Minun kokemukseni asiasta...
Kolmen synnytyksen jälkeen olin aika TOSI löysä, enkä ollut harjoittanut jumppaa ilman kuuliakaan juuri yhtään ennen vikan raskauden loppupuolta. Sitten jumppasin synnytyksen jälkeen TODELLA ahkerasti yli puoli vuotta, eikä parannusta tapahtunut kuin hieman. Tässä välissä huomautettakoon, etten ole synnytyksissä esim. repeillyt tai mitään, helposti on tuleet, jotan alapää muuten kondiksessa.
Sitten ostaa paukautin Smartballsit ja jo parin kuukauden kuluttua ero oli MAHTAVA! Ja mä vaan pidin niitä sisällä, kahdesta jopa kuuteen tai kahdeksaan tuntiin, enkä edes muistanut niitä siellä! En siis jumppaillut kun ne oli sisällä. Jonkinverran jatkoin myös ilman kuulia jumppausta ja pidin kaksi vapaapäivää viikossa!
Käsitykseni mukaan lantionpohja jumppautuu siinä, kun nostelee, kävelee, tekee normaalijuttuja ja sitten ne kuulta on siellä eräänlaisena vastuksena.
Nyt sitten olen keksinyt, että KANNATTAA supistella niitä kuulia siellä emättimessä, koska sen keksittyäni olen tiukentunut entisestäni! Mutta ihan pakko ei ole.
Tässä minun kokemukseni, suosittelen kyllä kaikille!!
Voi vee...