskenyt, ja AMalia-Joel, toi kuulosti ihanalta tuo Cheese&Pepper, täytyy kokeilla ;=) Mulla on ongelmana se, että juuri iltasella tekee mieli napostella ja sitten on aamulla luomet turvoksissa.
Olenkohan jo kysynyt, mutta kysyn sitten uudelleen, että onko muilla ollut todella levottomia/väkivaltaisia/ahdistavia unia? Mulla meni viime viikko valvoessa, kun heräsin mitä kauheimpiin uniin.
Olin eilen kummipoikaani hoitamassa ja vauvakuume vain kasvaa. Onneksi on jo projekti hyvällä mallilla.
Nyt nakkisoppa valmiiksi ja sitten huutelemaan lapsia sisälle. Isompi on pihalla kavereiden kanssa ja pienempi on naapurissa leikkimässä.. Kyllä näiden kanssa pääsee jo niin helpolla.
Lyle 14+5
Meikäläinen on kans nähnyt mitä ihmeellisimpiä unia!! Välillä tosi kauheita, tosin toi mun kuume on voinut vaikuttaa myös asiaan.
Napostelua hmm... mulla on jääkaapissa juustolautanen odottamassa =) Niin kuin maha ei jo valmiiksi ole jumissa =) Mutta en voinut vastustaa, teki niin paljon mieli!
Nälkäiset lapset vaatii äitiä keittiöön
-E-
Kerrottiin tänään tytölle vauvasta ja otti ihanasti. Tosi ihana ja yllättynyt hymy ja ilme oli kasvoilla, kun kuuli. Sitten heti kertoi asiasta muillekin, ketä nähtiin ja halasi masua jne. Ihan tippa silmässä :) Ajateltiin kertoa, ennenkuin huomaa itse masun kasvun tai kuulee joltakulta muulta. Nyt kun masu näkyy jo huomattavasti, niin tulee enemmän kommenttejakin muualta ja tulee juteltua asiasta enemmän, ja tajuaahan tuon ikäinen (reilut 2,5v) jo asian aika nopsasti, jos on kuulolla. Nyt saa sitten paljon vapaammin puhua siitä, kivaa.
Tasan 4vkoa rakenneultraan ja toivottavasti sukupuolen selviämiseen, miten maltan odottaa... Eilen ostin pussillisen käytettyjä vauvanvaatteita ja huomenna menen yksin kaikessa rauhassa kirpparille tönkimään. Ihanuus! Edelleenkään en vaatteen vaatetta tarvisi vauvalle :) No, katson samalla tytöllekin jo yhtä kokoa isompaa vaatetta. Ja vaikka vähän lelujakin jne.
Suolainen maistuu täälläkin, esim. tänään just illalla tomaattia, fetaa ja italialaista salaatinkastiketta, nami nami. Mutta menee sitä makeaakin... (sen mitä suoleltani uskallan) Hmm nytkin tekisi vielä ennen nukkumaanmenoa mieli jotain, mutten osaa sanoa, mitä.
Oikeen rentouttavaa viikonloppua,
Seiskaseiska rv15+4
Onhan tännekin joku vielä kirjoittanut! :-)
Emma04 Mä nään vaan seksiunia! =))) Sama ilmiö kuin 2 edellisessäkin raskaudessa eli alkuraskaudesta selvittyään näen ihan villejä seksiunia - ja ei pelkästään unia ! ;-) . Loppuraskaudessa ei sitten enää niin kykene ja jaksa ja pienen vauvan kanssa yövalvomisissa mielessä on todellakin jokin muu kuin seksi. Eli tämä on nyt varmaan nyt tämmöistä varastoon panoa. =D
Tuo nykyinen Ä-Pakkaus on minusta niin hyvä, että on melkein ihme, jos seuraava on vielä parempi. Toivoa toki voisi. Esim. munankeltaiset asut pois. :-)
Kuka odotti RAKENNEultraa? Minäkin odotan sitä, kun siinä näkee kuitenkin paremmin, onko vauvalla kaikki kunnossa. Ajattelin mennä 4D-ultraan. Sukupuolesta en tiedä, pitääkö kysyä vai ei. Ehkä se olisi hyvä tietää etukäteen.
Eilen huomasin saunassa käydessäni, että voi hyvän tähen, mun maha on jo aivan selvästi näkyvissä ;) Asia konkretisoituu kokoajan vaan enemmän. Nuorin poika kysyikin eilen ennen saunaa, että millon sun mahas oikein näkyy. Kerroin sen olevan piilossa vielä ;) Ja sitten kun tuli lapsista puhetta, nii sanoi meillä olevan neljä lasta. Yritin sanoa, että neljäs on vasta tulossa, mutta se ei käynyt päinsä pojalle, hih! Eli taitavat nuo junioritkin oottaa innolla.
Täällä kans nähään vallan villejä unia ja aikaisemmista raskauksista poiketen, mun halut hipoo taivaita ja siitähän mies on vaan tyytyväinen ;)
Rakennetta ootan kans innolla sekä sitä, että sais tietoa kumpikampi masukki on. Reilu kuukausi vielä pitää ootella.
Jahans, pitää mennä - nuorimmainen kiskoo pyykkejä alas telineeltä.
-AJ-
Mukavaa viikonloppua kaikille..MItäs olikaan keskustelun alla..Ai niin ne unet. Itse myönnän kans nähneeni mitä hirveimpiä, ihmeellisimpiä unia. Aivan kauheita jotkut hyi kamala..Kaikkea se mieli tekeekin näin raskaana ;)
Meillä ei poika hirveästi perusta mun kasvavasta mahasta eikä se noteraa meidän vauva jutusteluja..Noh ehkä se on sitten konkreettisempaa kun vauva on syntynyt niin alkaa kiinnostamaan. On tietty siinä iässäkin tuo poika että oppii kovasti uusia asioita ja on ne omat jutut mielenkiintoisempia kun äidin höpinät tulevasta vauvasta..=)
Ihana viikon loma alkanut ja saa toivottavasti ainakin kunnolla levätä, ensi viikolla piämme pojalle 3v synttäritkin, saa niitäkin kaikessa rauhassa järjestellä.
Kylläpä aika ja viikot kuluvat nopeaa, nyt oli jo marraskuulle odottajia täällä =) tuntuu, että vastahan sitä itse laski päiviä ovulaatioon ja raskaustestin tekoon..
Pikku galluppi näin muistellen =) Missä tilanteessa plussasit (kotona, apteekin vessassa, aamulla, ennen menkkoja..) ja kerroitko heti miehelle ja montako r-testiä teit ennen kuin uskoit.
Itse tein r-testin jo ennen menkkojen alkua n.3vrk (en ole varma kierrosta) Sain 2 epämääräistä haamuviivaa ja menkkojen alkamispäivänä tuli 3 haamuviiva kun tein testin illalla. Miehelle heti kerroin, että mahdollisesti olen raskaana, hän ei haamuviivoja nähnyt, mutta minä näin ;). No seuraavana päivänä aamupissasta tuli todella selvä viiva, silloin vasta tajusin oikeasti itsekin =) Eli taisin tehdä 4 testiä yhteensä ja kaikki ovat tallella ja haamuviivat näkyvät edelleen ;)
Se plussan kyttääminen on kyllä jännittävää puuhaa =)
Mukavaa lauantain jatkoja teille =)
Sanna ja masunapero rv 18
me ollaan lomailtu sukulaisten luona ja eilen palattiin taas kotiin - ihan kivaa kyllä olla vaan omalla porukalla hetki rauhassa ennen kuin arki taas alkaa. Mulla oli viime viikolla nla ja hemppa oli laskenut 110:een. Nyt sitten tietty unohdin rautalisän kotiin kun lähdettiin reissuun ja nyt väsymys on ihan käsittämätön. Hyvä että jaksan nämä normaalit toiminnot - eilen meinasin oikeasti nukahtaa kaupassa nojaillessani kärryihin!
Mulla vatsa on jo tosi suuri, sf-mittakin otettiin, oli 17 cm rv 17+1. Ja katselin käyrältä, että tuo olisi keskiviivalla rv 20 :) Samoin on mennyt kahdessa edellisessäkin, sf suunnilleen raskausviikkojen mukaan.
Gallupiin: Mä tein raskaustestin, kun menkat oli myöhässä ehkä 4 pv. Olin menossa yhteen koulutukseen ja hiukan jo miettinyt edellisenä viikonloppuna, että voiskohan olla... Poikkesin sitten matkalla apteekissa ja koulutuspaikan vessassa tein testin. Itsekseni ihmettelin siellä kopissa hyvän aikaan, eka olin laittamassa miehelle tekstaria, sitten ajattelin että pidämpä tiedon hetken aikaa ihan itselläni. Itsekseni hymyilin sen päivän ja illalla kotona kerroin sitten jo miehellekin ;-) Ekaa odottaessa pakotin muistaakseni miehen vessaankin mukana kun tein testiä...
tällaista tänne, koetan pysyä hereillä hetken ja koota katraan iltapalalle.
anna ja rv 17+3
galluppeihin nyt ainakin vastailemaan ennenkuin siirryn tuonne sohvalle telkkaria katselemaan...
unia olen nähnyt, monet aika kummallisia ja ahdistavia...on tullut pari kertaa synnytettyä unissa ja sitten toisaalta näen unia että parisuhteessa miehen kanssa on ongelmia (se on kai se mun pahin pelkoni koska aina stressin keskellä unet liittyvät parisuhdeongelmiin).
raskaustestin kanssa mä olin erittäin kärsimätön, ekan plussan taisin tehdä 4pv ennen kuukautisten alkua ja sain selvän plussan tuollaiseen erittäin herkkään testiin....edellisessä kierrossa tämä malttamattomuus oli kuitenkin kostautunut ja plussa kadonnut päivässä niin testailin sitkeästi siihen asti että menkkojen olisi pitänyt alkaa...sitten vasta sanoin asiasta miehellekin, ja enhän mä nyt nolona voinu myöntää tuhlanneeni ainakin 5 testiä siihen plussaan, miehen mielestä semmonen on turhaa hössötystä...noi oli kaikki testit jotain netistä tilattuja halpistestejä, eli ei kyllä haittaa yhtään että kaikki kulutin =)
ja meillähän tämän pitäisi olla viimeinen, jos tuo vauvakuume ei syö meitä molempia vielä joskus (toivottavasti ei minua sillä epäilen että mies ei enää neljänteen taipuisi) joten olivat varmaan viimeiset plussan jännityksetkin tikkujen kanssa tällä kertaa, ja kaiken otinkin sitten irti siitä =P
mammeli
Raskaustesti galluppiin, tein testin kun olin viikon odotellut menkkoja (kierto epäsäännöllinen) ja heti pamahti selkeä plussa... testin tein kotona ja miehen kanssa yhessä sitä katteltiin ;) yhden testin tein vain ja ainoastaan kun oli niin selvä plussa.
Meillä vieraita koko viikonlopun ja ens viikonloppuna myös, esikoisen 2-v synttäreitä vietellään (jälleen kahdessa ososassa, vaikka viime vuonna päätettiin että yhdet kemut riittää...)
Muuten kaikki siis kunnossa, maha kasvaa, mutta liikkeitä saisi alkaa tuntumaan =o]
nyt aamupalaa laittamaan vieraille.
fiona77 rv 17+3
Oli mun vuoro nukkua pitkään, mutta en osaa juurikaan yli puolen ysin koisia.. Nyt lapset katselee ohjelmia ja minä hyppäsin tähän koneelle.
Suorastaan kateellisena olen lukenut teidän toisten virkeästä petielämästä.. Mulla on halut kaikonneet aivan tyystin, kuten aiemmissakin raskauksissa. Hävettää myöntää, että plussaamisen jälkeen peittoja on heiluteltu vain kerran. Nyt on kyllä vaan skarpattava. Onneksi me mieheni kanssa puhumme näistä asioista avoimesti ja hän kyllä ymmärtää (ja kärsii..)
Plussamisesta oli galluppia.. Minä tein testin, kun menkat oli suunnilleen neljä päivää myöhässä. Oireet oli olleet selvät, mutta pelkäsin kohtutulehdusta, jonka vuoksi kuukautiset oli lokakuussa -07 kaksi viikkoa myöhässä. Halusin tehdä testin ennen joulua, koska viini kuuluu ruokajuomiimme joulupöydässä. Testi oli selkeä plussa ja sitä iloittiin mieheni kanssa heti tuolloin aamulla. Meilläkin tämä on varmasti viimeinen odotus, koska neljäs lapsi ei ainakaan vielä tunnu " meidän jutulta" . Mutta en mene vannomaan..
Harmittaa kun olen laiskistunut punttisalilla käymisen suhteen. Onneksi meillä on töissä maanantaisin liikuuntaa, että tulee ainakin kerran viikossa hiki pintaan.
Nyt täytyy mennä näyttämään lapsille koiramme temppu seistä takajaloilla.
Lyle 15 tasan
Olo on mitä mainioin, liikkeitä on alkanut tuntumaan päivittäin useastikin ja ihan kunnon potkuja tuntuu osa jo olevan. Ei mitään pikkuhipaisuja enää. Hyvä vain, ei sitten tarvitse miettiä että onkohan mahan sisällä kaikki hyvin...
Galluppeihin: Minä olen myös nähnyt todella ahdistavia unia. Sellaisia että mies jättää meidät viikko ennen laskettua aikaa ja kertoo löytäneensä toisen naisen, eikä aio ikinä tavata lapsia. Toinen on se että joku pedofiili nappaa meidän esikoisen kauppareissulla tms. Sitten herään kesken unen ja menen olkkariin itkemään kun tuntuu niin pahalta. Samoin mitään ohjelmaa jossa pienelle lapselle tapahtuu jotain en pysty katsomaan koska alkaa todella ahdistamaan ja en saa sen jälkeen unta illalla.
Mä plussasin viikko ennen joulua, aika myöhään itse asiassa, taisi olla rv 8 tai jotain. Minulla on aina ollut ihan hirveän epäsäännölliset kuukautiset, kierto on voinut olla 11-90pv ja kaikkea siltä väliltä. Edelliset kuukautiset minulla oli lokakuun lopussa, mutta tuosta kierron epäsäännöllisyydestä johtuen en ollut edes osannut olla ihmeissäni. Enkä senkään vuoksi että oltiin miehen kanssa sen yhden kerran oltu yhdynnässä ilman ehkäisyä ja silloinkin hain sen jälkiehkäisypillerin. Sitten kuitenkin joulun alla ihmettelin että tämä pieni sitkeä väsymys vain jatkuu vaikka lapsi on ollut terveenä monta viikkoa ja ihan pieni kuvotuskin oli tullut kuvaan. Päätin sitten ostaa raskaustestin ja tehdä sen nähdäkseni etten nyt todellakaan ole raskaana. Muistan kun aamuvuoron jälkeen puoliksi torkuin sohvalla lapsen katsoessa videolta Salama McQueenia, nousin ylös ja päätin että teen sen testin nyt heti enkä aamulla. Samantien kun pissasin tikkuun, siihen toiseenkin ikkunaan (mistä näkee oletko raskaana) alkoi tulla viiva. Laitoin kuitenki pois ja katsoin 5min kuluttua, selvästi raskaana. Ihan järkyttyneenä soitin miehelle. Mehän oltiin jo päätetty ettei toista lasta tule kun tuo esikoinen on astmaatikko ja paha sellainen ja todella raskasta ollut. Otettiin kuitenkin itsestään selvyytenä että aborttia ei tehdä (siitä ei etes keskusteltu), aikuisen ihmisen kun täytyy osata pitää ehkäisystä huolta. Minulla meni kolme päivää asian pohtimiseen, miehellä viikko ja sen jälkeen alkoi jo tuntumaan hyvältä että meille tulee toinen lapsi. Eikä jää ainokaiseksi tuo esikoinen.
Kävin eilen ostamassa uudet vaunut vauvalle, meillähän oli enää Brion Ponyt. Kävin lastentarvikkeesta ostaan 399¿ tarjouksessa olleet Emmaljungan ctycrossit, tosin vasta sen ratasosan. Kuukauden päästä ajattelin käydä siihen pehmeän kantokassin. Toivottavasti saan vielä väreihin sopivan, nyt ei ollut varaa ostaa kun kuukauden viimeisiä päiviä menossa ennenku palkka tulee (meillä tulee ihmeellisesti kuun 7.s päivä). Jalkapeiton ajattelin jättää kokonaan ostamatta, eipä sitä tullut esikoisellakaan oikeastaan koskaan käytettyä. Meillä on Carenan lämpöpussi joka on aika iso kooltaan, varmaan vieläkin mahtuisi tuo pian 3v esikoinen sen sisään. Missä vaiheessa muilla on hankinnat?
Sit vielä siitä suljetusta yhteisöstä jossakin muualla. Onko se nyt päätetty mihin se perustetaan tai onko jo perustettu? Voisiko joku kertoa rautalangasta vääntäen missä se on ja miten sinne rekisteröidytään sisään. Olen nimittäin täysi ummikko koneen käyttäjä!
PV ja 18+1
suljettuja yhteisöjä on ainakin kaksi jo olemassa, yahoossa on oma ja msn:n perustettiin tällä viikolla uusi...
hakemuksen tuonne msn yhteisöön voi jättää osoitteessa http://groups.msn.com/Elokuiset2008
tämä edellyttää sitä että sinulla on omat käyttäjätunnukset msn:än, jos ei vielä ole niin ovat helppo luoda, muistaakseni tuo rekisteröityminen löytyy ainakin sivulta http://fi.msn.com/
eli tervetuloa mukaan! tuon yahoon liittymisreittiä en valitettavasti muista, voi löytyä jostain elokuisten alkuaikojen teksteistä täältä vauvaltakin...
mammeli
Täällä ei oikeastaan mitään uutta rintamalla eli kaikki hyvin :)
Sannami laitto vallan mainion G:n :) Ite tein kotona ensimmäisen testin, ko menkat päivän myöhässä - mulla melkosen kellotarkat menkat ja kierto säännöllinen - tulos negatiivinen. Oottelin menkkoja viikon verran, joita ei kuulunut ja mietin kiertoni olevan sekaisin synnytyksen jälkeen, koska edellinen kierto kesti viis viikkoa eli oli viikon normia pitempi ja mulla oli vasta ollu yhet menkat tyären syntymän jälkeen.
Tein uuden testin viikko siitä, jolloin menkkojen olisi pitänyt alkaa ja sekin oli nega. Muistan vielä tarkasti tuon päivän, perjantain, koska meille oli lauantaina tulossa kavereita saunomaan ja mietin, tohinko ottaa punkkua ja testin mukaan uskalsin ottaa, koska en ollut raskaana. Nooh, menkkoja ei kuulunut senkään jälkeen ja tein uuden testin seuraavalla viikolla, joka oli selkeä plussa. Tietysti ensimmäisenä tuli mieleen, että apua! Olin juonut punkkua viime viikolla, mitähän se on saanut aikaan oltuani jo kenties silloin raskaana negatestistä huolimatta. Ja kyllähän se naisella on se salainen vaisto siitä, että voisi olla raskaana ;)
Neuvolassa sitten mainittin asiasta, nii täti sanoi pienen olevan suojassa, koska on ollut niin varhaisessa vaiheessa eikä vahinkoa ole tapahtunut. Huh! Mielessäni tietenkin ajattelin jo vallan kauheita ja sitä, mitä tuhoa olen voinutkaan aiheuttaa toiselle, mutta onneksi ajatukset katosivat nlatätin sanojen myötä.
Kaikki testit oon tehnyt siis kotona ja miehen läsnäollessa, joka suhtautui positiiviseen uutiseen kylmänrauhallisesti, ko ite jo " ressasin" tulevasta ikäerosta nuorimmaisen ja tulokin välillä ;) Sanoi vaan, että kyllä kaikki hyvin menee. Ja meillähän mies on se, joka alkaa ensin potea vauvakuumetta ja itellä on sellanen kutina, ettei tää " rookie" taida jäähä viimeiseksi lapseksi meän perheessä ;) Mies ite lähtösin monilapsisesta perheestä.
Ja Puolukanvarpu - tässä osoite, jota kautta pääset laittamaan jäsenhakemuksen suljettuun yhteisöön ja koskee myös kaikkia muitakin haluakkaita :)
http://groups.msn.com/Elokuiset2008
Nyt parempi lopetalla tää naputtelu, ettei vallan vie sivutilaa...
-AJ & natiainen-
Mä olen aivan uuno tän koneen kanssa..Siis auttakaa viisaammat mua. Menen sinne msn.fi sivuille niin missä ihmeessä se kohta on jossa voi rekisteröityä??Pitääkö mennä sinne hotmail:iin vai messengeriin vai minkä linkin kautta sinne löytää. Äh olen ihan uuno tän homman kanssa..Kiitos jos autatte..=)
Mulla iski nyt totaalinen " blackout" enkä enää muista sitä reittiä sinne *oon blondi* mutta jos tohit laittaa sähköpostioson tänne, nii voin kutsua sinut jäseneksi ---> helpoin tapa :)
Jotenkin se meni silleen, että hakee sen yhteisöjen kotisivun ja sitten laittaa hakuun ton elokuisten 2008 yhteisön ja sitä kautta pääsee tekeen hakemuksen sinne ja valvojat hyväksyy sen. Yritin äsken hakea sitä silleen, mutta mut se kirjaa automaattisesti sisään yhteisöön, koska olen jo jäsen.
-AJ-
Olen lueskellut juttujanne, mutten ole vielä kirjoittanut mitään.
Eli olen 30v ja odotan viidettä lasta.
Laskettu aika 3.8.
Pahoinvointi hellitti toista viikkoa sitten VASTA, mutta nyt uutena vaivana selkäkipu/iskiaskipu/ kenties lantion löystyminen, mistä oon lukenu. Pari yötä nyt valvonu ja hieronnu pakaroita :-/
Mitäs lääkettä otat tujuun selkäkipuun??? Olen ottanut banadolia ja jopa buranaa...
Vauvan liikkeitä olen tuntenut jo pari viikkoa.
Sukupuolikin on jo selvillä, mutta katsotaan nyt vielä...Rakenneultra 11.pvä.
Aurinkoisia päiviä kaikille!
Hermanna 18+0
täällä ollaan lomailtu, eilen tultiin kylpylästä, jossa oltiin kolmisen päivää...rennosti olen ollu , mutta kyllä on väsymys kova..huh...huh..voisin vain nukkua.
välillä tuntuu liikkeet selvästi ja välillä voi mennä päiviä ettei tunnu miltään,hassuinta on se, että ihan kun mahani pienenisi, mitä se oli esim.parisen viikkoa sitten, taitaa olla turvotusta tms...paino ei ole edelleenkään onneks noussut kuin yhteensä sen parisen kiloa.vointi on hyvä...paitsi väsymys, joka tulee hetkittäin ja olo on sellanen ettei jaksaisi pitää nahkaa luitten päällä:)en tiiä sitten onko hemppari laskenut ...mutta jos se tästä kun ensviikolla palaa töihin:)...sit ois vielä n.12viikkoa töitä.
Hyvää loppuviikkoa kaikille..:)
Miijo 16+2