Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Voiko ruumisarkun vuokrata jostain siunaustilaisuuden ajaksi?

Vierailija
14.06.2014 |

Tai ostaa käytettynä?

Kommentit (49)

Vierailija
1/49 |
14.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tori.fi?

Vierailija
2/49 |
14.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin no, harvemmin niitä käytettyjä kai maan pinnalle takas kaivetaan.. Ja yleensä tuhkauksessa palaa arkkukin mukana

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/49 |
14.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikka tuhkattaisiin niin krematorioon tarvitsee arkun. Ellet sitten takapihalle itse kaiva kuoppaa.

Vierailija
4/49 |
14.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

käytettynä :D

Vierailija
5/49 |
14.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täytyykö olla arkku krematorioon? Ihan vakavissani ajattelin, että mut voi sitten mun hautajaisissa laittaa vaikka arkkupakastimen pahvilaatikkoon. Ei tulisi niin paljoa turhia kuluja sitten perikunnalle. Järkyttävää, miten nykyään rahastetaan surevia ihmisiä.

Vierailija
6/49 |
14.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotkuthan tekee niitä ite kansalaisopistoissa yms. Laita ilmoitus ostetaan-palstalle ja siihen "kunnolla ei väliä" niin voit saada edullisestkin.

Vierailija
7/49 |
14.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin siinä sukulaisten edessä on siunaustilaisuudessa tammi-arkku ja kuoppaan putoaakin kunta-arkussa? Missä välissä se vaihdos tehdään kenenkään huomaamatta kun idea muuten vesittyy..

Vierailija
8/49 |
14.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikset tekisi itse?

Vierailija
9/49 |
14.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen haalinut Lidlistä muutaman ylimääräisen pahvilaatikon, niistä voisi teippailla sopivan kokoisen. Ne "bananas"-tekstit ym. voi sutata piiloon.

Vierailija
10/49 |
14.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Soita hautaustoimistoon ja kysy. Mun tuttu on haudankaivajana ja sivubisneksenä myy hautaustoimistoihin vähänkäytettyjä arkkuja. Siinä vaiheessa kun hautaa aletaan luomaan umpeen, tarkistetaan arkun kunto. Jos se on siisti, niin vainaja kipataan kuoppaan ja arkku otetaan talteen. Maatuminenkin tapahtuu nopeemmin.

Vierailija
11/49 |
14.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan noita tosi halpoja arkkuja. Ihan tyyliin pahvista tehty.

Vierailija
12/49 |
14.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muista sit ostaa vähän käytetty! Huonoja kokemuksia kun arkku olikin sitte niin huonossa kunnossa että läpinäkyi osittain :/

Vierailija
13/49 |
14.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä voi vuokrata, itse vuokrasimme tyttäreni hautajaisiin. Hänen toiveestaan tuhkat ripoteltiin loppujen lopuksi meidän silmissämme kauneimpaan paikkaan - valitsimme merenrannan. (itsemurha)

Vierailija
14/49 |
14.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.06.2014 klo 20:54"]

Muista sit ostaa vähän käytetty! Huonoja kokemuksia kun arkku olikin sitte niin huonossa kunnossa että läpinäkyi osittain :/

[/quote]Kannattaa pyytää, että asettelevat arkkuun jalat ristissä ja pidempihelmainen paita päälle, ettei läpi näy

Vierailija
15/49 |
14.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.06.2014 klo 20:56"][quote author="Vierailija" time="14.06.2014 klo 20:54"]

[/quote]Kannattaa pyytää, että asettelevat arkkuun jalat ristissä ja pidempihelmainen paita päälle, ettei läpi näy

[/quote]

Juu ja tukka kiinni! Karseeta jos hiukset hulmuaa raoista!

Vierailija
16/49 |
14.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi luoja!

Vierailija
17/49 |
14.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.06.2014 klo 20:55"]Kyllä voi vuokrata, itse vuokrasimme tyttäreni hautajaisiin. Hänen toiveestaan tuhkat ripoteltiin loppujen lopuksi meidän silmissämme kauneimpaan paikkaan - valitsimme merenrannan. (itsemurha)

[/quote]

Pitääkö siinä olla joku lupa tmv?? Haluaisin mielelläni viimeiseksi leposijakseni jonkun meren rannan taikka meren itsessään

Vierailija
18/49 |
14.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.06.2014 klo 21:03"]

[quote author="Vierailija" time="14.06.2014 klo 20:55"]Kyllä voi vuokrata, itse vuokrasimme tyttäreni hautajaisiin. Hänen toiveestaan tuhkat ripoteltiin loppujen lopuksi meidän silmissämme kauneimpaan paikkaan - valitsimme merenrannan. (itsemurha)

[/quote]

Pitääkö siinä olla joku lupa tmv?? Haluaisin mielelläni viimeiseksi leposijakseni jonkun meren rannan taikka meren itsessään

[/quote]

http://www.avi.fi/web/avi/vainajan-tuhka#.U5yO-BaXWMg

Vierailija
19/49 |
14.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmaan jotain viime vuoden malleja voisi saada vähän käytettynä. Arkkubisneksen trendit vaihtelevat todella nopeasti, joten kannattaa varautua siihen, ettei hankkimasi boksi ole enää millään tavalla muodinmukainen.

Mutta papit ja kanttorit ovat yleensä diskreettiä väkeä, eivätkä naureskele vanhemmankaan malliselle arkulle. Vieraista en sitten tiedä.

Vierailija
20/49 |
14.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän juuri kukaan edes enää kuulu kirkoon, miksi pakko siunataan kirkossa? Tuhkaksi ja joku muistotilaisuus ehkä.