Kokemuksia kuukupista
Onko hyvä ja mukava käyttää? Kumpi koko kannattaa ostaa jos vuoto on vähäsitä, mutta on synnyttänyt (1 lapsi)?
Kommentit (13)
Ehdin käyttää kerran ja nyt olen pitkän yrityksen jälkeen raskaana, joten tässä saat aloittelijan kokemuksia. Kun kupin sai sisään, niin se on todella, todella mukava ja hygieninen. Aivan mahtava juttu!
Mutta, opetteluun kannattaa varata aikaa. En nimittäin ensimmäisen yön jäljiltä meinannut saada sitä ulos ja olin myöhästyä töistä. Arvaa ihmettelikö mies, mitä teen vessassa, kun siellä ähisin ja taistelin kupin kanssa. Ja arvaa sainko töissä sitten tyhjennettyä sitä, kun taas oli sama juttu. Mutta jujun siitä, miten sen saa pois, oppii nopeasti ohjeita lukemalla ja harjoittelemalla.
Olen tyytyväinen, että ostin kupin. Toivottavasti seuraaviin kuukautisiin on minun kohdallani pitkä, pitkä aika.
ja ensimmäisen kuukuppikierron käyttökokemukset saavat nyt jo hymyn huulille. Vuosi reippaasti yli ja vielä juhlatilanteessa. En haldannut sitä asentamista, kuin vasta viimeisinä kahtena vuotopäivänä, joten... Tietenkin olin matkassa ja tietenkään ei ollut siteitä mukana.
Kuukupin hommasin " hyvissä ajoin" ennen synnytyksen jälkeen uudelleen alkavia kuukautisia, jotta ehdin sen käyttöä harjoitella. Kuitenkin kävi niin, että kuukautiset alkoivat kaksi päivää kupin hankinnan jälkeen, enkä siis oikeasti ehtinyt " kuivaharjoitella" vaan kuppi päätyi heti tositoimiin.
Ongelmana kohdallani on vielä kahden ensimmäisen vuotopäivän Niagaramainen virtaus, joten kuppi on tyhjennettävä vähintään 3:n tunnin välein tuona aikana.
Innostunut olen kuitenkin kovasti, sillä kaikista alun kommelluksista huolimatta koen sen hirmuisen helpoksi. Antenni oli kyllä lyhennettävä.
Hanki ihmeessä!
Mulla ollut yli 2 vuotta käytössä ja toimii kuin unelma- En enää vaihtaisi takaisin mihinkään muuhun suojaan. Suosittelen siis!
En vaihtais pois. Koko kantsii olla kerran synnyttäneellekin se suurempi.
Synnyttäneelle suositellaan sitä isompaa kokoa. Vuodon määrällä ei merkitystä koon valinnassa.
Suosittelen lämpimästi kuukuppia. Se on helppokäyttöinen, helposti puhdistettava ja ei tule ohivuotoja, kun sen saa asetettua oikein.
Täytynee hankkia sellainen. Mistä muuten saa edullisimmin, netistäkö? Mistä osoitteesta? Vai ostanko ihan apteekista? Onko tuohon kokoasiaan muita kommentteja? " Värkkini" koosta en osaa sanoa, kun ei ole vertailukohtia :-)
Ok, isompi siis. Ja onnittelut kolmoselle raskaudesta.
ap
mutta sitähän synnyttäneille suositellaankin. Minulla ollut yksien kuukautisten ajan käytössä ja ikinä en siitä luovu! Ihan huippu. Käy pieneen ja isoon vuotoon, on varma ja ennenkaikkea mukava. Pari ekaa päivää tosin tuntui inhottavalta, mutta sitten älysin leikata sen antennin pois kokonaan. Sen jälkeen ei tuntunut enää miltään. Suosittelen.
Mulle toimii tosi hyvin. Tosin joskus ekana vuotopäivänä se meinaa valskata, en tiiä miksi kun ei oo runsas vuotokaan. Voi olla varmaan käyttäjässä vika. Mutta yleensä en joutuisi tyhjäämään kuppia edes kun kerran päivässä, mutta huuhtasen sen muutamaan kertaan. Käytännössä unohdan, että on ees menkat.
Liikuntakin onnistuu. Tosin viimeksi kehonhuollon venytyksissä kun piti laittaa haarat oikeen levälleen, niin tunsin kun se kuukuppi liikahti ja jotain alkoi hiljalleen valua.... Mutta kyllä hiihtäminen, juokseminen, kuntosali onnistuu.
Musta vaan se kuukuppikattila on vähä wierd. Pakko säilyttää sitä vielä keittössä. Friikkiä keitellä sitä tuolla.
...että käytättekö kuukuppia ihan koko vuodon ajan, siis myös loppuvaiheessa? Mulla ainakin on pari päivää sellaista minimaalista tihkua, että pikkuhousunsuojalla pärjää. Käy siis ilmeisesti tällaisenkin vuodon aikana käytettäväksi?
Ap jälleen
Mä käytän ihan koko vuodon ajan. Yhtä hygieninen se on kerääntyykö sinne vuotoa tai ei. Ja oon saanut ihan yhtä nätisti vedettyy tiputtelupäivinäkin sen pois eli ei tule sitä " kuiva tamppooni" -efektiä.
Keittäminen kerran kuukaudessa, siis kuukautisten välillä.
todella mukava kun siihen tottuu, ja itse totuin jo ensimmäisten menkkojen aikana, toisilla voi viedä pidempään. En vaihtaisi enää pois. Koosta en osaa sanoa, se riippuu myös värkkisi koosta, jos et ole paljoa löystynyt niin pienempi kokokin voisi käydä