Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vihreä kakka vauvalla, auttakaa!!!!

Vierailija
24.02.2008 |

Eli eilisestä lähtien vauva 8kk, syö jo kiinteitä, on kakannut ihan vetistä vihreetä ripulia. Eilen siinä oli isoja limaklönttejä, tänään välillä ihan löysää, nyt jo ryynistä. (kiva kuvaus) mutta nyt on vehkeet pojalla palaneet ihan vereslihalle, pippelin pää on kirkkaan punainen ja ihan kirjaimellisesti vereslihalla ja turvonnut. Itkee sitä pestessä, voi ressukkaa. On ollut ilman vaippaa, mut kakka tursuaa koko ajan joten vaippa on fiksumpi. Olen pitänyt kestoa ja kertistä, rasvannut sinkkisalvalla ja punotus ei vaan häviä. Eikun pahenee.

Vauva ei ole juuri ruokaa syönyt, itkee ja kieltäytyy syömästä, maitoa juo kyllä sekä rinnasta että pullosta.

Mitä ihmettä raukalle keksis vielä avuksi????? Olisko syytä mennä lääkäriin. Mulla on 2 tyttöä pojan lisäksi, eikä ole kenelläkään tälleen peppu punoittanut.

Kommentit (11)

Vierailija
1/11 |
24.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa viedä näytille, ettei ole mitään tulehdusta. Vihreää kakkaa tuli meilläkin kiinteiden alotuksen yhteysessä.

Vierailija
2/11 |
24.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

sinkkivoidetta olen laittanut eilisestä saakka, punoitus on todella ärhäkkää, voisin melkein sanoa että on pahempi kuin eilen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/11 |
24.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

eikä ennen ole reagoinut näin ja mitään uutta ruoka-ainetta ei ole kuvioissa.

Tuntuu tyhmälle kysellä täältä mutta voinko odottaa huomiseen lekurin kanssa??

Vierailija
4/11 |
24.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

jotkut sille allergisia. Sen sijaan auttoi bevita ja natusanin babysalva joka kokolailla samaa.

Vierailija
5/11 |
24.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko muulla perheellä ollut mahatautia? Punoittaako iho tasaisesti? Onko lapsen maha kipeä, vai ainoastaan punottava pylly?

Ensiavuksi talkkia tai pottujauhoa ja ilmakylpyjä jonkin alustan päällä. Mahdollisimman sileää pintaa pyllyä vasten ja hengittäviä materiaaleja.

Lääkäri ei tuolla kauhean paljon pysty tekemään, ellei kyseessä ole bakteeritulehdus. Näytä mieluummin vaikka terkkarille, joka osaa antaa hoito-ohjeita. Jos ongelmana on enemmän ripulointi ja vauvan potentiaali kuivuminen, runsaasti juotavaa. Ripulin jatkuessa yhteys lääkäriin.

Vierailija
6/11 |
24.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

vauva on itkuinen, ei osaa nukkua ei päivällä eikä yöllä. Juo kyllä vettä ja maitoa. Leikkii ei ole flegu, on vaan kärttyinen ja kakkaa.

Punoitus on ainoastaan palleissa ja pippeli puoliksi, haarat punotti eilen vaan ei tänään.

Nekin ovat kosketusarat, luonnollisesti kun iho on rikki.

Ja ilmakylpyjä ottaa lähes koko ajan.

Vierailija
7/11 |
24.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kuulosta lääkäriasialta. Sukukelleudet täytyy pitää puhtaana kakasta, jotta edellytykset paranemiselle olisi olemassa. Ja mahdollisimman kuivana. Jos sinkkivoide ei auta, kokeile sitä pottujauhoa. Bepanthenkin voisi auttaa. Kokeile kuitenkin yhtä hoitokeinoa riittävän kauan, jotta tiedät, auttaako se vai ei. Ota yhteys terkkariin, jos et pärjää. Jos kivekset tai pippeli turpoavat tai pippeli rupeaa erittämään, sitten yhteys lääkäriin. Tai jos ihottuma leviää laajemmalle.

Voisitte kokeilla maitohappobakteereita mahan toiminnan tasapainottamiseksi.

Vierailija
8/11 |
24.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

olen kuullut joskus että jos vauvalla kakka on vihreää niin se on kuivumisen merkki, itse en tiedä tätä väitettä varmaksi mutta näin tosiaan olen kuullut. Suosittelen että soitat vaikka päivystykseen ja kysyt sieltä, koska noin pieni vauva kuivuu todella nopeaan ja sitten voi olla ettei ole enään mitään tehtävissä.

Kokeile valkovaseliinia siihen pyllyyn. Omalla lapsellani oli aikoinaan pylly ihan tulipunainen ja kun laitoin tota valkovaseliinia niin seuraavana päivänä pylly oli tosi paljon parempi, melkeinpä vois sanoa että oli niin hyvä et aivan kuin siinä ei olisi koskaan mitään ollutkaan.

Vierailija
9/11 |
24.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Semmosta se ripuli on, palaa pylly. Meillä lapsilla auttanut perunajauhot ja Bebanthem parhaiten.

Vierailija
10/11 |
17.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

ur

Vierailija
11/11 |
17.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Perunajauhot on hyvä kikka, se helpottaa vauvan oloa. Ja juota vettä. Terkkariin yhteyttä huomena. En usko että vakavaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi neljä kolme