Onko lapseni hengenvaarallisen allerginen kananmunalle?
Jos verikoevastaus on 4.09 kU/l ja viitearvo alle 0.35 kU/l? Huomenna allergialääkäriaika
Kommentit (14)
täällä ketjussa yhden äidin lapsi sai kananmunasta samanlaisia velttous-oksenteluoireita kuin mun poika. Oli kuulemma jonkun asteinen allergiashokki. Tähän asti meidän lapsen oireita on pidetty suolisto-oireisena maitoallergiana.
eli antihistamiini heti annettuna on aina toiminut allergiaoireisiin, myös hengitysteiden turpoamiseen. Tosin en tiedä voiko noita verikokeen arvoja lukea noin yksi yhteen sen suhteen voiko lapsi saada anafylaktisen shokin.
mutta minun poikani myös saa kananmunasta oksentelu-, velttous- ja kalpeusoireita.
Vierailija:
täällä ketjussa yhden äidin lapsi sai kananmunasta samanlaisia velttous-oksenteluoireita kuin mun poika. Oli kuulemma jonkun asteinen allergiashokki. Tähän asti meidän lapsen oireita on pidetty suolisto-oireisena maitoallergiana.
tänäiltana, kun muutkin allergia-arvot olivat koholla, mutta en tajua tuloksista mitään.
No anna jotain muuta kuin kananmunaa. Anna semmoista ruokaa mitä olet antanut tähänkin asti.
Anna sille jotakin, josta et ole havainnut tulevan mitään oireita. Et kai nyt ihan ilman ruokaakaan voi pitää. Naudanlihan ja keitetyn perunan uskoisi olevan aika turvallisia.
Lihat ovat hyvin harvinaisia allergeenejä ja juurekset kypsennettyinä myös harvinaisia. Mahdotontahan se ei ole. Mutta nuo eivät ole myöskään mitenkään tyypillisiä vaarallisten reaktioiden aiheuttajia toisin kuin pähkinät, siemenet ja maito.
Mun tytöllä oli esim. koivu 100 kU/l ja viitearvo on tuo 0.35 kU/l. Hengissä on vielä...
Mutta kukaan lääkäri ei ole uskonut kun olen kertonut. No, toivottavasti huomenna selviää jotakin ja ruuat, joita uskaltaa syöttää.
niissä käytetään säilytysaineena timerosaalia
ja se silsältää kananmunaa ja elohopeaa