Mitä ihmettä voin sanoa 5 vuotiaalle pojalle, että ymmärtää ettei voi koko ajan pomppia
ja heilua ku hullu. Lapsi siis saattaa ihan yhtäkkiä alkaa sohvalla pyörittämään päätään, niin että kun esim mun käteen osuu niin mustelma tulee. Tai yhtäkkiä siis ihan muuten vaan potkaisee tms. On siis jotenkin fyysisesti arvaamaton. En voi ollenkaan olla sellasessa rentoustilassa ku lapsi on vieressä. Olen raskaana ja nyt varsinkin suojeluvaisto korkealla. Tuntuu vähän pahalta aina "heittää sohvalta pois" kun tuntuu ettei edes ymmärrä sitä juttua että toista voi oikeasti sattua kun arvaamattomasti potkaisee päähän!
Kommentit (6)
Lapsi ei ihan oikeasti pysty olemaan liikkumatta kuin max 5 sekunttia. Nukkuukin tosi levottomasti, herää aina lakanarullan sisältä tai on onnistunut sotkeutumaan yöpukuunsa.
Alkaa jo huolettaa ja pelkään jotain neurologisia ongelmia olevan.
ettei ikinä tiedä, huolestuttaa. Kun lapsi ei itse ymmärrä sitä että just kun raskaana on (muutenkin) niin se voi olla todella kohtalokasta, jos väärään paikkaan potkaisee.
jotain , niin eiköhän se ole aika kohtalokasta, tai päähän kun potkasee kovaa esim niin että takana on seinä ja pää osuu kovaa seinään. Ei se nyt varmasti terveellistäkään ole jos potkii yleensäkki
Välillä oon epäillyt jotain ADHD:ta mutta ehkei se nyt sitä ole. Paikallaan ei vain pysty olemaan muutoin kuin nukkuessaan. SOhvalla oleminen on jatkuvaa kiehnäämistä, välillä seisoo päällään sohvalla, välillä pää kohti lattiaa ja jalat sohvalla, kuperkeikkoja jne. PItää joskus ihan pitää kiinni, katsoa silmiin ja sanoa ÄLÄ HEILU . Mutta ei se oikeen auta. Mut ei kai se tuommoinen enää ainakaan armeijaan mennessään ole? Kokemusta kellään lapsensa isoksi kasvattaneella?
Mun lapsi on ihan rauhallinen normaali lapsi. Poika kylläkin ja pojat usein vähän villimpiä muttei kuitenkaan rauhaton tai koko ajan liikkuva. Nyt kysyinkin että onko kenelläkään ehdotuksia, miten saan lapsen ymmärtämään, että potkut sattuu? Kiitos kuitnekin vastauksista, t ap
EI oo kiva kun ei voi ollenkaa istua lapsen kanssa "rennosti" vierekkäin. t ap