Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

siiveton

Vierailija
22.02.2008 |

Voisitko paljastaa motiivisi downin syndrooman ylistämiselle? Miksi yrität manipuloida ihmisiä kuvittelemaan, että on onni saada down-vauva?

Oletko harras uskovainen vai mitä ihmettä?

Kommentit (12)

Vierailija
1/12 |
22.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole koskaan väittänyt että olisi elämän suurin onni saada juuri down. Haluan vain ja ainostaan kertoa, että downit ja muutkin vammaiset ovat ihmisiä kuten muutkin. Heillä on samat oikeudet kuin muillakin ihmisillä elää oma elämänsä. Tai pitäisi olla minun ja monen muunkin mielestä. En ymmärrä tuota down vainoa, joka nykyisin jyllää ja tuntuu koko ajan pahenevan. En ole uskovainen.

Vierailija
2/12 |
22.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on sekä omakohtaista kokemusta että ammattin ja opiskelun kautta tullutta tietoa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/12 |
22.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

No niin, nyt pystyn laittamaan " kokemuksesi" oikeaan arvoon.

Vierailija
4/12 |
22.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuinka kauan toiminut ammatissasi?

Vierailija
5/12 |
22.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se pitää ihan itse huolta siitä että on otsikoissa. Vastaus ap:n kysymykseen on huomionhaku.

Vierailija
6/12 |
22.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja kyse ei ole nyt muista ihmisistä vaan downeista itsestään. Omaisilla on rankkaa, mutta ei se oikeuta toisen elämästä päättämään. Olen valmistunut 90-luvulla, mutta ollut muuten kehitysvammaisten kanssa tekemisissä lapsesta asti. Olen luultavasti vanhempi kuin suurin osa teistä muista tänne kirjoittavista.

Vierailija
7/12 |
22.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin ei kun tekemään vaan reippaasti omia aloituksia kiinnostavista aiheista.

Vierailija
8/12 |
22.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on aina kamala juttu mielestäni, mutta joskus siihen on ryhdyttävä. Äidin raiskaus, äidin todellinen varma hengenvaara raskauden takia...

Sosiaalisia syitä en meidän maassamme muuten ymmärrä. Vammaisuudenkin jotenkin ymmrrän sellaisissa tapauksissa, että tuleva lapsi ihan varmuudella todetaan elinkyvyttömäksi. Ei ollenkaan aivoja vaikkapa. Down on mielestän ihan käsittämätön syy aborttiin. Elinkykyinen ihminen tuhotaan. En voi kuvitella tilannetta, että itse suostuisin ko toimenpiteeseen. Ehkä sitten, jos useampi lääkäri pystyisi ihan 100% varmuudella sanomaan että kuolen jos annan raskauden jatkua.

Vierailija
9/12 |
22.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse joutuisin miettimään todella tarkkaan antaisinko down-raskauden jatkua. Luultavasti en, koska viimeistään mieheni (jolla siis 30v. lähikokemusta downeista) painostaisi keskeytykseen.

siiveton:

Se on aina kamala juttu mielestäni, mutta joskus siihen on ryhdyttävä. Äidin raiskaus, äidin todellinen varma hengenvaara raskauden takia...

Sosiaalisia syitä en meidän maassamme muuten ymmärrä. Vammaisuudenkin jotenkin ymmrrän sellaisissa tapauksissa, että tuleva lapsi ihan varmuudella todetaan elinkyvyttömäksi. Ei ollenkaan aivoja vaikkapa. Down on mielestän ihan käsittämätön syy aborttiin. Elinkykyinen ihminen tuhotaan. En voi kuvitella tilannetta, että itse suostuisin ko toimenpiteeseen. Ehkä sitten, jos useampi lääkäri pystyisi ihan 100% varmuudella sanomaan että kuolen jos annan raskauden jatkua.

Vierailija
10/12 |
22.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja muut;

ajattelettko koskaan asiaa (abortti) asiaa myös tämän raskaana olevan äidin kannalta. ELi ok, Down ei ole niin paha vamma ja lapsi, tuleva aikuinen, on täysin onnelinen. Mutta tälläinen lapsi ei ikinä luitenkaan ole aikuinen, missä menee se oman jaksamisen raja, kun täällä on moia masentuneita ja väsyneitä mammoja jo ihan terveestä lapsesta, niin saatika sitten että saa down-lapsen.

EIkö itseä saa ajatella koskaan? onko tämä " oma" elämä sittenkin vain minulle annettu muiden ihmisten (syntyvien ja syntymättömien) takia??

Ja siiveton, " olen varmasti vanhempi kuin monikaan täällä" ei edelleenkään kertonut ikääsi?? (lapsellisia vastauksia ainakin...)

Vierailija
11/12 |
22.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kukaan muukaan ole kertonut. Mutta jos se nyt noin kovasti sinua vaivaa niin sanotaan nyt että lähempänä viittäkymppiä.

Olen edelleen sitä mieltä, että jos raskaaksi hankkiutuu on siitä elämästä vastuu otettava. Ehkäisyä voi käyttää jos ei tunne jaksavansa lasta. Ei ole sen kohdussa olevan ihmisen vika, jos äiti ei tunne jaksavansa vammaista. Sitä asiaa pitää ajatella etukäteen. Niin ettei vielä ole ketään jonka elämä täytyy lopettaa heti alkuunsa. Sellaista ei sure mitä ei ole koskaan ollutkaan, mutta olemassa olevaa ei saa olemattomaksi.

Vierailija
12/12 |
22.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

siiveton:

Ei kukaan muukaan ole kertonut. Mutta jos se nyt noin kovasti sinua vaivaa niin sanotaan nyt että lähempänä viittäkymppiä.

Olen edelleen sitä mieltä, että jos raskaaksi hankkiutuu on siitä elämästä vastuu otettava. Ehkäisyä voi käyttää jos ei tunne jaksavansa lasta. Ei ole sen kohdussa olevan ihmisen vika, jos äiti ei tunne jaksavansa vammaista. Sitä asiaa pitää ajatella etukäteen. Niin ettei vielä ole ketään jonka elämä täytyy lopettaa heti alkuunsa. Sellaista ei sure mitä ei ole koskaan ollutkaan, mutta olemassa olevaa ei saa olemattomaksi.

Olen sydämestäni samaa mieltä kanssasi ja tosi hyvä kun pidät puoliasi näitä haaskoja vastaan!

Kaikkea hyvää Sinulle!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi neljä neljä