35-vuotias esikoistaan odottava vastailee kysymyksiin, jos kysyttävää :)
Kommentit (14)
Teit niin vaikea kysymyksen, että en osaakaan siihen vastata. Olen kuitenkin itse terve ja hyväkuntoinen, niin toivon tietysti, että jaksan. Onneksi on mies ja lähipiiri auttamassa. Yksin en aionnut pärjätä.
ap
Onko sussa tossa nyt jotain ihmeellistä? Tunnen myös paljon tokassa avioliitossa olevia, jotka sai vikan 40 veenä.
Ilkeähköjä viestejä siitä, että toinen on valinnut eri tien kuin itse. Ja nämä lapsiasiat kun ei aina edes ole omia valintoja. Hmm. ja yöheräilyistä voikin olla tosi hyvät kokemukset etukäteen, eiköhän se ole asia, johon opitaan vasta lapsen myötä. Ja sit voi miettiä jaksaako useamman kerran.
Ai mutta pitäiskö mun vielä kysyä ap jotain? Vaikkapa: monestako lapsesta haaveilet?
oletko itse huomannut valvomisen ja univelan tuntuvan rankemmalta kuin esim. 5 vuotta sitten. mietin siis, että kuvittelenko vain itse, että viimeisen 5 vuden aikana asiassa olisi tapahtunut muutosta. esim. yhden illan juhlinta -> vie nykyään monta päivää toipua univelasta
Opinnot, työelämä, miehen löytyminen vasta kolmikymppisenä ja miehestä johtuva hedelmättömyys. Näin kävi meillä :)
ap
Taitaa jäädä tähän yhteen, ellei sitten luomuihmettä tapahdu.
ap
Mutta sanon, että ap ennättää tekemään kuinka monta lasta hyvänsä vielä, jos siltä tuntuu eikä siitä jaksamisesta kannata olla huolissaan. Normaali terve ihminen jaksaa kyllä, ei ole ikä eikä mikään.
T. 38-vuotiaana lapsensa saanut
Vierailija:
oletko itse huomannut valvomisen ja univelan tuntuvan rankemmalta kuin esim. 5 vuotta sitten. mietin siis, että kuvittelenko vain itse, että viimeisen 5 vuden aikana asiassa olisi tapahtunut muutosta. esim. yhden illan juhlinta -> vie nykyään monta päivää toipua univelasta
Tosin olen juhlinut viime aikoina tosi harvoin.
ap
Tosiaan, tämän ikäisenä siihen löytyy varaa. :)
ap
meillä siivoja, ikää 25, mutta monilla ystävilläni ei varaa siivojaan, vaikka ikää yli 30
Vierailija:
meillä siivoja, ikää 25, mutta monilla ystävilläni ei varaa siivojaan, vaikka ikää yli 30
Mutta yleensä vain vanhemmilla ihmisillä on ehtinyt kertyä omaisuutta ja varallisuutta enemmän kuin nuorille.
ao
Onko esim pinnasänky, 10 tuttipulloa ja rintapumppu hankittuna kaiken varalle?
Nimim. Minulta jäivät kaikki nuo käyttämättä. Vauva nukkuikin perhepedissä, tuttipulloa ei huolinut ja en herunut maitoa pumpulle, vaikka imetinkin 1,5 vuotta.
itse kun pohdin jaksanko enää kolmannen heräilyä. alkaako siis yrittää kolmosta vai ei. mielestäni viime vuosina valvominen ja univelka käynyt yhä raskaammaksi jaksaa. itse olen 33v.