Mielipide tästä Kauniista nimestä!!
Olen ihaillut Lumia nimeä ja törmäsin siihen myös tällä palstalla. Nyt mietimme tulevalle tyttärellemme sitä nimeksi. Mitä mielipiteitä se nimi teissä herättää? Kumpi LUMI vai LUMIA? Mitä toisia nimiä voisi laittaa?
Auttakaa..
Kommentit (12)
entas Lumina tai Luminia, silloin nimi ei liittyisi niin suoraan lumeen vaan voitaisiin tulkita valoa tarkoittavaksi (latinasta)
minun tyttareni nimi on Lumikki ja han tykkaa kun on prinsessanimi
toisaalta Kirsi on ollut yleinen nimi minun ikaluokallani ja se on myos hyvin kylma nimi (tarkoittaa routaa)
Toka nimeksi
Lumina Talvikki olisi hyvin kylma nimi
tai sitten jotain kevaan tuloon viittaavaa kuten Lumina Linnea
Elikkä tykkään kovasti Lumi -nimestä, mutta en sen väännöksistä (Lumia, Lumina). Tykkään talvesta hurjasti, joten minusta nimen merkitys ei ole paha. Lumi on tosi kaunis nimi.
Lumi Emma Aurora
Lumi Alia Vilhelmiina
Lumi Aava Emriikka
Lumi Alessia
Lumi Vanessa
Lumi Ella Aleksandra
Lumia..
Mutta itse pidän kaikkein eniten muunnoksesta Lumina,tarkoittaa valoa,aurinkoista tms....
Meidän kuopuksen toinen nimi on Lumina ja on aivan nimensä veroinen aurinkoinen lapsi joka harvoin kiukuttelee..
Mutta tässä muutamia ehdotuksia Lumialle?
* Lumia Karoliina
* Lumia Charlotta
* Lumia Emilie
* Lumia Aurora
* Lumia Melissa
* Lumia Isabella
* Lumia Tuuliina
* Lumia Peppiina
* Lumia Eveliina
Kaikki käy myös mielestä Lumi nimen kanssa tai miks ei myös Luminankin.
Lumialle siis pointsit.
Ja toisiksi nimiksi ehdotelmia:
Lumia Adelina
Lumia Emeliina
Lumia Illusia
Lumia Jadessa
Lumia Kristanna
Lumia Leonora
Lumia Melinda
Lumia Nelliina
Lumia Pilviina
Lumia Seliina
Lumia Tiarella
Lumia Vivianna
Ehdotukset toiseksi nimeksi:
Lumia Maleena
Lumia Emeliina
Lumia Juliaana
Lumia Sofianna
Lumia Isabella
Lumia Ottilia
Lumia Mariella
Lumia Mikaela
Lumia Eleonoora
Lumia on kaunis nimi, valitsisin sen, sillä oma tyttärenikin ristittiin Lumiaksi.
Lumi nimi myös kaunis, mutta ehkä taivuttaminen on hankalampaa Lumi nimelle.
Lumi on kuitenkin parempi kuin Lumia.
Pidän enemmän Lumi -nimestä kuin Lumia -nimestä.
Ehdottomasti minun suosikkinimiäni ovat nimet jotka tarkoittavat jotakin.
Meidän perheessä kaikilla lapsilla nimet merkitsevät jotain, samoin kuin heidän isällään, mummullaan ja isomummullaan.
Lumi on vielä ihanampi kuin Lumia, joka kuulostaa himpun verran keinotekoiselta. Lumi-nimestä ei tule minulle lainkaan mieleen kylmää tai ylipäänsä mitään negatiivista, vaan lumisen päivän hohtava kauneus, keveä leijaileva lumi jne. Lisäksi nimi kuulostaa kauniilta lausuttaessa.
Yksillä kaksikielisillä tutuilla on Lumia-tyttönen, ja nimeä on kehuttu maailmalla.
Lumi on mielestäni kuuloltaan tosi kaunis, mutta minua häiritsee sen tarkoittavuus, siis että lumi on lunta. Siispä noista valitsisin nimen Lumia.