Hyvintoimeentulevat: Paljonko perheen nettotulot ja asuntolainan kk-maksu?
Siis ne jotka tuntevat olevansa hyvintoimeentulevia.
Kommentit (17)
tällä hetkellä maksamme lainaa 4000 euroa kk. Jäljelle jää ihan tarpeeksi vielä elämiseen ja pankin kanssa on sovittu, että jos tulee tiukkaa, kuukausierää voi tiputtaa roimasti.
Mieluummin näin, kun voimme nyt lyhentää enemmän kuin ei ole lisää lapsia näköpiirissä. Sitten jos niitä on tulossa. voimme pienentää kuukausierää reilusti.
Kysyttiin siis hyvintoimeentulevia, ja me tullaan näillä oikein hyvin toimeen :-)
Itse oon kuvitellut, että tullaan tekemään niin kun jatkossa toivottavasti lapsia ja asuntolaina. Pääsee nopeammin velasta eroon ja 3000/kk muihin menoihin kuitenkin tosi ok.
Vai unohdanko laskelmasta jotain merkittävää, tai onko teillä niin paljon työmatkakuluja tms. ettei rahaa sitten riitä isompaan lyhennykseen?
asumiseen menevän korkeintaan 1/3 nettotuloista.
Ja tämä asuminen sisältää sekä lainanmaksut että sähkön, veden ja jätehuollon.
Ja mä olen kuullut 40 % ohjeen useammin. Se on totta, että asumiseen menee muutakin rahaa kuin lyhennys, mutta ei nyt tuhatta euroa kuitenkaan. Muita perusteluja?
21
On haluttu näin pieni lainaerä siitä syystä, että on kivempi jos rahaa jää säästöönkin esim. auton vaihtoa tms. varten. Sitten jos niitä säästöjä ei tule käytettyä mihinkään, niin tehdään ylimääräisiä lainanlyhennyksiä, viime vuonna lyhennettiin 12000 e ylimääräistä.
Ihan miten viitsii laittaa, 600 menee vähintään. Ja hyvin tullaan toimeen, vaikka toinen ei ole töissä. Ja laina-aika on lyhyt, jos vaikka puoltatoista tonnia kuussa maksellaan. Jos taas antaa mennä vain 600 kuussa niin laina-aika on todella pitkä.
okt tuli just maksettua velattomaksi ( kk-maksu oli 700 e /kk). Nyt siis menee säästöön tuo 700, joten ens talvena pojan kanssa jonnekin kunnon lomalle ja auto uudemmaksi ( nyt vm. 2005).
HUOM. mulla ei ole muita tuloja, elari kunnalta, lapsen isä ei ole koskaan osallistunut, ei perintöjä tmv. Kaikki menot suhteutettu tuloihin ja mielestäni eletään ihan normaalisti ( tosin aina olen ollut tarkka rahankäytössä) jopa ihan leveästikin... KUmmaa että tuplat, tai triplat tulot ei muka riitä... Huokaus tätä nykyistä menoa.
Miten voi olla niinkin monta vastaajaa, joilla nettotulot yli 5000¿/kk?
Nettotulot miehellä 8700 Euroa ja lainaan menee 680 Euroa kuussa.