Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

te, joilla ensimmäinen synnytys käynnistetty ja todella nopea...

21.11.2008 |

..onko kokemuksia kellään, miten toisen kanssa kävi, jos käynnistyi itsestään?

minä aprikoin näet seuraavaa:

odottaessani esikoistamme reilu vuosi sitten viikolla 38, synnytys päätettiin käynnistää raskausmyrkytysepäilyn vuoksi. sain kohdunsuulle kaksi kertaa (tähän meni se n.8 tuntia) sitä ainetta joka pehmensi paikkoja niin, että kalvot päästiin puhkaisemaan klo 12.20. Sitä alkoivat todella voimakkaat supistukset, taukoja ei ollut...se oli yhtä suurta supistusta ja olin todella tuskissani, koska missään välissä ei levätä ehtinyt. en myöskään ehtinyt saamaan mitään kivunlievitystä, koska tilanne eteni niin nopeasti ja anestesialääkärikin oli jäänyt jumiin jonnekkin. muutamissa minuuteissa olin kokonaan auki 10 cm ja tyttäremme syntyikin 13.45! ponnistus kesti alle minuutin.

tähän ei ole kukaan osannut vastausta oikein antaa, mutta jospa jollakin olisi kokemusta vastaavasta...elikkä mahtoiko tuo synnytyksen nopeus johtua siitä lääkkeestä vai auttoiko lääke ainoastaan siihen asti kun kalvot puhkaistiin ja loppu olikin sitten oman kroppani aikaansaannoksia. odotamme nyt pikkukakkosta tulevaksi ja kyllä vähän kylmää kun miettii, millaisella vauhdilla mahtaa hän saapua maailmaan, pikkukakkoset kun tupaavat tulemaan kai yleisesti nopeammin.

jos joku osaisi valaista vaikka omaan kokemukseen pohjautuen..

Kommentit (2)

Vierailija
1/2 |
22.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuusi vuotta sitten ensimmäinen käynnistettiin oksitosiinitipalla rv 41+1 (kohdunsuu oli kypsytetty suun kautta otettavalla Cytotecilla ed. päivänä), melkoiset kovat supistukset alko klo 13.15, kalvot puhkastiin klo 15 ja tyttö syntyi puolen tunnin ponnistuksella klo 16.20. Onneksi ehdin saada epiduraalin, tai olisin kyllä ollu syntymän aikaan aivan tajuton. (Eikä ollu mikään hippiäinen, 4054g ja 52cm, käsi ohimolla napanuoran kanssa paketissa!) Kätilö varoitti synnytyksen jälkeisessä keskustelussa, että seuraava voi tulla nopsaan, joten jos lisää haaveilee, niin mikäli vedet menee kotona tai alkaa tulla säännöllisiä supistuksia, niin heti lähdettävä synnärille.

No, toinen tulo vajaat kolme vuotta sitten rv 40+5, vedet meni kotona klo 17.55 ja heti lähdettiin. Vaadin minispinaalin 7cm:n kohdalla, ja ehdin sen just saada klo 20.20, mikä sinänsä vähän kuulemma pidensi synnytyksen kestoa, mutta poika syntyi klo 21.32 5minuutin ponnistuksella. Olis syntyny jo varttia vaille yhdeksän, jos oisin tajuissani kestäny ilman puudutusta. (Vähän ensimmäistä isompi 4196g ja 55cm.)

Nyt odotellaa kolmosta ja lähtö on sitte liipasimella heti kun siltä alkaa vaikuttaa...

Että tämmösiä kokemuksia. Voihan se pidempäänkin kestää, mutta kalvojen puhkasu tai puhkeaminen vauhdittaa kyllä toimintaa ilmeisen tarmokkaasti, Cytotecilla tms. tuskin on juurikaan vaikutusta synnytyksen etenemisen nopeuteen jos kalvot on puhki. Omasta kropasta ne loput eliksiirit hommaan tulee. Voinet odottaa uutta syöksyä uuden vauvan kanssa.

T. Dentaurus rv..37+5 (eipä siis enää ikuisuuksia jäljellä ;))

Vierailija
2/2 |
22.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esikoinen siis mulla syntyi ennenaikaisena itsestään, ja synnytys kesti 4 tuntia. Kakkosen synnytys sitten käynistettiin ja tuolloin sanottiin, että kun kypsyttely aloitetaan synnytys voi alkaa usean vuorokauden kuluttua. No, supistukset kuitenkin alkoivat n tunnin päästä. Ja vauva oli maailmassa 3 tunnin kuluttua tuosta . Mulla puhkaistiin kalvott, koska supsitukset olivat niin voimakkaat 1½ tunnin päästä pehmittelyn aloituksesta. Sanoivat, että kalvojen puhkaisu vauhdittaa vauvan tuloa ja niin se sitten tekikin. Mulle tuolloin selitettiin ettei pehmittely tee heti mitää, jos paikat eivät muuten ole kypsät.

Seuraava vauva syntyi sitten niin, että lapsivedet menivät kotona seitsemän aikaan aamulla, ja lähdimme sairaalaan klo. 7.30. Pian vauva olikin jo maailmassa, ja synnytyksen kestokis on merkattu 1 tuni 50 min. Nelosen kohdalla meni tismalleen samoin, mutta synnytys kesti muutaman minuutin pidempään.

Saa nähdä miten tällä kertaa käy. Eli nopsaan on kaikki edenneet, vaikka ovat aina mulle sanonneet ettei edellisten synnytysten kestolla ole mitään merkitystä seuraavaan synnytykseen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla