Lenni tai Aku
Mitä mielikuvia tulee noista nimistä? Emme osaa päättää, kumman nimen antaisimme pienelle pojallemme.
Kommentit (10)
Lennistä mulle tulee mieleen Lenni-Kalle Taipale, ja ihan positiivisesti.
Akusta taas melkein ekaksi tulee mieleen Aku Korhonen (siis näyttelijä) ja sekin aika lailla positiivisesti. Totta kyllä, että Aku viittaa myös Ankkaan.
Mun korvaan Aku reippaampi ja Lenni lempeämpi.
Aku on mukavan reipas nimi, tykkään. Lenni on mun makuun liian lässykkä.
Ääni siis Akulle. :)
Pahoittelen jo etukäteen suoria sanojani, mutta minusta Lenni ei sovi miehen nimeksi. Se on ylisöpö ja ylinössö ja lisäksi ylisuosittukin nykyään. Lennistä tulee mieleen Jenni, Minni ja lokinpoikanen :b
Aku sen sijaan on paljon persoonallisempi ja vahvempi nimi. Ja mitä tulee Aku Ankka -mielleyhtymään, niin onhan Roopekin kovin suosittu nimi nykyään ja samaa Ankkalinnan jengiä sekin on.
xix:
Pahoittelen jo etukäteen suoria sanojani, mutta minusta Lenni ei sovi miehen nimeksi. Se on ylisöpö ja ylinössö ja lisäksi ylisuosittukin nykyään. Lennistä tulee mieleen Jenni, Minni ja lokinpoikanen :bAku sen sijaan on paljon persoonallisempi ja vahvempi nimi. Ja mitä tulee Aku Ankka -mielleyhtymään, niin onhan Roopekin kovin suosittu nimi nykyään ja samaa Ankkalinnan jengiä sekin on.
Te vastasitte ihan samoja juttuja, mitä mekin mietitään. Lenni on vähän lälly... Ja Akusta taas tulee helposti mieleen ankka, ja saatetaan kiusata siksi kouluiässä??!! Esikoistyttäremme nimeen kumpikin sopii yhtä hyvin tai huonosti, joten siitäkään ei apua. Pitääköhän unohtaa molemmat ja heittää ihan joku kolmas nimi kehiin... HEH! Ei tämä nimijuttu helppo ole. Mutta toisaalta, kaikkiin nimiin kyllä sitten tottuu, kun vaan jonkun antaa. En tiedä..
Lenni ei minustakaan oikein ole miehekäs nimi (tosin eivät monet muutkaan tämän ajan nimet, kuten Eetu ja Jesse) ja alkaa olla liian suosittu. Aku on mukavan reipas nimi ja on suosikeihinikin joskus kuulunut, mutta tällä hetkellä tuntuu liian lyhyeltä ja kyllä ankkakin tulee mieleen. Aku kuitenkin Lenniä parempi.
Mun serkun 9-v poika on Aku, ja on niin mukava muksu ;o) Eli mielleyhtymä vaikutti minun valintaani...
Mä tiedän täältä meidän seudulta kaksi Roopea, yhden Mikin ja yhden Iineksen. Eli kyllä noita ankkalinnan nimiä on tosi paljon, ei sitä kannata miettiä...
Akusta tulee automaattisesti mieleen Aku Ankka. Lisäksi ystävälläni on Aku-niminen koira.
Lenni on pehmeän kuuloinen nimi, joista yleisesti ottaen pidän. Ääni siis Lennille!