Pco + huonot siittiöt
Laitoin tonne toiselle "lapsettomuus"-palstalle jo tämän viestin, mutta vastauksia ei tullut.. Tuliskohan tässä??... Eli :
Minulla on todettu PCO ja miehellä on huonot siittiöt. Meillä on yksi lapsi , 7v, jonka jälkeen olemme olleet kokonaan ilman ehkäisyä. Nyt kuitenkin haluaisimme viimein saada sen toisen lapsen... (eka syntynyt siis terolut + clomifen yhdistelmällä, ekasta kierrosta! vaikka miehellä alle % normaaleja siittiöitä, joista vain 1% liikkuvia....)
Kävin juuri gynellä, koska mulla niin epäsäännöllinen kierto. Sain Terolutia. Mies on saanut lääkkeeksi testosteronin kohottamiseen clomifenia (vai mikä se korvaava nyt onkaan), ja sen tuloksena siittiöistä jo 3% oli normaaleja!
Kysymys kuuluu, mitä mieltä olette, uskallanko omin päin alkaa ottamaan niitä clomeja?? Kun ei jaksais enää odottaa, kun kuitenkaan ei tiedä kauanko hommaan menee.. Kuukausikin tuntuu pitkältä asian suhteen, kuten varmaan tiedätte..
Kommentit (2)
Kannattaa pudottaa painoa, koska sillä on edulliset vaikutukset hormonitoimintaan. Kaverilla on OCO ja hänen miehellään todettii surkea sperma, mutta niin vain ystäväni raskautui parin vuoden yrityksen tuloksena. Ja ylipainoa on rutkasti. Itse olen syönyt omin päin Clomeja, ja se auttoi palauttamaan kuukautiseni imetyksen jälkeen. En kuitenkaan suosittele ainakaan käyttämään kovin isoa annosta. Kaikkeen lääkitykseen liittyy riskinsä.
Siis että mistä se tulee, onko esim. perinnöllistä? Ja johtuuko ylipaino siitä, vai se ylipainosta??