Ei kehtiysmaiden elintasoa tule nostaa vaan meidän on laskettava sitä kehittyneissä maissa!
Kuuntelin tänään ihmeissäni kuinka erään radikaalijärjestön jäsen selvitti järjestön perustavalaatuisia periaatteita. Ja ne oli: pysäytetään ilmastonmuutos ja poistetaan köyhyys.
Miten?
Jos afrikassa ja kiinassa jokaisella olisi samanlainen elintaso kun täällä niin hups. pallo poksahtaisi saman tien!
Meidän täytyy laskea elintasoa, ei heille pidä sitä nostaa. Maapallon söäilymisen näkökulmasta siis!
Karua mutta totta.
Kommentit (4)
Kierrätän kaiken mahdollisen, syön " punalappuisi" tuotteita, suosin lähellä tuotettuja, luomua. Teen vapaaehtoistyötä, säästän sähköä, vesikuluja jne.
En edes kaikkea osaa listata, on ollut tapa elää todella nuukasti.
ap
Maapallon säilymisen kannalta olisi parasta tosiaan, että täälläkin laskettaisiin elintasoa ja runsaasti, nälkärajalle. Noin muuten mun mielestä kierrättäminen ja käytetyn tavaran ostaminen ei suorastaan ole verrattavissa kehitysmaiden elintasoon eli on mun mielestä aika karua sanoa, että kehitysmaat jääköön sinne missä ovat ja mä lasken elintasoani kierrättämällä...
Ja on tässä tietysti, kuten aina, myös ristiriitoja. Väestön määrä on yksi iso ympäristöongelma ja siihen auttaa vain naisten koulutus, ja naisia ei kouluteta ellei elintaso nouse. Toisaalta elintason noustessa nousee myös kulutuksen määrä. Umpikujassa ollaan.
Toki kaivoit sen omiin tarkoituksiisi sopivaksi esimerkiksi. Noh, mutta toki tietenkin kaiken mammonan ja materian jakaantuminen tasan mantereiden välillä, mutta miten se tosiaan toteutetaan.
Itse olin lähdössä afrikkaan töihin opettamaan, mutta peruin matkani kun esikoinen ilmoitti tulostaan. Menen sinne varmasti kun lapset on aikuisia.
Minä kannan vastuuni, mites te muut? Soitatteko te vain suutanne?
ap
Joko olet ap aloittanut vai kuulutko niihin, jotka vain puhuvat, mutta eivät toimi?