Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lypsin juuri yhdestä tissistä 125ml!

Vierailija
22.11.2008 |

Ja lisää riittäisi, annan varmaan vauvalle vielä tosta samasta tissistä. Ällöttää kun sitä maitoa tulee noin paljon yhdeltä puolelta! Toinen puoli onkin sitten paljon laiskempi ja tissi pienempi. Kaiken kaikkiaan mun meijerit on karmeen näköset enkä edes uskalla kuvitella miltä ne näyttää sitten tyhjinä.

Voi kiesus mikä lehmä mä olen...

Kommentit (16)

Vierailija
1/16 |
22.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

mun "paras lypsy" oli 560 ml molemmista tisseistä yhteensä

Vierailija
2/16 |
22.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eipä sullakaan ole juuri elämän sisältööä., kun pitää tollasta skeidaa tänne skriivata. Olisit tyytyväinen et tulee maitoa, äläkä valita!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/16 |
22.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näin aktivoit tätä tissiäkin. Älä lypsä sitä mistä tulee paljon maitoa ja imetä aina eka siitä tissistä josta tulee vähemmän maitoa. Saat maidon tulon lisääntymään siitä laiskasta tissistä ja vähenemään toisesta tissistä.

Vierailija
4/16 |
22.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja aika nopeasti tulee rintatulehdus jos et ylimääräsiä tyhjennä joten kyllä, se saattaa muodostua ongelmaksi.

Vierailija
5/16 |
22.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja lypsyyn meni tunti :(

Vierailija
6/16 |
22.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eipä sullakaan ole juuri elämän sisältööä., kun pitää tollasta skeidaa tänne skriivata. Olisit tyytyväinen et tulee maitoa, äläkä valita!

Sulla vissiin on enemmän sisältöä omassa elämässäsi kun jaksat arvostella tollasta skeidaa.

Ap

Vierailija
7/16 |
22.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistan kun ekan kerran lypsin koska poika ei alkanut tissille, olin aivan mielissään kun sain jotain 30ml! :D parin päivän jälkeen pelkästään toisesta 170ml, vähänkö olin ihan täpinöissään... =)

Vierailija
8/16 |
22.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten on mahdollista, että joillakin voi tulla kymmeniä litroja äidinmaitoa, mutta maitoa ei voi tulla liian vähän tai se ei voi loppua?

Vierailija
9/16 |
22.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näin aktivoit tätä tissiäkin. Älä lypsä sitä mistä tulee paljon maitoa ja imetä aina eka siitä tissistä josta tulee vähemmän maitoa. Saat maidon tulon lisääntymään siitä laiskasta tissistä ja vähenemään toisesta tissistä.

Lypsä ylitehokasta tissiä mahdollisimman vähän ja aktivoi toista. Punnukset alkavat mennä paremmin tasan jo muutamassa päivässä.

Terveisin "äiti, joka on luovuttanut 170 l äidinmaitoa (kaksi lasta ja kaksi täyimetystä 6 kk:n ikään)."

Vierailija
10/16 |
22.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

4;äiti, joka on luovuttanut 170 l äidinmaitoa (kaksi lasta ja kaksi täyimetystä 6 kk:n ikään)."

[/quote]

Oletkin siten pikaisen laskutoimituksen jälkeen pumpannut luovutukseen n 1 litran per päivä. Aika hyvin, kun äidinmaidonluovutuskeskus sanoo "hyväksi saaliiksi" n 3l per viikko!

Kun maitoahan saa luovuttaa sen puoli vuotta synnytyksestä ja vaikka olisit aloittanut luovutuksen heti synnäriltä, olisi pitänyt saada n litra päivässä. Olet todella olut ahkera. Itsellän on välillä laiskempia päiviä (en jaksa holehtia pesuista ja välineiden hygieniasta niin supertarkasti, jolloin pumppaan omalle pakkaseen) ja ämlk:n mukaan olen tosi tuottelias luovuttaja!

Vierailija
11/16 |
22.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, keskimäärin hivenen alle litra päivässä meni luovutukseen. Aloitin pumppaamalla maitomäärän nostattamisen jo laitoksella, ei sitä muuten olisi noin paljon tullut. Ajattelin että jos kerta luovutetaan, niin tehdään työ sitten kunnolla - kun kerta lähes samallla työmäärällä pääsi :)

Oli kyllä päiviä jolloin koko homma kyrsi, mutta "maitotilipäivinä" tuntui kumman kivalta, kun sai miettiä että mihin nämä ylimääräiset sataset saa käyttää.

Maidontuotannossa vallitsee kysynnän ja tarjonnan laki. Itse sain viikossa maidontuotannon alas, kun oli aika lopettaa maidon luovutus. Tämä vastaukseksi lähinnä 9:lle, joka ei uskonut.

t. 10

Vierailija
12/16 |
22.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vain sen verran, että saat paineen pois. Kun imetät siitä tyhjemmästä, niin silloinhan tämä täysi rinta alkaa vuotaa ja sinun ei tarvitse ainakaan ennen imetystä lypsää. Sekin auttaa jo kun aina eka imetät tyhjemmästä rinnasta, vaikka mieli tekisi eka tyhjentää sitä täysinäisempää. Näin itse tein ja sain tasattua rintojen maidon tuotantoa.

Vierailija
13/16 |
22.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

4;äiti, joka on luovuttanut 170 l äidinmaitoa (kaksi lasta ja kaksi täyimetystä 6 kk:n ikään)."

Oletkin siten pikaisen laskutoimituksen jälkeen pumpannut luovutukseen n 1 litran per päivä. Aika hyvin, kun äidinmaidonluovutuskeskus sanoo "hyväksi saaliiksi" n 3l per viikko!

Kun maitoahan saa luovuttaa sen puoli vuotta synnytyksestä ja vaikka olisit aloittanut luovutuksen heti synnäriltä, olisi pitänyt saada n litra päivässä. Olet todella olut ahkera. Itsellän on välillä laiskempia päiviä (en jaksa holehtia pesuista ja välineiden hygieniasta niin supertarkasti, jolloin pumppaan omalle pakkaseen) ja ämlk:n mukaan olen tosi tuottelias luovuttaja!

Vierailija
14/16 |
22.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, keskimäärin hivenen alle litra päivässä meni luovutukseen. Aloitin pumppaamalla maitomäärän nostattamisen jo laitoksella, ei sitä muuten olisi noin paljon tullut. Ajattelin että jos kerta luovutetaan, niin tehdään työ sitten kunnolla - kun kerta lähes samallla työmäärällä pääsi :)

Oli kyllä päiviä jolloin koko homma kyrsi, mutta "maitotilipäivinä" tuntui kumman kivalta, kun sai miettiä että mihin nämä ylimääräiset sataset saa käyttää.

Maidontuotannossa vallitsee kysynnän ja tarjonnan laki. Itse sain viikossa maidontuotannon alas, kun oli aika lopettaa maidon luovutus. Tämä vastaukseksi lähinnä 9:lle, joka ei uskonut.

t. 10

Kaikilla ei vain tule kysynnän mukaan sitä maitoa. Itsekin aloitin pumppaamisen laitoksella, mutta ei vaikutusta. No, ei se mitään. Osittaisimetys on meille sopivaa puuhaa. Ei ole niin sidottuna vauvaan, ja isäkin pystyy hoitamaan yösyöttöjä, kun on vapaata.

11

Vierailija
15/16 |
22.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

toisesta rinnasta tuli tosi paljon ja toisesta paljon vähemmän. Ero alkoi näkyä n. 3-4 kk imetyksen jälkeen. Yritin pumpata vähempituottoista rintaa muttein auttanut. Rinnat olivat koko ajan järkyttävän eripariset, ajattelin kauhulla että miltä näyttävä imetyksen jälkeen. Nyt 10 kk imetys takana ja rinnat täsmälleen samankokoiset, kokoero hävisi reilussa viikossa!

Vierailija
16/16 |
22.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

t. 10

Kaikilla ei vain tule kysynnän mukaan sitä maitoa. Itsekin aloitin pumppaamisen laitoksella, mutta ei vaikutusta. No, ei se mitään. Osittaisimetys on meille sopivaa puuhaa. Ei ole niin sidottuna vauvaan, ja isäkin pystyy hoitamaan yösyöttöjä, kun on vapaata.

11

Oli mullakin suuria heittoja eri päivien luovutusmäärästä. Jos väsytti, harmitti ja stressasi, niin saattoi tulla luovutukseen vain 4 dl. Äidinmaito on herkkä juttu ja osittaisimetys on minusta aivan hyvä asia, ihan niinkuin korvikkeenkin käyttö.

t. 10

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi neljä kolme