Anoppi taas repäisi eilen!
Tulin töistä kotiin, miehen oli pitänyt hoitaa tyttöä koko päivä, kun hoidosta on talviloma. No miehelle oli tullut jotain menoa ja oli sitten vienyt tytön äitinsä hoiviin.
Anoppi oli sitten ajatellut tekevänsä meille suuren palveluksen kynimällä 1v tyttömme pään ihan hirveäksi. Tytöllä on muutenkin ollut todella ohut vauvatukka eikä sitä todellakaan ole ollut liikaa! Päinvastoin, olen odotellut koska tukka alkaisi kasvaa ja paksuuntuisi hieman. Nyt sitten anoppi perkele meni leikkaamaan tukkaa kysymättä lupaa! Todella törkeää käytöstä mielestäni!
Itselläni on vielä ollut tapana tallettaa hiuskiehkura lapsilta ensimmäisestä leikkaukerrasta vauvakirjan väliin. Nyt jäi sitten sekin perinne, kun anoppi oli tylysti kyninyt tytön pään. :(
Nyt suututtaa ja todella! Mies oli asiasta jotain anopille sanonut, mutta en kyllä tiedä mitä ja kuinka " pahasti" , sillä yleensä ei sano äidilleen mitään vastaan. Itse aion kyllä antaa kuulua seuraavan kerran kun näemme!
Onko muidenkin anopit näin " ihania" vai olenko ainoa, jonka anoppi ei todellakaan ajattele mitään!?!
Kommentit (19)
Anoppi leikkasi pitkät reilusti yli olkapään olevat hiukset polkkatukaksi!!!
että anoppini menisi lasten hiuksia leikkaamaan. Ehkä pitkäksi venähtäneitä kynsiä vaan.
Joo no tuota ei ole vielä käynyt, mutta ärsyttää kun anoppi tekee kyllä kaikkea muuta.. " meillä oli niin kivaa yhdessä" ja sit on syötetty karkit ja limut ym. vaikka olemme sanoneet, ettei haluta limuja antaa (tyttö 1,5v).. Ja siis ei nuo nyt maailmaa kaada mut ärsyttää se, että ei voida totella ohjeita. Ja esim. kun pullo oli hiljattain jätetty pois niin anoppi päätti silti juottaa pullosta (vaikka sanoimme, ettei pulloa enää).. että sellasia.. ärsyttäviä pikkujuttuja.. ja meni antaan mm. vellejä vaikka lapsi oli vielä pelkällä rintamaidolla (pakastettua maitoa oli runsaasti, jota olisi voinut antaa) Lapsella oli kuulemma niin kova nälkä... Jännä, että kotona pärjäsi hyvin ilman vellejäkin..
Periaatteestahan tässä on kyse. Saako ílman lupaa leikellä toisen hiuksia?
sitten anoppi päättää leikkiä parturia ja tytöllä on nyt ihan helvetin ruma tukka! Eikä sitä voi korjata mitenkään, kun muuten tytöstä tulisi kalju!
t. ap
että nehän oli vain hiukset, sehän oli vain velliä, mitä väliä. Minusta on paljon väliä sillä, voinko luottaa että lapseni hoitaja kunnioittaa meidän kasvatusperiaatteitamme. Johan se on hämmentävää lapsenkin mielestä, jos mummit ja kummit tekee juuri päin vastoin kuin vanhemmat ovat pyytäneet heti kun ovi saadaan kiinni.
noin. Sen verran paljon olen itse lapsena kärsinyt siitä kun hiukseni leikattiin aina poikamaisen lyhyiksi.
tai ihan kehen vain lapseni hoitajana, jos antaisi lapselle poissaollessani jotain sellaista ruokaa, mistä olen sanonut ettei saa antaa, leikkaisi hiukset ilman lupaa tai jotain vastaavaa. Voisi kestää melko pitkän aikaa, että antaisin uudestaan hoitoon. Hoitajaan täytyy voida luottaa.
Samaa mieltä kun 12, eli kyse on meidänkin kohdalla lähinnä siitä, että anoppi ei kunnioita meidän kasvatustapoja. Ja joo eihän se maata kaada, jos limua antaa kerran MUTTA jos on sovittu, ettei anneta. Lähinnä juuri se, etten voi luottaa anoppiini. Kyse on siis periaatteesta. Ihan sama jos työpaikalla sovitaan, jatkossa toimitaan näin niin ei sielläkään aleta sooloilemaan heti kun silmä välttää. Ärsyttää vaan kun noita " pieniä juttuja" tulee joka ikinen kerta ja jatkuvasti..
7
En ottanut asiasta pultteja sillä hän on taitava leikkaamaan ja on vain tasoittanut (n. 5cm) latvoja.
Kyse ei ole hiuksista vaan periaatteesta. Jos minun anoppini tai kuka vain leikkaisi MINUN lapseni hiukset, antaisin kyllä kuulua. Jokainen lapsestaan välittävä äiti loukkaantuu tuollaisesta.
Hän kun leikkaa aina kahden muun lapsenlapsensa hiukset ja omasta mielestään kai hyvin kun aina niin ylpeilee tällä asialla. Tosiasiassa näiden serkkulasten hiukset on ihan kamalat aina mummin käsittelyn jälkeen, otsatukka on n 2milliä pitkä törö korkealla otsalla, ihan kamalan näköistä. Olenkin jo moneen kertaan ohimennen maininnut anopin kuullen että meidän lapsen hiuksia ei tarvitse leikata kun ovat niin lyhyet ja kasvavat vielä huonosti.
Oli todella kamalan näköiset. Oli " lyhentänyt etuhiuksia, kun tyttö ei nähnyt kunnolla niiden takaa" . Hiukset oli tasattu kotona 3 päivää aiemmin, joten potaskaa oli tuo selittely. Annoin kuulua, sapetti niin vietävästi. Oli tarhakuvauskin seuraavalla viikolla :(. Sellanen lyhyt siilitukka etutukkana.
Vei sitten hyvittelynä tytön kampaajalle muutaman kuukauden päästä. Kampaaja leikkasi kivan, hyvän mallin.
Kannattaa varmaan tehdä tosi selväksi että teidän lapsen hiuksia kasvatetaan. Ettei pääse sanomaan että " minun mielestä tämä leikkaus saa hiukset näyttämään paksummalta" . Hui...
ei nyt hiuksia ole leikannut mutta antaa karkkia/pullaa ja tekee muutenkin kaikkia mikä NIMENOMAA kielletään. Koiraakaan ei uskalla viedä hoitoon kun syöttää sille mitä tahansa VAIKKA koiralla on oma ruuat mukana ja ohje että mitään muuta ei saa antaa...
Missä vitussa näitä idioottianoppeja oikein kasvaa
keksin yhden positiivisen puolen asiasta. Siis en todellakaan hyväksy toimintaa, ei sillä!!!
Mutta se vauvahius on ohutta ja hentoa, kun sen leikkaa pois niin kasvava tukka on huomattavasti paksumpaa ja paremman näköistä.
mutta kyllä silti pitäisi oikean kampaajan se tehdä ja ehdottomasti vanhempien luvalla!!!
tökerö anoppi :(
Veli oli jotain 2v, kun mummo totesi että otsatukka on liian pitkä. Leikkasi sitten otsatukan aivan hiusrajaa myöten. Oli se kyllä kummallisen näköinen. Yhtään en muista vanhempieni reaktiota, tuskin kuitenkaan ilahtuivat.