Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Läski alkanut kertyä vyötärölle - tehokas liikuntamuoto sitä vastaan?

Vierailija
19.02.2008 |

Olen aina ollut tiimalasivartalotyyppiä. Nyt toisen lapsen ollessa 1,5 v ja imetyksen lähestyessä loppuaan huomaan kauhukseni, että vyötärölle on alkanut kertyä laardia. BMI on jotain 22 eli ylipainoa ei ole, mutta toisaalta vyötärönympärys on jo yli sen suosituksen 80. Ja tokan raskauden aikainen diabetes huolestuttaa. Syön jo nyt melko terveellisesti, joten luulen, että nimenomaan liikkumiseen pitäisi panostaa. Nykyään päivittäin hyötyliikuntana kävelyä muutama km, lisäksi muutaman kerran viikossa 40 min sauvakävelylenkki ja kotona löysähköä pilatestyyppistä venyttelyä ja voimistelua. Mikä olisi tehokas tapa taistelussa vyötäröläskiä vastaan???

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
19.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kestopunnerrus (miesten punnerrusasento) 2min päivässä. Rankka on, mutta siksi tehoaakin!

Vierailija
2/7 |
19.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

JOtenkin matalilla sykkeillä, vai miten se oli?

ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
19.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suhteellisesti rasvaa palaa enemmän matalalla sykkeellä, mutta eihän siinä ole järkeä, jos sitä kuitenkin saa kovemmalla teholla enemmän pois.

Mun mielestä sulle on tärkeintä voimaharjoittelu ja pyrkimys pitämään paino samassa, siten rasva korvautuu pikkuhiljaa lihaksella. Ei suinkaan se rasvanpolttelu hitailla lenkeillä. Muista syödä tarpeeksi proteiinia.

Rasvaa ei voi polttaa paikallisesti, mutta mun kokemus on että lähtee ekana sieltä minne on vikana tullut, sun tapauksessa kai sitten vyötärölle.

Vierailija
4/7 |
19.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kilomäärä ei siis tosiaan mulle ole ongelma vaan sentit.

ap

Vierailija
5/7 |
20.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

kuntoplus sivuilla on jotain, olisko sport lehdelläkin?

Vierailija
6/7 |
20.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käypä mittauttamassa maksa-arvosi ja insuliiniresistenssi.

Parhaat tavat taistella metabolista oireyhtymää vastaan on ruoan kalorimäärän viukka vähentäminen, etenkin valkoisen viljan ja karkkien vähennys sekä runsas aerobinen liikunta.

Vierailija
7/7 |
20.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja normaaleja olivat kaikki, sokerit ja kolesterolit ja kaikki. Sokerin ja valkoiset viljat olen jo pitkään pitänyt minimissä, koska saan niistä helposti hiivaa. Jännä juttu kyllä, että näinkin normaalipainoinen (toisten hoikaksi kehuma!) ihminen voi olla virallisesti keskivartalolihava!

ap