Oviksen jälkeisestä lämmöstä
Kohoaako kaikilla lämpö oviksen jälkeen?? Oon nyt seuraillut lämpöä muutaman kuukauden, mutta en oo oo huomannut siinä juuri eroa ennen ovista/oviksen jälkeen...
Entä, onko lämpö kohonnut samallalailla oviksen jälkeen, jos ootte tulleet raskaaksi kuin mitä ihan normaalissa kierrossa..? Olipas vaikeasti kysytty...Toivottavasti joku jaksaa vastailla:)
Kommentit (4)
Ap:n kyselemään olisi kiva saada vastaus.
Minä olen ollut nyt tosi viluinen heti ovulaatiosta lähtien - johtuuko se siis siitä oviksen jälkeisestä lämpötilan noususta? Ja onko tyypillistä sen jälkeiselle ajalle aina, olipa raskaana tai ei..
En ole tavallisesti tarkkaillut ovulaation aikoihin itseäni ja tuntemuksiani yhtä kovasti kuin nyt, joten en osaa sanoa onko joka kuukausi ollut sama juttu. Esikoisen odotuksen alkuajoilta on kuitenkin hämärästi jäänyt mieleen hirveä viluisuus!
-vierailija nro3
niin siitä en tiedä varmuutta, että kohoaako lämpö ihan joka ainoalla ihmisellä, mutta lähes tulkoon jokaisella se lämpö jonkun verran nousee. Nousu voi olla jopa niin pieni ettei sitä aina edes huomaa. Suosittelen että otat taulukon käyttöön. Kynällä kun piirtää sen viivan niin pienimmänkin muutoksen huomaa.
Ja eikös se ollut niin että menkkojen tullessa lämpö laskee takaisin normaaliin ja jos on raskaana niin se jää korkeammalle. Itse esikoista odottaessa tajusin olevani raskaana juuri tästä koko aikaisesta vilusta meinaa muuten oli kuumaakin kuumempi keskikesä.
Meillä on nyt yritystä yli 20 kiertoa ja voin sanoa, että näin tarkkaan en ole ikinä itseäni tarkkaillut. Lämpöjen mittailu on osoittanut, että minulla ainakin lämmöt nousee selvästi oviksen jälkeen. Sen huomaa kyllä ilman mittaamistakin, viluisuus on jotain ihan käsittämätöntä. Ja myös alkaneissa raskauksissa lämmöt on jääneet koholle ja kamala viluisuus jatkunut (kunnes ovat laskeneet, syynä km). Minulla lämmöt normaalikierroissa laskevat vasta kun kuukautisetkin ovat saapuneet. Ennen ovista 36.1-36.3 ja oviksen jälkeen 36.6-36.8.
Viimeisin kierto onkin taas ihan omaa luokkaansa, sain ovulaatiotestiin vahvat viivat kp15 ja lämmöt lähti nousuun kp18, mutta alkoivat laskea kp32, jolloin kuukautisten olisi pitänyt alkaa (tai testiin plussa), mutta kumpaakaan ei tapahtunut...nyt mennään jo kp38 ja lämmöt on edelleen alhaalla, eikä raskaudesta tai kuukautisista tietoakaan! Eli jäiköhän se ovulaatio kuitenkin tapahtumatta, vaikka kaikki merkit ennustivat muuta? Onko muita, joille sattunut näin? Ihmetyttää ja huolestuttaa kovasti. Toivottavasti ei ole mitään vakavaa.
muakin kiinnostaisi!