Kelpaako omatekoiset ruoat?
Mä olen aivan ihmeissään, kun meidän neiti ei vaikuta tykkäävän mun tekemistä soseista. Esikoiselle uppos kaikki ja tein paljon ruokaa pakastimeen. Nyt ei kelpaa oikein mikään. Kaupan ruoista on kyllä mennyt aika monetkin alas, joten kohta aion luovuttaa kotiruoan suhteen. Kurja vaan antaa purkkiruokaa, kun ihan mielelläni tekisin tuoreista raaka-aineista. Muutenkin syö huonosti. Aamupuuro ei uppoa. Lounaalla voi syödä purkillisenkin, jos on mieluista ruokaa. Hedelmää menee kyllä alas aina ja käytän ihan tuoreita hedelmiä raasteena tai mössöttynä. Iltapuuro menee vaihtelevasti alas. Rintaa annan kun haluaa.
/monic
Kommentit (3)
Meillä päinvastoin ei kelvannut purkkuruoat vaan aina piti olla kotiruokaa. Oletko kokeillut laittaa puolet kaupan sosetta ja puolet omatekoista? Meillä tuokaan ei kyllä auttanut vaan luovutettiin kaupanruokien tyrkyttäminen kokonaan.
älä anna muuta kuin omatekoista, jos kerran haluat mielummin sitä syöttää. lapsi kyllä oppii/tottuu niihin makuihin kun ei muutakaan saa ja varmasti alkaa jossain vaiheessa hyvinkin syömään. Meillä mennyt alusta lähtien omatekoiset (eikä edes ihan supersileät) soseet kun ei ole vaihtoehtoja ollut.
Tsemppiä vaan. =)
Tipy
Joillekin vauvoille omatekoiset alkaa maistua vasta sitten kun saa alkaa lisäämään suolaa ja muita mausteita. Mausteita esim. mauste ja valkopippuria, voi lisätä jo alle vuoden ikäisille (onhan niitä purkkiruoissakin). Persiljaa, tilliä ja muita yrttejä jo aiemmin.