Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

kilpirauhassyöpä??

Vierailija
14.02.2008 |

Onko sinulla ollut? Minkälaisia oireita? Oliko sinulla aikasemmin kilpirauhasen vajaatoimintaa tai -liikatoimintaa?

Kommentit (14)

Vierailija
1/14 |
14.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla epäiltii kilpirauhassyöpää. Se on kuitenkin melko harvinainen ja jos se todetaan on se syöpälaaduista helpoimmasta päästä hoitaa. Joten rauhoitu ja odottele ohutneulanäytteen tulosta ilman paniikkia.

Vierailija
2/14 |
14.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

tässä.

Ajattelin vasta mennä puhumaan lääkärille. Olen sairastanut kilpirauhasen vajaatoimintaa jo 20 vuotta, lapsesta asti siis. Ja nyt tunne kurkussa tai kaulalla sellasta painetta ja aika ajoin kipua. Saattaa pari päivää lievempänä olla mutta tulee takasin. Eka kerran nämä kiputuntemukset alkoi n. 3vuotta sitten, kävin lääkärissä, lääkäri paineli kurkkua ja sanoi ettei tunne käsin mitään.

Kipu tuntuu vasemmalla puolella enemmän, pää on usein myös kipeä, useana päivänä viikossa ja vasen poski, korva ja kurkku saattaa puutua. Ei kauaksi aikaa ja on sellasta lievää puutumista. Myös tinnitusta on välillä tuossa korvassa.

Nyt hädissäni mietin että josko kuitenki minulla on jotain kasvainta tuolla kaulalla. Tai sitten kilpirauhanen on niin paljon suurentunut. Tiedän että on suurentunut koska ammattilainen näkee yleensä heti että mulla on kilpirauhsen vajatoiminta. On kuulemma niin suuri kaula.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/14 |
14.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos epäilet sairastuneesi - mene lääkäriin. Hänellä on koulutus, jonka avulla saat tietää enemmän. Lisätutkimukset ovat hyvä keino poissulkea syövän mahdollisuus tässäkin tapauksessa. Mieti mikä on se syy miksi et tutkituttaisi itseäsi. Ja miksi et tekisi sitä mahdollisimman nopeasti. Pelkoko? Se ei katoa mihinkään jos yksin tätä asiaa murehdit. Saattaa viedä kaiken ilon lopulta jonnekin kauas josta et sitä enää näe. Suosittelen siis lääkärissä käyntiä.

Vierailija
4/14 |
14.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

kiitos.

Kyllä pelkään, täytyy myöntää, en niinkää itseni takia. Enkä ehkä kuolemaakaan. Pelkää miettiä sitä miten lapseni selviytyvät jos minulla todetaankin jotain ja joudun pitkiksi ajoiksi sairaalaan. Tai minusta aika jättää.

JA jos minua ei aleta leikkelemään tai ei tutkita niin siitä ei sitten tiedetä.

Mietin myös raskaita hoitoja yms. Että onko helpompi näin miten nyt on asiat vai niin että saan jotain hoitoa.

Tyhmiä ajatuksia, tiedän. JA eihän siellä välttämättä ole mitää, ehkä suurentunut rauhanen. Voikohan sille tehdä jotain?

Vierailija
5/14 |
14.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

jolla ois ollut ko syöpää tai kasvainta? Minkälainen vointi sinulla oli ennen ku sitä todettiin? Mitä oireita? Miten huomattiin?

ap

Vierailija
6/14 |
14.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

voiko tämmösiä puutumisia ja kipuja tulla jos on vaikka hartiat jumissa?

ap

Vierailija
7/14 |
14.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pelkkä puristava tunne voi tietysti johtua liikatoiminnasta, mutta onhan sinulla muutakin oiretta. Jännä, kun mulla on vajaatoiminta kanssa ja kilpparini on kutistunut kova patti vaan. Uskon, ettei sulla ole syöpää, en tiedä miksi!

Vierailija
8/14 |
14.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

tuntuu että tarvitsisit nyt jonkun, joka vain jaksaisi kuunnella ajatuksiasi. Nuo kuulostavat niin tutuilta ajatuksilta että voisin melkein väittää niitä omikseni jollen olisi päässyt omassa asiassani eteenpäin. Eihän sun oikeastaan tarvitse vielä miettiä asioita yhtään tästä päivästä eteenpäin. Nythän sun täytyisi vain uskaltautua kaivamaan lääkärisi puh. nro esiin ja soittaa hänelle vastaanottoaika. Sitten seuraava askel onkin vain kävellä häntä tapaamaan. Joo, tiedän että ei se oikeasti ole noin helppoa. Ajatuksilleen ei mitään voi. Ne vain tulevat kun aivoissa on tilaa niiden tulla. Eli nyt menet soittamaan ja sen jälkeen täytät päiväsi muulla ohjelmalla ettei ajatukset ala pelottamaan tai pyydät hyvää ystävääsi kylään ja purat murheita hänelle.

Tsemppiä ap! viestien 2 ja 6 kirjoittaja

Vierailija
9/14 |
14.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

kutistunut kova patti? voiko se olla niinkin. Eikö ne patit just kerro syövästä? JA noissa syövissä ei useimmiten oo kiputuntemuksia, kuulemma.

Kiitos 10. Toivon ettei mitää kummempaa ole. Luulosairautta ehkä?;)

Vierailija
10/14 |
14.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sairastuin vasta aikuisena. Tuollaiset oireet, mitkä sinulla on voi johtua esim niistä niskajumeista. Mene ihmeessä kuitenkin lääkäriin ultraamaan kaulan alueesi, pääset tuosta ajatuksesta eroon. Toivotaan, että syy löytyy pikimmiten!

Vierailija
11/14 |
14.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

kiittää kaikkia vastanneita ja koittaa rauhottua.:)

Menen ihan ekaks otattamaan veriarvot, niissä on ollut häikkää ja on lääkitystä jouduttu muuttamaan. Minulla niin mahtava lääkäri että soittaa noista arvoista kotiin ja voin siinä samalla ottaa puheeksi asian. Pelkään että lääkäri pitää minua luulotautisena jos hän ei mitää löydäkää kaulalta.;) siksiki tuntuu vaikeelle ottaa asiaa esille. Mutta aijon rohkaistua tällä kertaa.

Kiitos vastauksista ja tuesta!

Vierailija
12/14 |
14.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

voi johtua ihan vaan siitä että sulla on niskat jumissa. samati puutuminen ja kipuilut sillä alueella. Uskon että sä olet nyt pelästynyt ihan turhasta.

Itellä on kans näitä ihan samoja tuntemuksia aika ajoin...ja vajaatoimintaa seuraillaan (ei lääkitystä vielä ainakáan).

Kaikkea hyvää!

Vierailija
13/14 |
14.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menet lääkäriin ja vaadit tarkemmat tutkimukset, kenties lähetteen erikoissairaanhoitoon. Sun henkesi puolsesta on sinun itsesi taisteltava jos et riittävän pontevasti vaadi tutkimuksia jäät ilman niitä näinä säästöjen aikoina.

Ota itseäsi niskasta kiinni. Taistele oli mitä oli.

Hanna-Riikka Siitosella on kilpirauhssyöpä todettu ja hoidettu ja on sen jälkeen tehnyt lapsenkin. Hänellä on keuhoissa joku pesäke jota ei voi leikata.

Vierailija
14/14 |
14.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

mä kävin kolme vuotta sitten lääkärissä ja lääkäri tutki huolella kaulan seudun ja sanoi ettei tunne mitää outoa siellä että normaalilta vaikuttaa. Luotin siihen.

JA nämä oireet on välillä kokonaan poissa. Mutta aika ajoin tulevat. Tällä hetkellä taas päällä näitä oireita.

ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kuusi yksi