Kerrostaloasumisen ihanuuksia...
Naapurin täti juttelee niin nätisti lapsilleen. " Nyt saatana hilijaa" ja " voi v***u minkä teit" ja muuta vastaavaa raikuu joka aamu, päivä ja ilta. Aivan uskomatonta karjumista, juuri tälläkin hetkellä. Ja se kuuluu niin selvästi, että meidän isommat lapset (2 ja 3v) ovat ottaneet mm. sen v-sanan käyttöönsä. " Täti huutaa v***u" hokevat tyttäret usein. Aika noloa jos muistavat sen ulkona, neuvolassa tai jossain. Eikös ne rumat sanat opita kotona, kuka uskoo että naapurin tädiltä ovat oppineet..? :(
Kommentit (25)
ihan normaalia aluetta tämä on. Ei mitään luksusta, mutta ei missään nimessä slummiakaan. Pahemmallakin alueella ollaan asuttu, eikä siellä äidit huutaneet tuolla tavalla. ap
jos naapuri huutaa lapsilleen? Voi herranen aika..Vierailija:
huonolla alueella taidatta asua
että ei kuulu pienintäkään lapsen ääntä, vaan yhtäkkiä tyhjästä se äidin " Nyt hilijaa v***n idiootti!" Ilmeisesti tämän äidin lapset eivät saisi edes puhua. Hän on yh eli on varmaan raskasta, mutta kohtuus kaikessa! ap
tarkoitus onkin muuttaa, mutta se menee vähintään ensi kesään. ap
ja vielä hyvällä alueella.
Kesällä joskus (kun ikkunat on auki) kuuluu kun naapuritalossa eräs perhe " keskustelee" .
Ulkonakin äiti usein karjuu lapsellensa ja uhkailee vaikka mitä. Yksi pahimmista oli kun äiti karjui ja uhkasi kierittää lapsen koiranpaskassa kun lapsi ei halunnut kävellä ja yritti päästä rattaisiin istumaan. Lapsi parka :(
Seinänaapureitaan käy sääliksi, heilläkin on pieniä lapsia ja tuommoista huutamista joutuvat kotonaan kuuntelemaan.
ettei omistusasunnossa voisi asua lyhytpinnaista äitiä... Tai isää..
Että v sanaa käyttävä äiti asuu vuokralla etenkin kun ap korostaa asuvansa hyvällä alueella.
Ja tottakai se v-äiti asuu vuokralla kun tämä on vuokratalo! ap
että miten saada omien lasteni puheesta pois se v-sana. Jos siihen kiinnittää liikaa huomiota niin siitähän ne vaan innostuvat. Miten siis saada lapsi ymmärtämään että jotakin sanaa ei voi sanoa? ap
Meillä oli samanlainen tilanne, onneksi päästiin muuttamaan omakotitaloon. Tietysti yhtälailla omakotitaloalueella voi asua lapsia, jotka käyttävät tosi rumaa kieltä ja tarttuuhan se sittenkin, viimeistään koulussa=(
sit aloituksellasi ensisijaisesti mollata KERROSTALOASUMISTA, et kauhistella naapurin kielenkäyttöä tai käyttäytymistä lapsiaan kohtaan. Itse olen asunut aina vain ja ainoastaan kerrostaloissa, sillä preferoin kerrostaloasumista asumismuotona. Koyhänä, opiskelevana yh:na asuin ns. " huonolla alueella" tai ainakin halvalla sellaisella, kaupungin vuokra-asunoossa, ja naapurit olivat mitä ihanimpia, ei mitään ongelmaa heidän kanssaan. Sitten muutin kalliimmalle alueelle, Helsingin Lauttasaareen, ja yllättäen hyvässä taloyhtiössä oli seinänaapurina hullu, alkoholisoitunut pariskunta. Että ei se siitä alueesta ole kiinni. No, tämä pariskunta sai häädön omistusasunnostaan, niin kuin käy KAIKILLE, jotka kerrostalossa eivät osaa asua naapureitaan kunnioittaen. Vuokra-asunnosta tämä häätö rapsahtaa vielä helpommin.
Ei kt-asumisessa mitään lähtökohtaista vikaa ole. Ja kt:ssa on järjestyssääntönsä, joita asukkaiden tulee noudattaa. Tietysti, jos melusta kärsivät naapurit eivät tee asialle mitään, vaan laskevat vain päiviä siihen, että pääsevät itse muuttamaan pois, ei asioille mitään tapahdukaan! Valitsuta kehiin, niin saat mukavammat naapurit.
Tuon anekdootin perusteella minä olisin kyllä etupäässä huolissani niistä naapurin lapsista, en siitä, kuinka " kerrostalossa" on niin ikävä asua. Luuletko, että se kerrostaloasuminen on jotenkin syynä siihen, ettei naapurisi osaa/jaksa toimia vastuuntuntoisen ja rakastavan vanhemman tavoin?
Vierailija:
että miten saada omien lasteni puheesta pois se v-sana. Jos siihen kiinnittää liikaa huomiota niin siitähän ne vaan innostuvat. Miten siis saada lapsi ymmärtämään että jotakin sanaa ei voi sanoa? ap
No kyllä ekasta viestistä sai sen käsityksen että pointti oli hieman jokin muu...
ei vaan. Mutta jos totta puhutaan, niin kyllähän se kerrostaloasumisen huonoihin puoliin kuuluu, että naapurin huutelut saattavat joskus kuulua seinän läpi, naapureitakin näkee ehkä tiiviimmin kuin omakotitalossa.
" paremman väen omakotialuellakin" niin että piha raikaa...
Itse olen lapsilleni koettanut vaan sanoa noissa tilanteissa, että tuolle tädille ei ole lapsena opetettu hyviä käytöstapoja ollenkaan, että siksi se noin rumia huutaa.
Kerrostaloasumisen " ihanuus" on sarkasmia, joka viittaa siihen että naapurin asioista tulee väistämättä joskus myös omia, halusi tai ei. Itse asun mielelläni kerrostalossa, olen aina asunut. Tottakai säälin kyseisiä lapsia, mutta he eivät nyt olleet tässä pääasiana. Aloitetaan vaikka toinen ketju koskien heitä. Lähinnä tarkoitin sitä, että edes kotonaan ei pysty suojelemaan lapsiaan rumalta kielenkäytöltä. ap
Moni ystäväpariskunta on maksanut ok- ja rivariasunnoistaan vähemmän akselilla Hki-Espoo-Vantaa. Miten voi olla niin vaikea ymmärtää ja uskoa, että kaikki eivät HALUA ok-taloon?!? Minä olen asunut koko elämäni kerrostaloissa, enkä koskaan ole kaivannut tai haaveillut ok-asumisesta. Vanhempieni kt-asunto on muuten n. puolen miljoonan arvoinen. Usein se on todellakin kyse VALINNASTA ei esim. taloudellisesta pakosta.
Minulla on kt-asunnossani tarpeeksi tilaa, meri vieressä, omaa rauhaa (ei todellakaan kuulu naapureista yhtään mitään huutoa) ja taloyhtiö hoitaa remontit, pihan kunnossapidon, lumityöt ym. Lisäksi minä pidän ihmisistä ja heidän läheisyydestään. Minusta on kiva, että rapussa tulee naapureita vastaan, ja että lapsen kavereita asuu samassa taloyhtiössä. Meidän taloyhtiön pihalla voi grillata ja syödä, siinä loikkii jäniksiä ja oravia, uimarantaan kävelen 2 minuuttia, metsikköä vieressä, naapurit ovat kivoja. Vuosi sitten kun asuntokauppoja suunniteltiin, ihan tietoisesti valitsimme sijoittaa rahamme tähän, ei ok-taloon.
19
Vierailija:
Vierailija:
että miten saada omien lasteni puheesta pois se v-sana. Jos siihen kiinnittää liikaa huomiota niin siitähän ne vaan innostuvat. Miten siis saada lapsi ymmärtämään että jotakin sanaa ei voi sanoa? apNo kyllä ekasta viestistä sai sen käsityksen että pointti oli hieman jokin muu...
tämä kyseinen täti vaan karjuu todella kovaa!! ap