Jonathan vs Lassie?
Täällä pähkäilen välikausihaalarin ostoa.
Jonathan ja Lassie ovat tänä vuonna ainoat mitkä miellyttävät silmää.
Kurkattu on Reimatecit, Lennet, Remut jne.
Mutta kumman valitsisin..
Hinnaltaan Lassietecin haalari kiinnostaisi enemmän, mutta onko hintasa väärti kuten ole kuullut??
4 vuotiaalle pojalle meinaan hankkia
Kommentit (3)
Edellisen vastaajan kanssa ihan samaa mieltä. Lahkeiden saumoja ei tarvitse joko olla ollenkaan tai sitten ne sais jättää teippaamatta (ongelmia ollut meillä Lassietecissa ja Didriksonissa ja olen kuullut myös tuosta TähtiJonathanista samaa, vaikka mulle kehtasivat väittää JJ:ssa, että ongelmat muiden merkkien haalareissa johtuu siitä, että kuumasaumaavat liian korkealla lämmöllä..., mutta ilmeisesti heillä ihan samaa vikaa ja muistalen että Reimatec+ haalareissakin oli joskus samaa vikaa vuosia sitten). Eli sanoisi, että osta kumpi vaan, kunhan katsot, että a) ei ole lahkeiden sisäsaumaa tai b) sitä ei ole teipatu.
Lassietec ja Jonathan on olleet kyllä molemmat tosi hyviä. Lassiet on lähteneet meiltä tosi hyvässä kunnossa myös kiertoon vaikka on paljon pidetty. Niin on kyllä Jonathanitkin, mutta niitä käytetty ehkä vähemmän.
Joo, ei meidänkään kevätJonathanissa ole sisäsaumaa, mutta vauvatalvitähtihaalarissa ainakin oli ja se sauma oli teipattu (ostin meille moisen ensi talvelle ennen kuin kuulin ongelmista).
Viimevuoden lassietecin välikausi haalarin ongelma oli housuosan sisäsaumojen teippaukset eli teipin viereen tuli pieniä reikiä. Tämän talven talvihaalarissa ei noita teippauksia ollut joten en tiedä ovatko kokonaan niisä luopuneet. Muuten lassietec on tosi kestävää ja meillä kahden pojan ja yhden tytön testaamaa. Meillä esim talvihaalari jo toista talvea käytössä nyt 9v pojalla ja polvet ovat haalistuneet mutta täysin ehjät ja pitää veden ja sisäsaumat ok.
Jonathania meillä on ollut vaan housuina mutta ei oo yhtä kestävää eli on saatu polveen viilto reikä yhden syksyn ja alkutalven aikana. TÄhtijonathaneissa ollut kuulemma myös ongelmana tuo reikiintyminen sisäsauman teippauksen vierestä.
Eli jos ei oo teippauksia lassietecissa niin valitsisin sen jos haalarin vielä hankkisin. Nyt itse katselen niitä kaksiosaisia.