Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Huutonet-käytännöistä...

Vierailija
25.02.2008 |

Jos myytte tuotetta, jonka hintavaraukseksi olette laittaneet esim. 10 euroa, mutta huudon sulkeuduttua korkein tarjous on 6 euroa, myyttekö tuotteen 8 eurolla vai odotatteko saavanne sen varaushinnan?

Onko teistä kohteliasta, että molemmat tulevat yhtä paljon vastaan, vai onko jomman kumman tultava enemmän vastaan? Olisiko tässä tapauksessa ostajan tarjottava esim. 9 euroa?

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
25.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

eikä myyjän tarvitse myydä vaikka ostaja tarjoaisi HV hinnan. Jos haluat myydä halvemalla voit tarjota tuotetta haluamaasi hintaan tai huutohintaan ja katsoa josko kaupat onnistuu. Mitään pakkoa ei ole kumminkaan puolin

Vierailija
2/8 |
25.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

että jos hv ei ylity ja myyjä haluaa myydä sillä korkeimmailla huudolla, niin sen korkeimman tarjouksen tehneen pitää ostaa se sillä huutamallaan hinnalla. Eri asia on, jos myyjä ei halua myydä siihen hintaan. Jos hv ei ylity niin myyjä siis voi ottaa yhteyttää huutajaan ja sanoa että myy korkeimmalla huutohinnalla. Myyjä ei voi velvoittaa ostajaa maksamaan enempää kuin ostaja on huutanut. Mutta jos huudat, niin olet myös valmis maksamaan huutohinnan vaikka hv ei ylittyisi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
25.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

että jos hv ei ylity ja myyjä haluaa myydä sillä korkeimmailla huudolla, niin sen korkeimman tarjouksen tehneen pitää ostaa se sillä huutamallaan hinnalla. Eri asia on, jos myyjä ei halua myydä siihen hintaan. Jos hv ei ylity niin myyjä siis voi ottaa yhteyttää huutajaan ja sanoa että myy korkeimmalla huutohinnalla. Myyjä ei voi velvoittaa ostajaa maksamaan enempää kuin ostaja on huutanut. Mutta jos huudat, niin olet myös valmis maksamaan huutohinnan vaikka hv ei ylittyisi.

Just tollaisten takia tulee turhia neutraaleja palautteita. Jos hv ei ole ylittynyt niin ei ostaja eikä myyjä ole velvollinen myymään eikä ostamaan. Oli hinta sitten mikä tahansa!

Suora lainaus säännöistä:

" Alle hintavarauksen tehdyt tarjoukset eivät ole sitovia kumpaankaan suuntaan. Mikäli huutajan tekemä tarjous jää alle hintavarauksen, ei huuto sido häntä. Ellei korkein tarjous ylitä hintavarausta, ei myöskään myyjän ole pakko tuotetta myydä. Tuotteen toki saa huutokaupan päätyttyä myydä, vaikka varaus ei olisikaan ylittynyt.

" Täytyykö ostajan ostaa vaikka hintavaraus ei ylittyisi?"

Ellei hintavaraus ylity, eivät tarjoukset ole sitovia kumpaankaan suuntaan. Myöskään ostajan ei tarvitse ostaa tarjoamallaan hinnalla, jos tarjous ei ylitä hintavarausta. "

Oletteko nyt ymmärtäneet vai väännetäänkö rautalangasta?

Itse olen tehnyt niin että olen tarjonnut halvemmalla jos haluan päästä nopeasti tavarasta eroon, mikäli taas tiedän että tuote tulee menemään kaupaksi haluamallani hinnalla niin en edes tarjoa vaan uudelleen myyntiin.

Laitan aina hv ja lähtöhinnaksi 0e koska haluan kohteilleni useampia huutajia, ne kun houkuttelevat muitakin huutelemaan :)

Vierailija
4/8 |
25.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Silloin voin tarjota tuotetta huutajalle hieman halvemmalla, ja hän voi hyvinkin ostaa sen, kun saa kerran hintavarausta halvemmalla ;)

Onkohan vastaaja nro 7 niitä sääntöjä koskaan lukenut?

Vierailija
5/8 |
25.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

huusin erästä tuotetta, jonka hv ei ylittynyt. Olisin maksanut sen hv:n verran, jos olisi annettu mahdollisuus, mutta myyjä ei joutanut odottaa yhtään, vaan laittoi tuotteen heti myyntiin toisaalle enkä siis sitä saanut. Olisi pitänyt älytä itse huutaa hintavaraukseen asti, mutta en arvannut sitä tarpeelliseksi.

Minusta siis pitää tarjota ostajaehdokkaalle, mutta hintaa ei ole pakko laskea. Kohteliasta se toki on ja niin yleensä teen itse.

Vierailija
6/8 |
25.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

mulla yleensä riippuu ihan kohteesta tarjoanko sitä voittohuudon tehneelle hänen huutamallaan hinnalla mutta yleensä tulen hintavarauksessa jonkin verran vastaan. Jos huutaja ei halua ostaa niin " no problem" pistän uudelleen myyntiin.

Esimerkkinä voisin kertoa eräästä päiväpeitosta jonka hv oli 25e + 10e postikulut. huutaja huusi 5e mutta tarjosin sitä hänelle hintaan 30e sis. postarit ja huutaja sen osti :) molempia tyydyttänyt kauppa siis.

Vierailija
7/8 |
25.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta mikään pakko ei tietenkään ole. Jos uskoo tuotteen menevän hv-hinnalla, niin silloin pyydetään sitä. Ostaja saa päättää ostaako vai ei ja voi esittää oman tarjouksensa millä on halukas tuotteen ostamaan. Kaupantekoa parhaimmillaan =)

Itse en laita koskaan hintavarauksia, lähtöhinta on jo sen verran mitä odotan tuotteesta saavan, helpompi niin.

Vierailija
8/8 |
25.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko moukkamaista, jos ostaja ottaa heti huudon sulkeuduttua yhteyttä ja tarjoaa (tinkii) esim. 6euroa (huuto) + 1euro?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kuusi yksi