onko joku keksinyt hyvää keinoa raskauden aikaiseen turvotuksen vähentämiseen?
Kommentit (6)
ja pidä tukisukkahousuja. ei pitäs tulla turvotusta.
kohota myös lantiota maatessasi -- pari tyynyä riittää, ei tule virtausvaikeuksia laskimoihin. Pyörittele ranteita ja nilkkoja. Nouse 50 kertaa varpaillesi ja makaa vasta sen jälkeen. Juo todella paljon, syö mansikka-ananas-sitrussalaattia. Vältä suolaa. Pyörittele käsiä olkapäistä asti. Pidä jotain käsissäsi ja puristele sitä kun kävelet -- veri ei pakkaudu sormiin kun vaikka puristelet avainnippua vuorokäsissä kun olet liikkeellä..
Mammajoogaohjaaja :)
ihmetyttää kun sunnutaina jummppasin käsiä oikein huolella ja sitten yöllä ne jämähti oikein kunnolla turvoksiin...
sellanen puristelu pallo olis varmaan kyllä hyvä!
ap
itse olen kokeillu nuo kaikki, mutta silti olen melkoisen turvoksissa, kädet ja jalat todella paksut ja naamaakin turvottaa.
tosin laskettuaika on ylihuomenna, että saattaa johtua ihan lähestyvästä synnytyksestä kun kroppa kerää nesteitä.
ap on täällä pyöritelly jonglöörauspalloa käsissä pari päivää ja olo on yllättävän hyvä :) kädet turvoksissa ja puuduksissa, mutta paljon parempi olo!
En tiedä, vähentääkö turvotusta, mutta ainakin psyykkisesti vähän helpottaa kun voi ees jotain yrittää ;)