Otitteko vauvan syntymän jälkeen vieraita mieluummin vastaan laitoksella vai vasta kotona?
Kommentit (16)
Kuopuksesta ei käynyt kukaan muu kuin oma perhe. Vieraat tulivat sitten kotiin. Toiset haluavat heti synnärille vieraat ja toiset taas kotiin.
Perse kipeänä ja väsyneenä ei haluttanut ottaa ketään vastaan. Siitäkin jo stressasin että yksi ihminen soitteli koko ajan laitokselle, loppuajasta jätin jo vastaamatta kun arvasin että hän se oli...
Munkin mielessä sairaalassa oli helpointa. Ensinnäkään siellä ei kukaan viivy puolta tuntia kauempaa ja tarjoilutkin saa valmiina kahvilasta. Minusta kaikkein rankimmat olivat ne vierailut, jotka olivat ihan heti ensimmäisinä kotipäivinä. Kotona kun oli vielä kaikki asiat hakusessa esikoisen kanssa.
Me ei kyllä oltu kovinkaan vieraanvaraisia, käymään sopi tulla mutta kahvia/teetä kummempaa ei tarjottu kenellekään.
Toki jos synnytys on ollut kovin vaikea tai muita komplikaatioita, niin sitten kotivierailuja ja nekin sitten vasta hyvän lepoajan kuluttua.
että en olisi sairaalassa jaksanut tavata ketään vieraita. Enkä kyllä kotonakaan muutamaan viikkoon. Toisella kerralla taas oli ihan eri tilanne ja kiva kun kävi porukkaa. Kolmas onkin tullut taloon ilman minun synnyttämistäni. Ihan kiva, jos ihmiset kysyisivät milloin voi tulla eivätkä sitten loukkaantuisi, jos äiti ei heti jaksa ottaa vieraita vastaan.
Olen aina sanonut, että sairaalassa on viereilukielto. En tiedä, onko vai ei, mutta halusin olla sairaalassa aina rauhassa.
Ainakin semmoiset vähän vieraammat vieraat. Oma sisko saa tulla kotiinkin, melkein ihan milloin vain.
Minä ainakin olin sairaalassa vielä reipas ja hehkeä, vauva oli ihana ja nukkui vain. Imetyksen kanssakaan ei ollut ongelmia. Sit kun pääsin kotiin, maito vasta nousi ja hormonit romahti ja maailma kaatui päälle. Siihen tilanteeseen en tosiaankaan kaivannut ketään vieraita.
Lähimmät eli omat vanhemmat, miehen vanhemmat, omat sisarukset, miehen sisarukset.
KAIKKI muut ystävät ja tutut vasta sitten viikkojen kuluttua..noh, kuitenkin kummasti kaikki tunki käymään! Ihmeellistä että ajatellaan jos vauva on vasta alle 3kk että " en ole vieläkään nähnyt sitä teidän vauvaa, sehän kohta jo kävelee" ..
ja tulevat vaikka missä räkätaudissa
Vierailija:
Ainakin semmoiset vähän vieraammat vieraat. Oma sisko saa tulla kotiinkin, melkein ihan milloin vain.Minä ainakin olin sairaalassa vielä reipas ja hehkeä, vauva oli ihana ja nukkui vain. Imetyksen kanssakaan ei ollut ongelmia. Sit kun pääsin kotiin, maito vasta nousi ja hormonit romahti ja maailma kaatui päälle. Siihen tilanteeseen en tosiaankaan kaivannut ketään vieraita.
Itse synnytin läpi yön ja olisin todella mielelläni nukkunut myös vierailuajan aikana, kun oma lapsi nukkui. Mut eipä onnistunu, kun vierailuaikana (2tuntia) oli 4 hengen huoneessa jos jonkin sortin kalkattajaa kakarat auko verhoja ja kurkki vanhempien kiellosta huolimatta useaan otteeseen.
Mun puolesta ne " vähän vieraammat vieraat" olis voinu vaikka jättää tulematta.
Pyysin muuten kauniisti et huonetoverit ois vieraineen siirtyneet suureen oleskelutilaan, mutta sain vain kommentin, että vierailuaikaan on OIKEUS vierailijoiden olla huoneessa.
Niin ja yksi " ystävä" , joka tunki väkisin katsomaan. En olisi millään jaksanut, sanoinkin, mutta hän vaan tunki.
Mieluummin vasta kotiin, kiitos.
Siskon perhe ja isovanhemmat kävivät laitoksella, toinen sisko kotona ja muut vieraat. Eka vieras tuli kotiin kun vauva oli 3vkoa.
Vähänkö se sairaala on edes paikka johon vieraiden tarvii tulla!!
Ärsyttää sellaiset huonekaverit jotka eivät sitä ymmärrä kun sairaalan säännötkin sanovat ettei vierailla saa kuin perheenjäsenet ja vauvan isovanhemmat.. eli ei siis synnyttäjän siskot ja veljet ja lapsen tulevat kummit.. ärsyttää tuollaiset!!!
Vierailija:
Mun puolesta ne " vähän vieraammat vieraat" olis voinu vaikka jättää tulematta.Pyysin muuten kauniisti et huonetoverit ois vieraineen siirtyneet suureen oleskelutilaan, mutta sain vain kommentin, että vierailuaikaan on OIKEUS vierailijoiden olla huoneessa.
Tuolla sairaalassa ainakin on ihan hyvät oleskelutilat käytävän varrella. Siellä me oltiin oikeastaan koko ajan miehen ja vauvankin kanssa, kun omassa huoneessa parkui huonetoverin vauva. En jotenkin vain kestänyt kuunnella sitä huutoa. Oma vauva nukkui ja söi. Ei pitäisi ketään häiritä, jos siellä käytävällä vieraita käy. Eikä ne kauan kuitenkaan viivy.
Mutta ymmärrän; jos olisin ollut väsynyt ja halunnut levätä rauhassa huoneessani, olisin tosiaankin komentanut naapurin vieraat käytävälle. Nyt ne ei mua haitanneet silloin kun huoneessani olin, olin jotenkin niin hyvällä ja virkeällä fiiliksellä koko kaksi päivää.
Mutta eihän niiltä voi välttyä.
Isovanhemmat kävi sairaalassa (olin siellä vain puolitoista vuorokautta) ja he ovat käyneet kotonakin.
Muita ihmisiä en ole kutsunut kuin vasta nyt kun alan olla kunnossa henkisesti ja fyysisesti. Kolmet vieraat meillä on käynyt isovanhempien lisäksi ja vauva jo 5 vko.
Muita en ole vain jaksanut kutsua. Suuttukoon tai muuttukoon.
17: se riippuu sairaalasta. Täällä saa tiettyyn aikaan olla muitakin kun perheenjäseniä. Mutta aika napakasti hoitajat muistuttelivat huonerauhasta ja ainakin meidän huoneessa oltiin hissuksiin vaikka vieraita. Osastolla oli paljon eri taustaisia äitejä ja sitä vieraiden määrää esim somaliperheellä, ei kyllä oma pää olis kestänyt kokosukua kerrallaan vauvaa katsomassa ja sitä pälpätystä. Minulla ei kukaan käynyt väkisin, vaan kyselivät kuinka toivon ja vieraita oli sairaalassa muutama. Kotiinkaan ei rynnätty katsomaan.
kaikki tulivat kotiin, ja sitä en olisi ekoina päivinä jaksanut.