Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Raskaushepatoosista tietävät, hoi! Apua kaivataan ihan tosissaan.

Vierailija
24.02.2008 |

Miten teillä muilla, onko kutina alkanut jalkapohjista ja kämmenistä? Mulla ei ne kutia lainkaan vaan jalat muualta ja vähän yläkropastakin. Huomenna aamulla labraan. Saako tänään syödä vielä normaalisti? Heikot ohjeet antoivat... Mulla viikkoja n.33 ja viikon verran ollut hillitön kutina, lääkäri meinasi et ei ole hepatoosia. En kyllä tiedä miks sillai ajatteli. Ruikutin niin kauan et laitto lähetteen labraan. Sisäreisillä punaista ihne laikkua noussut mut tiedä häntä onko sitten siitä raapimisesta vai onko jotain muuta ihottumaa.

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
24.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Labrakokeita varten pitää olla 12 h syömättä ja juomatta. Vettä sai vissiin lasillisen juoda.

Vierailija
2/7 |
24.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jouduin yölläkin herätä raapimaan ja rasvaamaan ihoa. Kaikki labra-arvot oli ihan ok. Nyt siis rv 35 ja kutina on hävinnyt kokonaan jo useampi viikko sitten. Johtui kai kuivasta ihosta, mutta sain kyllä tosi paljon rasvata (monta kertaa päivässä ja yölläkin paksusti rasvaa jokapuolelle) ja siltikin tuntui vaan kutisevan, kunnes vähitellen kutina hävisi.

Mulla auttoi lopulta apteekista ostettu perusvoide Abo Base Oily Creme, mitkään markettirasvat ei auttaneet mitään, niveat ym. muut tuntui vaan pahentavan kutinaa.

2

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
24.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

t ap

Vierailija
4/7 |
24.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla kutinaa oli kauttaaltaan koko kropassa.

Vierailija
5/7 |
24.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja se kutina on sellaista jännää. Se tuntuu olevan käden tai jalan sisällä, ei ihossa. Raapiminen siis auttaa siihen aika heikosti.

Vierailija
6/7 |
24.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla kutisi muistaakseni käsivarret, sormet ja vatsa. Neuvolantäti ei ensin ottanut tosissaan, neuvoi vaan kokeilemaan rasvausta. Sitten kutina paheni ja vaadin päästä verikokeisiin. Hepatoosista oli kyse. Sain Adursal-lääkityksen joka tehosi hyvin kutinaan ja maksa-arvot normalisoituivat.

Vierailija
7/7 |
24.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vauva syntyi rv 35 käynnistyksellä. Hepatoosia ei todettu, koska maksa- ja sappiarvot olivat ok. Kutina hävisi pari päivää synnytyksestä. Lääkäri käski vain rasvailla, mutta ei auttanut kun kutina oli " sisempänä kuin ihon pinnalla" . Lopulta aloin omin päin atarax-kuurin (sukulaislääkäriltä kysyin) omat lääkärit eivät antaneet ottaa, kun en voinut kutinalta nukkua. Joka toinen ilta otin lasten annoksen ataraxia ja joka toinen rauhoittavaa lääkettä, jonka sain neuvolalääkäriltä monien tivaamisten jälkeen. jos olisi pitänyt vielä kuukausi tuota hirvittävää kutinaa kestää olisin taatusti kävellyt jokeen. Mutta hepatoosia ei minulla ollut...ainakaan parin lääkärin mukaan, yhden mukaan kai oli, mutta myös kaikki raskausmyrkytyksen oireet löytyi eikä sitäkään veriarvojen ja verenpaineen perusteella ollut. Valkuainen oli 1+ ja lopuksi 2+, mutta verenpaine 89/120 normaalisti minulla 60/120, mutta raja-arvo 90 ei ylittynyt ;)

Lapsi oli tosi pieni ei ollut ainakaan kuukauteen kasvanut. Tiesin jo raskauden puoli välissä että jotain on pielessä, mutta lääkärit eivät uskoneet. Jopa sairaalassa rv 35 kun meni minut meinattiin passittaa kotiin tilanahtauden takia, mutta sain lääkärin ottamaan virtauskäyrät ja kaikki ei ollut ok.