keisarinleikkauksen kokeneet
haluaisin tietää onko jollakin kipuillut haavan yläpuolelta, sen jälkeen kun itse haava täysin parantunut ja kivuton??
Itselläni kosketusarka maha oikealta jonkin verran haavan yläpuolelta ja välillä kipuilee aika kovasti.
Miten auttaako aika tuohon vai mitä se voisi olla?
Kommentit (4)
Neuvolantäti ei osaa sanoa.Haava täysin parantunut, mutta se kipu...
Painellut on eikä löydä sormituntumalla mitään erikoista.
Jälkitarkastuksessa gynekologi sit katsoo ultralla maaliskuun lopussa.
Mulla kylläkin 4 cm myooma just oikealla puolella.Apua,jos se on alkanut vaivaamaan.En halua enään leikattavaksi.
varovainen olen ollut.nyt kuukauden päivät sektiosta.
2kk sektiosta, ja arpea välillä kivistää, kiristää ja reunat on kipeät. olin kanssa varovainen ja olen vieläkin..istumasta pitää nousta varovasti ettei satu. jospa arpi joskus menisi tunnottomaksi niin voisi pitää housujakin ilman särkyjä =)
minulla on leikkauksesta jo yli vuosi ja edelleen aina silloin tällöin leikkausalue aristava ja kipeä sieltä jostain " sisältä" , siis etenkin jos on tullut jotenkin mahalihaksilla rehkittyä..paljon nosteltua painavia tavaroita (=lapsia. :-) )
että tosi kauan voi kestää toipua, minulla ainakin, vaikka kaikki ihan mallikkaasti muuten menikin.
..ja se arpi jälkikin on edelleen suoraan sanoen ..ällöttävä! turhanpäiväistä valitusta - kun pääasiahan on se ihana ja luojalle kiitos terve lapsi, mutta kait äidillä on joku oikeus oman kehonsa arvosteluun!
Sinun varmaan kannattaa kysyä neuvolasta tai lääkäriltä. Jos haava on parantunut, ei mielestäni kipuja enää pitäisi olla. Olethan antanut haavan parantua rauhassa, etkä ole rehkinyt liikaa, esim. kantanut liian painavaa, juossut tai hypännyt tai muuten rasittanut vatsalihaksia liikaa? Haavan parantuminen sieltä sisältä kestää aika pitkään. Minulle aikanaan lääkäri sanoi että juoksulenkit saan aloittaa 4 kk kuluttua sektiosta.