Ovulaation osuminen kipujen keskellä?
Hei,
onko kukaan pitkiä oviskipuja tunteva tikutellut, mihin kohtaan kipujaksoa ovis osuu? Minulla kestää kuusikin päivää jomottelu, joskus tuntuu että sen " suuremman vihlaisun päivän" tuntee, toisinaan ei. Kiinnostaisi tietää, missä kohtaa ovulaatio tapahtuu.
14. päivän laskeminen on nyt vähän heikkoa, koska normaalisti hyvin säännöllinen kiertoni aikaistui viimeksi tasan viikolla ja tuotti poikkeuksellisen runsaat menkat. Nyt en sitten tiedä, millaista kiertoa elimistöni mahtaa noudattaa.
Samalla kyselen, onko ketään toista esikoisen yrittäjää liikkeellä ajatuksella tulkoon jos tulee - siis että seksiä ei ajoiteta kuumemittarin ja ovistikkujen kanssa? Meidän esimerkiksi olisi sen " suuren vihlaisun" päivänä varmaan kannattanut pupuilla, mutta kun ei tehnyt yhtään mieli, enkä haluaisi alkaa pelkästään vauvantekomielessä suorittaa. Siitä ei innostu mieskään.
Kipuilua on yleensä 2-3 päivää ja ne ajoittuvat kutakuinkin aikavälille kp 11-17...Menkat saattaa kestää 3 päivää tai sitten jopa lähemmäs koko viikon. Ja kiertokin vaihtelee, lyhin ollut 22 pvää ja pisin 32 pvää.
Nyt viime aikoina kierto on ollut siinä 24-27 pvää, eli on lyhentynyt kylläkin. Me itse asiassa miehen kanssa päätimme toisesta lapsesta vasta viime vuoden joulukuussa. Eka yritys joulukuussa-07 meni silleen, etten mitään ovulaatioita tikutellut. Meidän ajoitus oli huono (tosin tiedä sitten, vaikken edes ovuloinutkaan), koska seksiä harrastettiin kp 12,13 sekä kp15. Kierto olikin lyhyt, vain 22 pvää.
Seuraavassa kierrossa sekstailtiin kp 8,10 sekä 12. Nyt tänään menossa kp30 ja raskaustesti näytti plussaa!!! Eli JOS kaikki menee hyvin, olisi la lokakuussa. Täytän itse jo 35v. tänä vuonna, joten olen aivan ihmeissäni tästä nopeasta raskautumisesta. Meillä kun oli ajatuksena, että toinen lapsi saa tulla, kun on tullakseen ja toiveissa oli raskautua TÄMÄN vuoden aikana.
Omasta mielestäni ei paineita kyllä kannata ottaa.