Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Jouluruokaketju huvittaa, mammat muka itse vääntää herkut vaikka todellisuudessa

Vierailija
22.11.2008 |

ostavat Saarioisen, HK:n ja Forssan valmisruokaa joulupöytäänsä.

Lisäksi monelle anoppi tai äiti tekee jouluruokia valmiiksi tai istuvat valmiiseen toisten laittamaan pöytään.

Suuri osa mammoista on "kädettömiä" keittiöhommissa.

Mihin kauppojen valmisruoat muka uppoaisi ellei av-mammojen joulupöytiin?

ps. itse kyllä teen kotona kaiken olenhan ruoan valmistuksen ammattilainen

Kommentit (27)

Vierailija
21/27 |
22.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei nyt kuitenkaan mistään ihan vaikeimmasta päästä tehdä.

Mausteina käytän suolan lisäksi hieman muskottia ja mustapippuria myllystä. Korppujauhoja laitan vain pinnalle tulee parempaa.

Vierailija
22/27 |
22.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

saan istua valmiiseen anopin valmistelemaan joulupöytään vaikka osaa laittaa ruokaa myös itse.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/27 |
22.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä pidän ruoan laitosta, ja teen ruoan joka päivä muutenkin niin miksi ihmeessä ostaisin jouluksi valmista mautonta ja ällöttävää ruokaa?

Itse teen osan ruoasta valmiiksi jo ajoissa ja laitan pakkaseen joten silloin ei tarvitse jouluaattoa seistä hellan edessä.

Ainoastaan perunat, porkkanat ja herneet keitetään/höyrytetään aattona. Kastikkeen voin tehdä myös mutta siinä ne ovatkin. Rosollia ei meidän pöytään tule joten sitä ei tarvitse tehdä.

Jälkkärin voi tehdä edellisenä päivänä (tai jos tekee jäädykkeen) ja laatikot voi tehdä kuukautta ennen

Mikä ihme vaiva tästä olisi?

Minua eniten vaivaa se siivoaminen ennen Joulua!! Miksi aina minun pitää siivota kaikki mahdollinen kaapeista alkaen vaikka sinne ei kukaan jouluna edes katso eikä edes näkisi kynttilän valaistuksessa.

Ok, jotain valmista meidänkin pöydästä löytyy ja se on savustettu lohi. Itse kun ei ole valmiuksia savustaa.

Vierailija
24/27 |
22.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksen noita tekisi itse, kun tykkään ruuanlaitosta? Ja en ole kyllä millään tapaa ryytynyt siitä ruuanlaitosta, kun teen ne laatikot ja leivonnaiset pitkin joulukuuta valmiiksi pakkaseen. Ei sitä tarvitse tehdä kuin pari ruokaa per viikonloppu valmiiksi, niin on kaikki kotitekoiset herkut jouluna.

Vierailija
25/27 |
22.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voihan laatikot tehdä vaikka nyt ja pakastaa. Paistaa sitten aattona.

Ei sitä ole mamma eikä mitään jos ei marttyyrinä raada rystyset verillä kyökissä. Ja kaikilla on niin mukavaa...

Vierailija
26/27 |
22.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihana.

Itse kyllä teen mut KAIKKI muut ostaa valmista=)

Niinhän sen toki täytyy olla, aivan varmasti kun sinä niin sanot ja kun olet vielä ruoanvalmistuksen AMMATTILAINEN.

Taputukset sinulle ja kolme eläköön-huutoa heti perään!

Vierailija
27/27 |
23.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Etukäteen kun tekee ja pakastaa niin aattona (ja muina joulunpyhinä) ei tarvitse muuta kuin sulattaa ja lämmittää. Sitäpaitsi meidän perheessämme jouluruokien tekeminen koko perheen on yhteinen juttu. Nostattaa kivasti joulutunnelmaa. :)

Minusta muuten joululaatikot yms. ovat järjettömän helppoja (ja halpoja) tehdä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan seitsemän kolme