Kotona/Työssä ajatuksia!?
Itse en luokittele itseäni kumpaankaan, vaikka jo 3lasta odotan. Vakkari työpaikka piti olla ennen kuin lapsia hankin, se oli minun oma ehtoni itselleni sekä oma (pankin) asunto. Toinen lapsi tuli putkeen ja kotona olin yhteensä 2,5v, tältä jaltahan minulle kertyi koko ajan työkokemusta (ainakin siis paperilla), samalla kävin iltamonimuotokoulua, isä hoiti iltaisin lapset kotona, kun minä istuin koulun penkillä AMK:ssa, joka toinen viikko. Sitten sain hyvön työtarjouksen josta en voinut kieltäytyä ja olinkin jo valmis töihin, lapset menivät pph ja nyt parin vuotta olen ollut töissä ja olen raskaana ja jään kotiin ja nyt tänä aikana mitä olen ollut kotona ja työssä olen " kasvanut" ja huomannut mikä on elämässä tärkeää, perhe, lapset ja tietysti se työ (mutta työvuodet edelleen karttuvat kun olet töissä) joten työnantaja katsoo työpapereitani että olen ollut 10v töissä vaikka oikeasti olenkin vain ollut 5, mutta työnantajahan tätä ei tiedä... joten siinä mielin on turha sanoa että putoaa työuraltansa jos hoitaa lapsia kotona, sillä karttuu ne työvuodet, jos on työ mihin palata. Joten rauhassa meinaan hoitaa viimeistäni lasta 3.vuotiaaksi kotona. Lapset ovat hyvillä mielin hoidossa olleet ja saaneet paljon kavereita ja osittain varmasti joudun jotain toimintaa heille pitämäänkin kun lähettyvillä ei ole leikkitovereita, mutta se on sen ajan murhe.