Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Te jotka käyttäneet Pregnyl-pistoksia...

27.02.2008 |

Meillä tarkoitus (todennäköisesti, koska vielä mietin) tehdä inseminaatio ensi kuussa, pregnyl pistoksen avustuksella.

Kysymykseni kuuluukin, miten teillä on sujunut pistäminen?

Koskeeko se? Miten olette " osanneet" ? Onko se pistos mahdollista tehdä, esim. hoitoklinikalla?

Kertokaa myös milloin pistetään eli ennen kuin ovulaatiotesti näyttää plussaa vai ennen?

Kun kuulin, että joudun itse pistämään itseäni, ajattelin, että jääköön hoito sikseen. Kammoan pistämistä, ja vielä itse pitäisi pistää...

Tuntuu raskaalta nämä " lapsentekoasiat" muutenkin...Kauhistelenko asiaa ihan turhaan????

Tuuliainen

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
27.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä tarkoitus (todennäköisesti, koska vielä mietin) tehdä inseminaatio ensi kuussa, pregnyl pistoksen avustuksella.

Kysymykseni kuuluukin, miten teillä on sujunut pistäminen?

Koskeeko se? Miten olette " osanneet" ? Onko se pistos mahdollista tehdä, esim. hoitoklinikalla?

Kertokaa myös milloin pistetään eli ennen kuin ovulaatiotesti näyttää plussaa vai ennen?

Kun kuulin, että joudun itse pistämään itseäni, ajattelin, että jääköön hoito sikseen. Kammoan pistämistä, ja vielä itse pitäisi pistää...

Tuntuu raskaalta nämä " lapsentekoasiat" muutenkin...Kauhistelenko asiaa ihan turhaan????

Tuuliainen

[/quote]

Vierailija
2/5 |
27.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsekin pelkäsin kovasti tuota pistämistä, mutta täysin turhaan. Pistäminen on hyvin helppoa, sain siihen hyvän ohjauksen kädestä pitäen. Pistoshan tehdään sellaisella kynällä, jossa on hyvin pieni ja ohut neula. Pistäminen ei sattunut aluksi ollenkaan, ainoastaan sitten kun pistoksia oli tehty useampana päivänä niin vatsanahka oli hiukan arka. Mutta ei sekään oikeasti sattunut, pieni hyttysen purema :)

Hoitoklinikalla voi varmaan käydä pistättämässä mutta ainakin minun piti pistää joka päivä ja matkaa sairaalaan oli yli 20km, joten se olisi ollut hankalaa. Mutta vannon että opit pistämisen itse. Tai voihan miehesi tai joku muu lähellänne asuva henkilö tehdä sen jos et itse halua pistää.

Itselleni tehtiin koeputkihedelmöitys, ja minulla pysäytettiin oma hormonitoiminta, joten en osaa sanoa tuosta pistämisen ajankohdasta (ennen vai jälkeen ovulaation)

Älä suotta jännitä pistämistä, se on HYVIN pieni hinta siitä mikä palkinto sinua saattaa odottaa :) Toivottavasti tästä oli jotain apua sinulle!

Tsemppiä:)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
27.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun muistaa hengittää... :)

Ihan alkuun korjaus, että pregnyliä ei pistetä kynästä vaan siinä on tosiaan vähän puuhaa, kun ampullista otetaan nesteet ja sekoitetaan ne jauheeseen ja sit ruiskuun ja neulan vaihto ja vasta sitten pistetään vatsaan. Neulakin on vähän paksumpi, kuin noissa kynissä, mutta siitä selviää ihan varmasti kuka tahansa.

Mulle ei ole tehty luonnolliseen kiertoon, joten en tiedä miten pitää pistää ovulaatiotestiin suhteutettuna, mutta joka tapauksessa mulla seurattiin ultralla munasolun kasvua ja lääkäri antoi tarkat ohjeet kellonaikoineen, et milloin pregnyl pitää pistää. Tavoitteena on pistää 36 tuntia ennen inssiä, joten kotona olen aina pistänyt (eli ilta-aikaan, kun inssi tehdään päivällä).

Eihän se piikitys kivaa ole ja siitä on romanttinen lapsenteko kaukana, mutta pieni paha se on, jos sillä tavalla lapsi saadaan. Tsemppiä vaan!

-Osse viiden pregnyl-piikin kokemuksella :)

Vierailija
4/5 |
28.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä sinä osaat. Minuakin hermostutti, kun ivf-hoitojen yhteydessä piti pistää ainakin kahta erilaista ainetta monena päivänä peräkkäin. Osa pistettiin juuri siihen vatsamakkaraan ja osa reiteen. Vatsaan pistäminen on aivan nakki juttu. Ajattele, että jos saisit diabeteksen, sinun olisi aivan pakko oppia pistämään itse ja jopa lapset oppivat sen, eli rohkaise mielesi äläkä vaan tämän takia lopeta hoitoja.

Ajattele mahdollista loputulosta :)

Vierailija
5/5 |
28.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä se sujuu, kun on pakko! ;) Itselleni pistäminen sinänsä ei ole vaikeaa, kun työni puolesta toisia tuikin, mutta täytyy sanoa että mua jännittää aina hirveästi, kun joutuu itse piikille ja kyllä itsensä pistäminen on eri juttu kuin pistellä toisia. Sisulla siitä kuitenkin olen selvinnyt 4 kertaa, mutta edelleen Pregnylin pistäminen on mun mielestä inhottavaa (Puregon-kynällä pistely sen sijaan ei tunnu missään).

En viitsi valehdella (kuten en pienille rokotuspotilaillenikaan ;) ) etteikö pistos yhtään sattuisi, sillä mulla ainakin sattuu. Pisto on onneksi kuitenkin nopeasti ohi, eikä nipistystä pahempi (kokeile vaikka nipistää itseäsi mahasta, kyllä sen kestät). Pregnyl kyllä kirvelee, joten muutama ärräpää multa aina sitä sisään pistäessä pääsee.

Kammoaako miehesi myös piikkejä? Olen lukenut, että toisilla mies on pistänyt hormonipistokset. Itsekin tätä harkitsin, mutta totesin sitten että hoidan homman kuitenkin itse.

Niin, ja Pregnyl tosiaan pistetään yleensä kun ovistesti on näyttänyt plussaa. Näin ainakin mulla.

Tsemppiä! Hoitoja ei yhden Pregnylin takia kannata jättää tekemättä! :)

Killa

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä seitsemän kolme