Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä tehdä kun kunnalta ei löydy lapselle hoitopaikkaa?

21.11.2008 |

Jätin kesällä hoitopaikka hakemuksen kuntaan johon muutimme. En ole itse vielä töissä, mitä nyt muutama sijaisuus meni sivu suun kun kunta ei voinut tarjota hoitopaikkaa pojalleni. Tulemme molemmat pian mielenvikaisiksi, pojalla kaverin puute on valtava. Niitä tuttuja leikkikavereita kun ei vielä paljon ole. Itse sairastan selkääni, olen välillä niin kipeä että lapsen kanssa touhuilu on lähes mahdotonta. Missä on tämän kunnan subjektiivinen päivähoito-oikeus? Eivät kuulemma pysty kaikille töihin menevillekään tarjoamaan palveluja.... Eihän näin voi olla? Mihin tästä vois valittaa?

Kommentit (1)

Vierailija
1/1 |
23.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Perheellä on tietääkseni lakisääteinen oikeus päivähoitopaikkaan seuraavin ohjein:

- kunnan pitää järjestää hoitopaikka 4kk:n aikana, jos hoitaja palaamassa töihin esim äitiyslomalta tai hoitovapaalta.

- Kunnalla aikaa 2vk järjestää hoitopaikka, jos työttömänä ollut hoitaja saa työ- tai opiskelupaikan. Itse olen kahteen kertaan käyttänyt tätä oikeutta ja molemmilla kerroilla paikka on löytynyt. Ei tosin lähimmästä tai haetusta päiväkodista, mutta paikka löytyi. Toisen kanssa sitten vaihdettiin muutaman kuukauden jälkeen paikkaa eli heti kun ensimmäinen paikka oli löytynyt laitettiin muutoshakemus sisään.

- mielestäni esim. hoitajan sairaus on myös perustelu hyvin nopealle hoitopaikan saamiselle eli pyydä sinua hoitovalta lääkäriltä todistus / lausunto, että pojan hoitaminen kokopäiväisesti on selkäongelman vuoksi vaikeaa.

Jos kunta ei voi / halua järjestää teille lakisääteistä hoitopaikkaa, uhkaa käräjätuvalla eli asian viemistä oikeuteen. Auttaa ihmeesti ja saa liikettä päättäjiin ja jos ei asia onnistu uhkauksella, vie asia oikeuteen. Kunnissa sos. puolella ilmaisia oikeusavustajia tai jotkut kotivakuutukset maksavat oikeuskuluja.

Elä luovuta!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla