Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

~~~ELOKUISET vko 8 (ma-ke)~~~

18.02.2008 |

Alotellaan uutta viikkoa :) Täällä kamala plunssa päällänsä ja virta loppumassa, joten palajan paremmin jahka jaksan...Kaikille kuiten oikein mukavaa maanantaita!

-AJ&natiainen-

Kommentit (38)

Vierailija
21/38 |
20.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehtoota!

Voimia kauralastulle ja hahalle! Kurjaa kuulla noita ikäviä uutisia. :(

Täälläkin flunssa alkaa olla jo voiton puolella ja olo muutenkin pirtsakka. Mahtaa osasyynä olla nuo auringon pilkahduksetkin, sitä tietää, että kevät tulossa!

Meillä oli tänään neuvola ja kaikki ok. Jampan sydämensykettä oli taas ilo kuunnella. Meikäläisellä painonnousukin onneksi pysynyt kurissa ( n 400g viikossa tullut lisää), vaikka välillä tuntuu että vois syödä vaan koko ajan.

Galluihin:

-rakenneultra meillä on 13.3.

-kaikki tietää raskaudesta, joiden tarviikin. ja tuntemattomatkin kyllä jo huomaa asian. ;) Vatsa kasvanut hurjaa vauhtia, eikä tulisi kuuloonkaa pitää enää vanhoja vaatteita. Eilen kävinkin shoppailemassa äippävaatetta. bebe`siltä löytyi hurjan kivat farkut ja vielä kohtuuhintaan (65e), mammahame ja masutuubejakin tarttui mukaan. ginatricotista löytyi möys useita kivoja paitoja. Kyllähän sitä rahaa paloi kolmisensataa, mutta tarpeellista vaatetta kaikki.

-vakuutuksesta ollaan puhuttu, muttei vielä tehty asian hyväksi mitään. Mutta luultavimmin se otetaan kanssa.

-pojan liikkeitä on tuntunut jo muutaman viikon, joka johtunee takaseinässä olevasta istukasta; tuntuu pienimmätkin hipaisut vatsaan, kun ei edessä mitään.

-lomailemaan varmaan jään kesäkuun toisella viikolla (la 1.8.), kesäloman otan ennen äippälomaa. Eihän tässä enää kauaa töitä siis olekaan. :)

Onko muilla muuten bolaa? Sain mieheltä ystävänpäivälahjaksi moisen korun ja tykästyin siihen täysillä samantein. se kilkattaa jo mukana muuten paitsi öisin tuossa vatsanpäällä, vaikkei vauva sitä vissiin ennen 20 vkoa kuulekaan.

Violet & Jamppa rv 16+5

Vierailija
22/38 |
20.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt kiinnostuin :) Kertokaahan kokemuksia, onko rauhoittanut vauvaa sitten syntymän jälkeen(kin)? Aika kalliita kyllä... osa ainakin.

Taas tänään ostelin parit äp 2007:n käytetyt bodyt, puolipotkarit ja pussilakanan (lakanaksi, koska unipussit tulee taas käyttöön). Ihania :)

Lakanasta tuli mieleen, että en voi uskoa, että vuokrasimme tytöllemme vauvana sen Vaavi-sängyn. Käytössä jotain 2kk ja vuokra jotain e60, johan sillä hintaa olisi saanut käytettynä omaksikin sängyn. No, ei sitä kaikkea hoksannut, sairaalassa vaan semmoinen helposti kuljetettava sänky tuntui kätsyltä ja olihan se, kun sai rullata vaan perässään huoneesta toiseen tarvittaessa :)

Huomenna on taas punnituspäiväni. Viimeiset 2vkoa on tullut 1kg/vko lisää, mistähän moinen, mutta onkin ollut alipainoa kyllä reippaasti suolisairauteni takia. Nyt alkaa varmaan pian lähestymään normaalipainoani, eli hyvä juttu vaan. Kun vaan voisin herkutella enemmän, mieli tekee, mutta suoli sanoo toisin, grr :(

Gallupeihin... Tytölle otettiin vakuutus. Ei tullut tarvittua, mutta olihan se kiva olla. Nyt pitää miettiä tämän vauvan suhteen sitä. Äitiyslomaa jatkan kivasti tästä hoitovapaalta :), töihin ilmoittelen sitten, kun pakko on, eli 2kk ennen (eikös).

Seiskaseiska rv14+2

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/38 |
20.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

kaikille on kerrottu heti rv12, kenen halutaankin tietävän. Jouluna kerrottiin jo vanhemmilleni ja veljelleni+kihlatulleen, kun yhdessä joulua vietettiin. Muuten olisin halunnu odottaa sen rv12 heidänkin kohdallaan, mutta jouluna oli vain pakko kertoa, mahtava ajoitus, niin kerrottiin tytöstämmekin :) Joulun jälkeen sit kerrottiin miehen vanhemmille, kun tulivat ulkomailta käymään meillä kylässä.

Vierailija
24/38 |
18.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon aivan hermona ja jännittää kauheasti. Olin tänään eka päivää töissä sairasloman jälkeen ja meinas pari kertaa ääni lähteä luokassa, mutta jospa se tästä. Tuun sitten illalla kertoon, mitä ultrassa näkyi.

Vierailija
25/38 |
18.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitä se pieni verenvuoto varmaan oli silloin viikolla 6 (jolloin vielä näkyi syke) ja 7. Menen huomenna sairaalaan joko kaavintaan tai lääkkeelliseen keskenmenoon. Itkettää. Huominenkin pelottaa...

Vierailija
26/38 |
18.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taas uusi viikko käynnistymässä. Stressi painaa päälle ja tuntuu että kaikki kaatuu niskaan..paska..Kyllä mä ootan innolla tulevaa kesää, saa jäädä kotiin eikä tarvi vaivata päätään millään kouluhommalla..=)

Väsyttääkin niin pirusti, hemoglobiini laskee 5yksikköä per viikko. Tätä menoa joudun syömään puolet ajasta rautaa =(

Tulipa taas valitettua =)

Galluppi kysymys =) Joko olet kertonut kaikille vauvasta joitten haluatte saavankin tietää?

Itse olemme kertoneet jo sellaisille ihmisille, joiden haluammekin saavan tietää. Kauemmanlaiset sukulaiset ja tuttuvat tietävät sitten vasta kun itse näkevät..

Jaahas takaisin kouluhommien pariin

Vierailija
27/38 |
18.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen todella pahoillani teidän menetyksestä..Todella ikävää, koittakaa jaksaa, vaikeaa se varmasti kuitenkin on..

Vierailija
28/38 |
18.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin vaikeita juttuja nämä keskenmenot. Koettakaa jaksaa!

Vierailija
29/38 |
18.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kauheita uutisia! Voimia ja jaksamista teille sinne! Just piti jatkaa sitä viime viikkoista purjehdusjuttua, mutta toisarvoiset asiat jääköön...

Alma73

Vierailija
30/38 |
18.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todella suuret pahoitteluni *halaus* Teki niin pahaa lukea tuota sun viestiäs ja tuntea kirjoituksesta se tuska, joka sulla on. Todella paljon jaksamista teän perheeseen...

-AJ-

Vierailija
31/38 |
18.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja iso lämmin lohtuhalaus - olen pahoillani menetyksestänne, voimia perheellenne.

Oma napa: olen nähnyt kamalia painajaisia verenvuodosta ja keskenmenosta ja huominen neuvola jännittää - välillä olen ollut tuntevinani liikkeitä ja nyt on taas ollut pari päivää mahassa hiljaisempaa, vaikka tuskin ne liikkeet näillä viikoilla niin voimakkaita vielä ovatkaan, että kaikki tuntisin ja helpottaa varmaan taas epätietoisuus kun huomenna toivottavasti kuulee sydänäänet. Pahoinvointikin oli pari päivää poissa, mutta tänään on taas ollut koko päivä krapula ja aamulla oksensin töissä.

Galluppi: meillä suurin osa molempien sukulaisista on jotain kautta saanut vauvauutisen kuulla. Töissäkin melkein kaikki tietää, en ole kylläkään kertonut kaikille, mutta kaipa se uutinen liikkuu muidenkin välityksellä ja jotkut ovat tulleet kysymään masusta, että onkos siellä vauva :)

Mukavaa maanantai-iltaa elokuisille!

-viltsu rv15+3-

Vierailija
32/38 |
18.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kauralastulle suuret pahoittelut :´( Ei oikein löydy sanoja.

ON: Ei kummempia. Nuha kesti onneksi vain muutaman päivän, uskon hunajan ja sitruunan tehoon, sekä tietty " kiloittain" satsumia meni :)

Odotan ihan älyttömästi toista ultraa, johon vielä 6vkoa. Haluan kovasti mennä taas uudestaan läpi tytön vanhat vauvanvaatteet, mutta kantsii odotella ultraan asti, kun toivon saavani sukupuolen selville. Ekoja liikkeitä odottelen edelleen myös, olin ihan jo tuntevinani jotain tuossa yksi ilta sängyssä, mutta en tiedä, että tuntuuko heti, kun oikein oikein siihen keskittyy, vai oliko esim. ilmaa... No, eiköhän pian tunnu varmasti.

Seiskaseiska rv14

Vierailija
33/38 |
19.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voimia sinulle ja perheellesi Kauralastu! Olen hyvin pahoillani teidän vuoksenne.

Sannami: Voin yhtyä sinun tuntemuksiisi. Yliopistolla yhtä tuskaa (pitkiä päiviä, miljoonia tenttejä) ja sitten vielä kaikki työ kiireet. Kotona minua tuskin näkyy ja miehestäni on kehkeytynyt varsinainen kanaoemo (lue: todellinen huolehtija ja jokpaikan höylä), hoitaa kodin, työnsä, kolmevuotiaamme ja vielä jaksaa kantaa muretta minun jaksamisesta. Tosin kesä tulee pian ja äippäloma, vaikka toisaalta sitten pian koittaa ne erilaiset kiireet:)

Mutta yleisesti: Tervehdys kaikki uudet ja vanhat. Minä olen haamuillut, mutta olen olllut muuten todella uupunut enkä jäksanut olla aktiivinen. Onko joku tehnyt päivitettyä listaa paikalla olevista? Pitäisi varmaan minun käydä lukaisemassa jotta pääsen mukaan taas, jos huolitte tämmöisen haamuilijan takaisin.

Gallup: Kenellä masuasukin liikkeet jo tuntuu ja millä viikoilla alkoi?

Täällä pieni hipaisuja tuntunut jo jonkin aikaa.

Mukavaa viikon jatkoa leidit!

Tintta rv 16+3

Vierailija
34/38 |
19.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voitte poistaa mut elokuisista. Kävin eilen 2-3 viikkoa kestäneen verisen tiputtelun takia yksityisellä ultrassa. Kohdussa lähes tyhjää, eli sikiö/alkio surkastunut jo jonkin aikaa sitten. Tänään piti tulla rv 13 täyteen.

Kamala olo. Itkenyt oon koko eilisen illan ja edelleen itkettää. Kaavinta tehdään torstaina ja se pelottaa...mua ei oo koskaan ennen nukutettu ja tietysti kaavintaan liittyvät muutki riskit pelottaa. Päädyin kuitenkin siihen, koska lääkkeellinen keskeytys vois tässä tapauksessa olla tosi kivulias ja verenvuoto massiivista (lääkärin mukaan raskausmateriaalia kohdussa paljon).

Mutta, onnea teille muille odotukseenne. Olkaa kiitollisia niistä nyyteistä jotka elokuussa saatte syleihinne. Mun sylini on silloin tyhjä, vaikkakin tietysti tuon esikoisen läsnäolo helpottaa oloa jonkun verran. Meidän 2,5-v tyttökin itki eilen illalla (kun näki mun itkevän), että " mää haluan hoitaa vauvaa" . Kamalalta tuntuu selittää noin pienelle, että vauvaa ei tulekaan. =(

Vierailija
35/38 |
19.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä kärvistellään flunssan kanssa ja toivottavasti menis jo ohi, ko tuntuu jaksaminen olevan maan alla. Nostais ees kunnon kuumeen, jotta polttais pöpön pois, mutta eih...

Voi ei! Hahalla ikäviä uutisia - pahoitteluni *halaus* Kovasti jaksamisia!

Rinsessa-Tintta: Ei muutako mukaan vaan :) Ja mie oon päivitelly (se vain on jotenkin napsahtanut mun kohalleni ;) tota esittelylistaa, viimeksi 15. päivä - muistaakseni! Ja varmaan pitää päivitellä kohta uudestaan näiden ikävien km:n vuoksi :(

Sannamin G: Ollaan kerrottu " tärkeimmille" ihmisille ootuksesta ja loput sukulaiset, ystävät ja tuttavat saanee tietää muilta ;)

Ääh, en jaksa olla pitempään pystyssä, mutta aurinkoista tiistaita kaikille :)

-AJ&natiainen-

Vierailija
36/38 |
19.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pahoittelut Kauralastulle ja Hahalle :`(

Voimia teille kovasti suuressa surussanne!! *halaus*

Omaan napaan ei kuulu erityistä. Pahaa oloa vaihtelevasti ja yskä vaivaa edelleen, tosin jo onneksi laanutmaan päin..

Amalia-Joel: Kätilö sanoi, että on täysin kohdunsuun päällä se istukka. Mutta tosiaan sanoi, että yleensä nousee, kun kohtu kasvaa. Toivomme näin:)

Galluppeihin: Vauvavakuutus varmaankin otetaan, esikoisellekin otettiin. Tosin, ONNEKSI, ei olla sitä kyllä tarvittu.

Liikkeistä: en ole ihan varma, mutta muutaman kerran olen ehkä jotain tuntenut. En kyllä varmaksi menisi sanomaan, saattaa hyvinkin olla myös suolen muljauksia..

Isovanhemmille ollaan kerrottu ja mun siskolle. Muille sukulaisille kertoo edellä mainitut ja loput saakoot tietää kun näkevät tai sitten kun vauva on syntynyt. Niin, ja parhaalle ystävälleni olen tietysti jo kertonut, heti kun plussatesin tein;)

Jahas, nyt taitaa pannari olla valmis, nami :)

T:Kamomilla rv 12+5

Vierailija
37/38 |
19.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi kamalaa! Tosi surullista. Paljon voimia teille suruunne.

Itse olen flunssassa kotona..

ei kuulu erityistä..

liikkeistä joku kyseli, olen kyllä tuntenut rv 14 alkaen jotain pientä aina välillä.. =)

Vierailija
38/38 |
19.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

kaavinnan kokeneena voin sanoa että se oli lääkkeellisen tyhjennyksen helpoin osa. Vaikutusta voi tosin olle ettei ollut silloin yhtään synnytystä takana. Tyhjennyksessä jäi kuitenkin istukkaa kiinni joten mentiin kaavintaan. Mitään en siitä tiennyt eikä ollut jälkikäteenkään kivulias.

Ongelmat on harvinaisia ja jos yhtään lohduttaa, on kaavinnan jälkeen suuri mahdollisuus raskautua uudestaan saman tien yksien kuukautisten jälkeen, näin kävi meillä.

oma väsymys ja paha olokin vielä jatkuu. Joka aamuyö tulee ainakin tunti pyöriskeltyä sängyssä.

Raskaudesta ei tiedä vielä lähipiiri, muutama muu sen sijaan kyllä. Tarkoitus on viimeistään pääsiäisenä kertoa kun on sukua koolla.

Karpalo rviikko 13