Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mihin Euroopan maahan kannattaisi matkustaa syksyllä ekan kerran lasten kanssa?

Vierailija
19.02.2008 |

Lapset olisivat silloin 5 v ja 2 v, eikä olla heidän kanssaan vielä koskaan oltu ulkomailla (jos Tallinnaa ei lasketa...). Nyt alettiin miehen kanssa miettiä, jos syksyllä viimeinkin johonkin etelänlomalle päästäis. Mua ei kiinnosta mitkään kaukomatkat (Thaimaat yms.), vaan Euroopassa halutaan pysyä. Ajankohta ois varmaan syys-lokakuu ja viikko oltais matkalla. Missä ois silloin hyvät ilmat (lämpötila 20-25 astetta, aurinkoista, ei kamalaa tuulta, eikä sadetta)? Missä maissa/lomakohteissa on hyvät hiekkarannat lapsille? Missä maissa on kiva lomailla pienten lasten kanssa? Tarkoitus ois vaan rentoutua, uida, tehdä hiekkakakkuja, käydä ravintoloissa syömässä jne.

Kommentit (15)

Vierailija
1/15 |
20.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kreetalla oltiin itse asiassa miehen kanssa viimeksi (6 vuotta sitten), joten voi olla, että nyt haluttais johonkin toiseen maahan. Ja varmaan sitten syyskuussa mentäis, jos lokakuussa on jo huonompia ilmoja. Lisää ehdotuksia ja vielä jos tarkemmin kertoisitte, mikä paikka esim. Espanjassa ois hyvä lapsiperheelle?

Vierailija
2/15 |
20.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syyskuu on erittäin hyvä aika matkustaa, vaikka minne. Silloin vielä oikein hyvät ilmat etelä-Euroopassa. Lokakuussa tosiaan voi jo olla epävakaista.

Itse suosittelisin esim Mallorcaa, joka on tosi kiva paikka.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/15 |
20.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta miksi ette mene kaupunkikohteeseen? Minun mielestäni on tuhlausta matkustaa kauas ja stten lapset näkevät vain rannan ja turistiravintoloita. Kyllä tuon ikäiset osaavat jo nauttia esim. taidemuseoista.

Vierailija
4/15 |
20.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

joka on Barcelonan lähellä, en muista nimeä. Niin saatte kivasti yhdistettyä rantaloman ja kaupunkiloman. Ja se Gaudi-puisto on tosi kiva lasten kanssa.

Vierailija
5/15 |
20.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

n. 80 km Barcelonasta

Vierailija
6/15 |
20.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

n. 80 km Barcelonasta

Vierailija
7/15 |
20.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

sehän se nimi oli. En ole itse ollut siellä, mutta Barcelonassa kyllä ja luulisin, että se yhdistelmä olisi aika toimiva.

Vierailija
8/15 |
20.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meitä ei kumpaakaan mitkään taidemuseot kiinnosta... Jos mentäis kahdestaan, kiinnostaisi eniten käydä autolla, pyörällä tai mopolla/skootterilla katselemassa ympärilleen, mutta lasten kanssa sekään ei niin paljon kiinnosta, koska nuorempi lapsi ainakin tällä hetkellä voi autossa pahoin. Sen takia yksi matkakohteen tärkein kriteeri on lyhyt matka lentokentälle (ja suorat tiet...)!

Vierailija
9/15 |
20.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

oltiin syyskuussa siellä mukana reilu vuoden vanha tyttö ja sää oli mitä parhain. Lapsiperheille tosi ihana kohde!

Vierailija
10/15 |
20.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oltiin viime lokakuun puolvälissä Portugalin Albufeirassa. Lämmintä noin 24 c oli, meressä pystyi hyvin uimaan, ihanat hiekkarannat. Ihmiset oli aikalailla samanlaisia kuin täällä, ei sellaista iholle käyvää tyrkyttämistä missään vaiheessa.

Suosittelen kaikille ihanaa ja rentoa rantalomaa kaipaaville! Aiotaan mennä uudestaankin, tosin ehkä johonkin toiseen Portugalin kohteeseen.

Vierailija
11/15 |
20.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

haluaisi lähteä sinne uudestaan. Eli se on myös listallamme. Kiva kuulla, että siellä ei ole niin tunkeilevia paikallisia. Mä en oikein tykkää sellaisesta meiningistä, vaikka sosiaalinen ihminen olenkin.

Vierailija
12/15 |
21.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

sitten ole ihan sama minkä hiekkalaatikon vieressä istutte, jos ette meinaa yhtään ympäristöä tutkia =)

Vierailija
13/15 |
20.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja Kreeta sieltä on aika hyvä vaihtoehto. Tosin siellä voi olla aika epävakaista tuohon aikaan. Mutta sää on aina vähn tuuripeliä.

Vierailija
14/15 |
20.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

on kaikki helppoja lasten kanssa.

Vierailija
15/15 |
20.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta syyskuussa aivan ihania kohteita ovat esim Kreikan saaret ja Kypros (Kypros aika suurella todennäköisyydellä lämmin vielä lokakuussakin).

Itse olimme juuri syyskuun lopussa matkalla juuri 2-vuotta täyttäneen ja 5-vuotiaan kanssa Kreetalla ja aivan ihana loma oli. Kelit olivat mitä mahtavimmat (aurinkoista ja lämmintä, mutta ei liian kuumaa) ja merivesi oli vielä kesän jäljiltä lämmintä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi viisi seitsemän