Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Britax multi-tech -asennus

16.02.2008 |

hei,

ostin kaksosille tuollaiset Britaxin multi-tech -istuimet, ja ne asennettiin liikkeessä autoon selät menosuuntaan. Minulla ei itselläni ole aiempaa kokemusta turvaistuimista, kun esikoiset kyseessä. Onko siis normaalia, että istuimet liikkuvat penkillä noin 10 cm joka suuntaan. Yläreunasta heiluttaessa liikkuvatkin sitten luonnollisesti jo monta kymmentä senttiä eri suuntiin. Nuo tukijalat heiluvat lattialla samoin irtaallaan.

Jotenkin olin olettanut, että istuimet saisi tukevammin asennettua? Onko tuo siis turvaistuimille tyypillistä, kun ei autossa ole noita isofix -kiinnikkeitä? Tuntuu siltä, että istuimet voivat helposti jopa kaatua.

Kommentit (4)

Vierailija
1/4 |
16.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan parin sentin heiluminen yläreunasta on normaalia, ei enempää.

Meillä ei Multitechiä ole, mutta Britax Hi-Way, jossa on samanlainen kiinnitys. Onko turvavyö kiristetty mahdollisimman kireälle (istuinta voi painaa samalla alaspäin vaikka polvella) ja lukitusklipsut laitettu kiinni ettei vyö pääse löystymään? Entä onko alakiinnityshihnat myös kireällä? Niitä saa yleensä kiristellä välillä kun auton penkin pehmusteet antavat periksi, ja saa kiskoa ihan kunnolla. Ja ottaako tukijalka lattiaan kuten kuuluu?

Valitettavasti lastentarvikeliikkeiden työntekijöiden asiantuntemukseen ei voi aina luottaa, joten kannattaa itse käydä ohjekirja hyvin läpi ja käydä asennus läpi vaihe vaiheelta. Toivottavasti saatte isuimet hyvin asennettua, ja laittakaa sitten myös palautetta liikkeeseen, jossa istuimet asennettiin! Asennusta ei saa tehdä puolihuolimattomasti, silloin istuin on suorastaan vaarallinen.

Vierailija
2/4 |
17.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yltääkö se tukijalka edes kunnolla lattiaan, jos noin heiluu? Eli onko istuin oikeastaan sopiva autoonne? Olen huomannut, että joissain liikkeissä tuo istuinten sovitus autoon on vähän sinnepäin eli ei kokeilla ihan kunnolla.

Nyt ensin tarkistaisin asennusohjeet ja asentaisin istuimet itse kunnolla eli tukijalka tukevasti lattiaa vasten ja turavyöt tosi kireälle. Hyvä konsti vöiden kiristämisessä on itse painaa tukijalkaa / istuinta lujasti esim. polvella omaa painoa apuna käyttäen samalla, kun kiristää vyötä. Ja jos niitä ei saa tukevasti paikalleen, veisin takaisin kauppaan.

Pitääkö tuon istuimen muuten nojata etupenkkiin selkä menosuuntaan kiinnityksessä? Jos, niin etupenkin säädöt kannattaa myös tarkistaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/4 |
18.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei,

itsekin tosiaan oletin, että tukevammin pitäisi saada kiinni. Tuo tukijalka yltää lattiaan, mutta ei ole siellä tiukasti kiinni vaan liikkuu pitkin lattiaa. Ohjekirjan mukaan istuin saa koskea etupenkin selkänojaan, muttei nojata siihen vaan siis tuohon tukijalkaan.

Täytyy yrittää sitten asentaa noita itse, kunhan ilmat paranee, pakkanen lauhtuu ja lumipyry hellittää.

Isosta 5 hengen farkusta tuli kyllä noilla istuimilla 3 hengen auto, eli mies ei millään mahdu kyytiin. itse pystyn juuri ja juuri ajamaan. Silti toinen istuin kuskin takana jäi aika pystyyn asentoon. Jos ei toimi noin, niin täytyy sitten suosiolla kääntää istuimia nenä menosuuntaan. Sanoivatkin kaupassa, että usein kaksosille pakko tehdä tuollainen kompromissi, kun eivät mahdu molemmat istuimet selkä menosuuntaan.

Vierailija
4/4 |
27.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on tuo sama istuin eikä mulla ainakaan heilu oikeestaan yhtään ei istuin eikä tukijalka, mutta tosiaan sai ite olla melkei koko painol päällä että sai kaikki kiristettävät kunnolla kireelle ja siltikin tosiaan joutuu välil remmekä kiristeleen ku pehmusteet antaa myöden