Tein sitten abortin..
Täältä kun kuunteli kauhujuttuja, miten katuu loppu elämänsä niin päätös oli todella vaikea. Nyt kuitenkin olo huojentui kun tiedän, että päätös oli oikea.
Miksi täällä aina vain sen huonon puolen kuulee? Varmasti suomessa moni on abortin kokenut, silti siitä saa vain paskaa niskaansa..
Eikä se niin rankka kokemus ollut, että joutuisi terapiaan yms menemään.
Haluaisin herättää keskustelua siitä, miten muut ovat abortin kokeneet.
Tähän ketjuun ei tarvitse vastata ne, jotka eivät sitä ole kokenut.
Kommentit (23)
keskenmenosta yritän päästä yli. sinä tapatat elämänalun. väärin!
kun mulle tehtiin abortti. Nyt parikymmentä vuotta myöhemmin ja kolmen ihanan lapsosen äitinä mietin useinkin pientä enkeliäni.
En siis silloin joskus kokenut tapahtunutta kovin kipeänä tai traumatisoivana. Unohtunut se ei kumminkaan ole koskaan. Ja nyt varmastikin oma taju siitä mitä pieni lapsi todella merkitsee...saa miettimään omaa menneisyyttään.
Eikä kaikki siinä ole kaunista
Juurihan hän kirjoitti, että kokemuksia abortista... Sitten tänne tulee vinkumaan lapsettomat ja keskenmenot, olette aivan kamalia!
Otan osaa suruunne, mutta varmasti kaikilla on syynsä päätyessään tuohon ratkaisuun. Eikä lasta voi vain antaa teille, kun itse ei saa lapsia. Ei ne lapset mitään kiertopalkintoja ole!
Itse koin abortin 3 vuotta sitten. Usein muistan asian, mutta en kipeänä. Aina sitä miettii minkä ikäinen jne lapsi olisi, mutta tiedän tehneeni oikean ratkaisun siinä tilanteessa. Syitä en ala täällä kertomaan. Helppo päätös ei ollut, mutta kuitenkin oikea.
Nyt onnellisena odotan esikoistani oikean miehen kanssa.
ei voi antaa lapsettomille, mutta tappaa voi. Kaikkia sitä maa päällään kantaa
Vastustan oman lapsen elämän lopettamista missä vaiheessa kehitystä tahansa.
Lisäksi tiedän lähisukulaisen seonneen aborttinsa jälkeen joten ei kaikki sitä kestä henkisesti.
outo ajattelutapa. Ei ole sama tehdä abortti kuin tappaa lapsi.
Silloin ei ole vielä lasta edes olemassa kun keskeytys tehdään.
Jos saat keskenmenon, tapatko silloin lapsesi?
Eihän lapsi kehossa pysynyt, onko se silloin tapettu?
Abortti tehdään 12 viikolle asti, yleensä menee myös kesken siinä ajassa jos menee...
joten siellä on mini-ihminen halusitpa sitä tai et.
Teille abortoijille pitäisi lapsen saanti olla sellaista että sormilla naps ja lapsi on valmis. Teidän äly ei riitä enempään.
Luonto on tarkoituksenmukainen ja toimii niin kuin toimii, ottaa aikaa että ihmislapsi on valmis kohtaamaan kohdun ulkopuolisen maailman.
Minä voin vahvistaa että abortti oli suuri helpotus ja halposti siitä selviää kun tietää tehneensä oikein. Miksi noi lapsettomat haahuilee vauvapalstalla, menkää muualle ruikuttamaan, jos ei tule lapsia niin sitten niin ei ole tarkoitus, teidän käänteistä logiikkaanne seuraten, jos muka kaikilla on tarkoitus syntyä.
En ymmärrä sitäettä joku ei VOI antaa adoptioon, mutta voi päättää lapsen elämän? Ja kummallista 5, ensin tekee sbortin, sitten on parin vuoden päästä taas raskaan, anteeksi nyt mutta minun milelestä tuollaisen ei pitäisi saada lapsia ollenkaa....
muka sun enkeli. Eiköhän se ole yhtä kaukana susta kuin hel... taivaasta. Ja " ei siinä kaikki ole kaunista" , triplahuh! Mikä nyt murhaamisessa on kaunista.
Elämä siksi, koska sydän sykkii jo. Ja miten kehtaatkin verrata keskenmenoa aborttiin! Idiootti!
Vierailija:
outo ajattelutapa. Ei ole sama tehdä abortti kuin tappaa lapsi.
Silloin ei ole vielä lasta edes olemassa kun keskeytys tehdään.
Jos saat keskenmenon, tapatko silloin lapsesi?
Eihän lapsi kehossa pysynyt, onko se silloin tapettu?Abortti tehdään 12 viikolle asti, yleensä menee myös kesken siinä ajassa jos menee...
Olen kanssasi samaa mieltä, aborttia ei tehdä yli 12 viikon ja yleensä keskenmeno kanssa tulee ennen sitä!
Joten, kun tulee keskenmeno väitätkö, että lapsesi teki itsemurhan?
Jos abortti on murha niin keskenmeno on sitten itsemurha.
Keskenmeno on tietenkin luonnollinen kuolema. Abortissa tapetaan/tuhotaan elämä/ihminen. Keskenmenoa ihan vertaatte itsemurhaan..just joo.
Päätös abortista on jokaisen naisen OMA asia, se ei v***akaan kuulu muille. Syyt, jotka siihen päätökseen johtavat, ovat naiselle niin painavia että hän kokee sen moraalisesti OIKEAKSI ratkaisuksi. TE ARVOSTELIJAT ette kulje kyseisen naisen kengissä ettekä tunne hänen elämäntilannettaan. Heittäkää vaan synnittömät se ensimmäinen kivi!
En ole tehnyt aborttia. Olen raskaana ja siitä onnellinen. Olen ammatiltani lääkäri ja kohdannut potilaissani niin lapsettomuudesta kärsiviä, keskenmenon kokeneita, kuolleen lapsen synnyttäneitä, raiskattuja, normaaleja raskauksia ja abortin tekijöitä. Jokaisella heillä on ollut oma taakka kannettavanaan, ja kun kyllin monta ihmistä kohtaa niin sitä kummasti oppii olemaan arvostelematta ketään.
Heretkää nyt syyttelemästä ja oppikaa hyvät ihmiset rakastamaan lähimmäisiänne, sellaisina kun he ovat.
Eihän kuolleista tule enkeleitä, ainakaan Raamatun mukaan.
Voit kuvitelmissasi olla mitä tahansa mutta oikeasti et.
Lääkärin jos jonkun pitäisi arvostaa ja puolustaa elämää.
sikiö oli 12 vko ja ihan ihmisen näköinen. se imi peukaloaan, sydänäänet oli normaalit. kun imupilli tungettiin kohtuun sikiö rupesi potkimaan ja heluttelemaan vimmatusti stressin takia. se yritti päästä pilliä karkuun puörähtelemällä ympäri. kun pilli sitten sai sikiöstä otteen sen sydänäänet olivat nousseet 200:n ja sen suu aukesi tuskanhuutoon jota kukaan ei kuullut mutta näki selvästi. murha.
tuli mikä tuli, aborttia en tekin, se todellakin tarkoittaa minulle samaa kuin murhaaminen. Keskenmenoa ei tietenkään voi verrata aborttiin. Oma vakaumus perustuu raamattuun, johon kaikki mielipiteeni.
kaksi spontaania keskenmenoa olen kokenut ja niitä ei voi verrata mitenkään siihen että äiti omasta aloitteestaan haluaa raskautensa keskeytettävän.
Olen nähnyt useita dokumentteja lapsen varhaisvaiheista kohdussa ja kyllä siellä sydän sykkii kuuden viikon iässä ja alle kymmenviikkoisella on pää, jalat, kädet ja keho selvästi nähtävissä.
Aborttia vastustavat ei suinkaan kaikki ole lapsettomia sen haluan kertoa.
Tässäkin ketjussa nuoruudessa abortoinut muutaman lapsen äiti muistaa aborttinsa edelleen ja ei pidä sitä kauniina asiana.
Ap. sinäkään et voi tietää miten tämä abortti vaikuttaa sinuun tulevaisuudessa viiden tai kymmenen tai kenties kahden vuosikymmenen kuluttua. Nyt asia voi tuntua helpotukselta mutta se voi olla vain väliaikaista. Sinä elät sen asian kanssa lopun elämääsi.
Kuka on halukas seksiin niin hänen on oltava valmis kestämään sen seuraukset ja joskus se on lapsi.
paljon lapsettomia. Olisit antanut meille, pidetty kuin omaa