Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kommentit (18)

Vierailija
1/18 |
14.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oikein ihanaa ystävänpäivää rakkaat Helmisiskot!

Toivottelee Nonna ja Nallekarkki närästyksen takia hereillä unestaan molemmat (NK hikkaa taas) rv 39+1

♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥

Vierailija
2/18 |
14.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

KISULI: Etsiskelit mua eilisestä pinosta. Taidetaan olla molemmat suljetulla hemilasten sähköpostilistalla... Ainakin muistelisin sun nimen siellä nähneeni. Mä olen se joka teki viime aloituksen maksutonta päivähoitoa koskien. Ota yhteyttä sitä kautta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/18 |
14.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaaa-a. Illalla olin taas vaihteeksi innoissaan, josko tänään pääsisi tositoimiin, kun alkoi menkkamaiset kivut ja napakammat supparit, jotka loppuivat sitten kolmen maissa yöllä. Mulla ei vaan paikat näköjään ole tosiaan sitten valmiit eikä pikkuinenkaan vielä tulemaan. Eli jatkoin alkuillasta tiistaisen vyöhyketerapian kotihoito-ohjeita ja jollei muuta niin saihan ne tuota napakampaa juilimista aikaiseksi eli paikat alkaa kypsyä varmaan....

Loppuviikolle ei sitten olekaan mitään suunniteltua ohjelmaa. Olisi kiva ollut lähteä esikoisen ja talvilomaa viettävän miehen kanssa vaikka kylpylään, mutta en uskalla näin loppuraskaudesta mennä, jos vaikka pöpt iskee.... Kai se lauantaina voisi vaikka nuo ikkunat pesasta. Joo ja voisi toki käydä tuon listan läpi, mitä vaaville tarttesikaan vielä hankkia (lähinnä kaikki pikkutarpeellinen), niin ei sit tarvitsisi kaikesta stressaa kun kotiin tullaan.

Tänään olisi kyllä kiva nähdä parhaat ystävät, oikein ystävänpäivän kunniaksi, jos tässä ryhtyisi jonkinlaisiin järjestelyihin tällaisen tapaamisen järkkäämiseksi....

Kaikille hyviä vointeja!

Mama -74 rv 39+4

Vierailija
4/18 |
14.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja Iituliille lämpimät onnittelut Onnista, ihanaa että vaikea odotus sai täydellisen päätöksen=)

Kiitos kaikille kestovaippavinkeistä, tahtoo kyllä kokeilla niitä käytössä ja eiköhän sieltä löydy sopivia vaihtoehtoja meillekkin=)

Jaahas, mies tuli kotiin töistä, pitää puolipekkasen tänään. Palailen myöhemmin uudelleen.

p02p06 ja pikkuinen 39+5

Vierailija
5/18 |
14.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävin jo aamuyöstä aloittamassa pinon, kun valvoin närästyksen ja Nallekarkin jumpan takia. Sain kuitenkin uudelleen unen päästä kiinni kolmen jälkeen ja nukuin sohvalla loppuyön aina seitsemään asti. Olisin varmaan nukkunut pidempäänkin, mutta mies tuli alakertaan jumppaamaan ja aamupalalle.

Eilen ja tänä aamuna on tuntunut selässä vähän erilaiselta. Alamaha on arka ja jotenkin selässä tuntuu pientä painetta. Tuskin tästä sentään mihinkään ollaan vielä lähdössä. Taitaa lapsi tähdätä sinne laskettuun päivään niinkuin äitinsäkin.

Eilisen otin aika rauhallisesti, sillä lonkat tuntuivat tosi kipeiltä tiistaisen kaupunkikävelyn jäljiltä. Kävin naapurissa kahvittelemassa ja siivoilin keittiötä. " Asensin" tiistaina ostamani kaakelitarrat edellisten tilalle ja samalla vähensin vähän tavaraa työtasolta kaappeihin. Lopputulokseen ei voi olla kuin tyytyväinen. Vielä kun saan aikaiseksi käydä jossakin rautakaupassa hommaamassa uudet vetimet, ei tarvitse enää haaveilla keittiöremontista ollenkaan!

Illalla leivoin mainitsemani Mud caken, josta sitten ilmeisesti sain öisen närästyksenkin, sillä söin sitä aivan liikaa. Täytyy tietty syyttää vieraita, jotka miehen flunssaisen olotilan takia joutuivat perumaan tulonsa :) Eihän hyvää kakkua voi pilaantumaankaan jättää. Tänään onneksi naapuri " suostui" tulemaan auttamaan sen tuhoamisessa. Itse kakun leivonnasta täytyy vielä sanoa, ettei sen helpompaa ja herkullisempaa suklaakakkureseptiä taida ollakaan. Valmistui puolessa tunnissa paistoineen. Nyt on kiva kokeilla kaikkea, mitä voi sitten vauvan synnyttyä tehdä esim. vieraille tarjottavaksi.

Tälle päivälle ei olekaan kummempia suunnitelmia. Jos illalla kauppaan pääsisi niin hyvä niin. Edelleen kuitenkin tuntuu, että lepo ja löhöily tässä sohvalla ei ole yhtään pahasta, pääsykoestressi alkaa purkautua... Onneksi on aikaa!

Nyt katsomaan " meille tuli vauva" -ohjelmaa!

Nonna ja Nallekarkki rv 39+1

Vierailija
6/18 |
14.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Iituliille ONNIttelut!

Täällä flunssa tuntuu menneen suurinpiirtein ohi! Jee! Toivotaan ainakin niin. Esikoinen kyllä sitten yskikin koko aamun pahan kuuloisesti. Toivottavasti ei saa mitään jälkitautia...

Mä taidan tänään ottaa ässät käyttöön. Tai lähteä lenkkeilemään tai mitä tahansa. Huomenna on nimittäin anoppi jo valmiina hoitoapuna, joten voisin helposti ja hyvillä mielin lähteä viikonlopuksi Jorviin. =) Täytyy kyllä oikeesti siivotakin, kun anoppi on tulossa. Tosin oon jotenkin niin " sisäänpäinkääntynyt" , että aivan sama, onko täällä siistiä vai ei.

Nyt lähden kirja kainalossa aamupäiväpötköttelemään. Oon jo reilun tunnin ollut tässä koneella " konsulttiapuna" kaverille liittyen osittain mun työhöni... Ihan mukava verestellä niitäkin asioita. Mutta töihin ei ole kyllä yhtään ikävä! Onneksi! =)

Mutta siis aurinkoista ystävänpäivää helmikollegoille!!

Tango ja möhis 39+5 (ei voi olla totta, kuinka paljon jo!)

Vierailija
7/18 |
14.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Iituliille myös täältä onnittelut!

Tango-mamalla vähän sama tilanne kuin mulla. Äitini on tulossa meille tänään ja tarkoitus olisi käydä lenkillä tai tehdä jotain muuta rasittavampaa, että alkais supistella. Jos edes vähän kypsyttelis paikkoja huomista käynnistystä ajatellen (apua, pelottaa jos ne käännyttääkin minut sieltä vielä kotiin...). Miestä en kyllä enää ole vailla käynnistysapuun. Se kun ei oo oikein ollut asiasta innostunut eikä kyllä enää itelläkään ole innostusta.

Siivoamista olis täälläkin, mutta jotenkin en vaan enää jaksa. Katsotaan sitten kun äiti tulee, että aletaanko yhdessä siivoilla. Tässä huushollissa kun sais paikkoja järjestellä ihan jatkuvasti, niin en vaan nyt viimesilläni jaksa enää ottaa asiasta stressiä (mikään himosiivooja kun en oo muutenkaan).

Kestovaippa-asioita oon taas miettinyt. Meillä nimittäin 1v.5-kuisella öisin käytössä nykyisin kertis. Mehän monta kuukautta täyskestoiltiin, mutta sitten jostain syystä alkoi ilmetä iho-ongelmia (oletettavasti aiheutui märästä kankaasta ihoa vasten, vaikka siihen asti iho oli tosi hyvänä). Niinpä myin ihan lähes kaikki meidän ostovaipat (olivat bambupintaisia) ja sain nettitutultani tilalle coolmax-pintaisia vaippoja. Niissä vaan on ongelmana se, että kun pissaa tulee kerralla iso määrä (kuten yöllä), niin coolmax ei ehdi imeä ja niinpä seurauksena ohivuoto. Neiti nukkuu yöt unipussissa, joten sisävaippaa ja villiksiä en halua sinne alle laittaa. Yöksi voisi ajatella jotain taskuvaippaa riittävillä imuilla, mutta sit on päänvaivana, että mikä siihen taskuun sisäpinnaksi (coolmax ei ehdi imeä ja fleece aiheuttaa myös punoitusta). Unipussia en halua jättää pois, kun neiti tykkää nukkua siinä ja tietää jo siihen laitettaessa, että on nukkumisen aika. Että tällaista tässä olen pähkäillyt. Eilen tuli postissa vauvalle tilaamani velourvaippa ja voi vitsi, että se on suloinen. Oon vaan niin kateellinen kaikille niille kestoilijoille, joilla on kuivausrumpu. Velour kun ei pitkään pysy yhtä syötävän suloisen pehmoisena ilman rumpua.

No, eipä tässä. Huomista odotellessa. Toivottavasti minusta ei tämän illan tai huomisaamun jälkeen kuulu muutamaan päivään mitään...

neronja rv 41+4

Vierailija
8/18 |
14.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Iituliille oikein lämpöiset onnittelut Onnista!

Hikkaamisesta: Tämä kuopus on hikkaillut aika paljonkin, kun esikoinen taas ei aikanaan hikannut kertaakaan niin että olisin huomannut. Esikoisen aikana neuvolan täti sanoi, että jos vauva hikkaa kohdussa > hikkaa kohdun ulkopuolellakin. Ja esikoisella ainakin piti paikkansa.

Neronja: Coolmaxhan ei kuivaliinana ime mitään, vaan päästää vain kosteuden läpi. Eli kannattaa heti kuivaliinan alapuolella oleva materiaali olla hyvässä imussa > imee suuretkin pissat nopsasti. Jos oon oikein ymmärtänyt, niin coolmaxia ei juurikaan saa samalla tavalla tukkoon kuin esimerkiksi fleecen voi saada väärällä pesuaineella tai rasvalla. Toivottavasti löytyy teillekin hyvä yövaippaviritelmä vielä uudelleen!

Nyt pitäis mennä laittamaan pyykki kuivamaan, neuvola on tuossa puolen päivän jälkeen, ei sovi myöhästyä.

Vierailija
9/18 |
14.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnea Iitulii!!!!! Teillähän on lapselle hyvä nimi!!! :D

Meillä täällä vietetään 5v-hääpäivää pyykkiä pesten ja kämppää siivoten... Tuntuu, et pyykkiä riittää, vaikka kuinka pesis ja pölyä kertyy, vaikka mitä tekis... *Phuuh*

Toissapäivänä oli omat synttärit ja nyt kun vielä la on lauantaina, niin onhan tällä viikolla näitä päivämääriä... heh. Vaikkakin oon edelleen sitä mieltä, et vasta ens viikon lopulla ponnistetaan. Olkoonkin, et lantio on todella arkana eilisestä kävelemisestä ja joka askel sattuu... Mut ei vaan supista!

Meillä anoppi olis varmaan tullu jo viime viikolla, jos olis luvannu, mut näihin meidän merkkipäiviin vedoten pyysin tulemaan vasta laskettuna aikana... Ja nyt se on tulossa sit heti aamujunalla lauantaina. Noh, kiva kun haluaa auttaa... :P

Neronjalle tsemppiä huomiseen, nyt lähden viikkaan puhtaita lakanoita...

Luuk@ ja Onni 39+5

Vierailija
10/18 |
14.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mrs.Marple:

Neronja: Coolmaxhan ei kuivaliinana ime mitään, vaan päästää vain kosteuden läpi. Eli kannattaa heti kuivaliinan alapuolella oleva materiaali olla hyvässä imussa > imee suuretkin pissat nopsasti. Jos oon oikein ymmärtänyt, niin coolmaxia ei juurikaan saa samalla tavalla tukkoon kuin esimerkiksi fleecen voi saada väärällä pesuaineella tai rasvalla. Toivottavasti löytyy teillekin hyvä yövaippaviritelmä vielä uudelleen!

Niin, eihän se coolmax mitään tietenkään ime, vaan päästää vain kosteuden läpi. Mitähän mulla mahtoikaan silloin olla vaipassa imuna, kun yövaippana kokeilin. Muistelen, että alimmaisena oli bambuimu ja lähimpänä coolmaxia paljon käytetty harso pötkönä. Tuohon aikaan neidillä oli tapana nukkua pylly pystyssä ja itse asiassa välillä tekee sitä vieläkin. Eli ei tuo asentokaan kyllä ole asiaa yhtään auttamassa. Pari kertaa oli villikset ja lakanat ihan märkänä ja siihen aikaan yöt oli muutenkin neidin takia katkonaisia, joten päätin siirtyä öisin kertiksiin. Voi olla, että nyt kun vauva tähän lisäksi syntyy, niin taidetaan sittenkin jatkaa yöt kertiksillä. Joinakin aamuinahan tämä meidän vajaa 1,5-vuotias heräsi kuivan vaipan kanssa (nykyisin on ollut taas pissat aina vaipassa) eli pidätyskykyä kyllä löytyy. Voi siis vetää sen johtopäätöksen, että pissaa tulee kerralla todellakin paljon. En tiedä, mikä kuivaliinapinta sen ehtis niin nopeasti päästää läpi, ettei ohivuotoja tulisi. Onko sinulla mitään käsitystä?

Coolmaxia ei tosiaan saa menemään tukkoon kuten fleecen eli pystyy käyttämään myös sappisaippuaa tahroihin. Ja tuohon coolmaxiinhan ei pitäis tarrojenkaan tarttua. Tosin joudun kuitenkin nuo coolmax-pintaiset vaipat pesemään isossa pesupussissa, kun jostain aivan ihme syystä coolmaxiin tuli nyppyjä eli johonkin tarttui, vaikkei koneessa mitään sellaista pitänyt olla. Useampi kehui infon sivuilla tuota coolmaxia, että iho on pysynyt hyvänä, joten sillä perusteella sen meille valitsin. Hetken kun näytti, että tyssääkö meillä kestoilu kokonaan. Jos tuota punoitusta/ihottumaa ei olis tullut, niin ilman muuta olis jatkettu bambupintaisilla vaipoilla.

Pitäisköhän ruveta kuopus nukuttelemaan ja ottaa samalla itekin päiväunet. Siinäpä hyvä suunnitelma!

n rv 41+4

Vierailija
11/18 |
14.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja Iitulille onnittelut vauvasta!

Täällä takana taas valvottu yö. Heräsin supisteluihin klo 04.15 ja vajaa pari tuntia niitä kesti. Olivat kivuliaita, mutteivät juuri tulleet siitä kipeämmiksi, joten siinä jo aavistelin ettei lähtö ole käsillä. Nyt siis ihan poikki.. Mä en yhtään tykkää tällaisista harjoitteluista, ei ole aiemmissa raskauksissa edes ollut. Toivon, että pian koittaisi sitten lähtökin, ettei mene kovin monet yöt valvoessa.. Olis ollut ihanaa saada Valentina-vauva, mutta näemmä siirtyy vielä eteenpäin. Mutta eipä tässä tietysti vielä ole laskettu aikakaan.

Mikaela ja Helmi rv38+5

Vierailija
12/18 |
14.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja onnittelut taas heti alkuun kaikille jotka on oman nyytin jo saaneet kainaloon!

Ollut kestoista ja kierrätyksestä puhetta.. Meillä ollaankin oman talon myötä opittu paremmiksi kierrättäjiksi ja vaivatontahan se tosiaan on! Kestovaippoja oli tarkoitus jo käyttää tällä 2 wee neidillä mutta se jäi jostain syystä ja (omaa laiskuutta täysin!)nyt viisaampana olen jo valmiiksi hommaillut jotain kestovaippoja ja harsoja, kuoria ja mummo kätevänä ompelijana on ommellutkin vaippoja muutaman meille. Kävipä kurssinkin kestovaipoista, että osaa sitten ommella lisää sitä mukaan kun tarvitaan:) Ison iso apu kyllä on! Eli pitää vaan materiaalia hommailla mummolle eli siis mun äidille.

Omaa napaa: Viime yönä supisteli jo ihan tosissaan ja en sitten olekaan nukkunut kuin kolme tuntia yöunia! No, aamua kohti supistukset rauhoittua ja niitä nyt odotellessa.. Kävinpä jo pikkuneidin ja koiran kanssa potkuroimassa, että jos sillä saisi vähän vauhtia supistuksiin.. No, pientä supistelua tuntuukin vähän väliä vaan ei läheskään samanlaista kuin yöllä oli. Yöllä jo tuntui kivuliailta.. Muuten olo on ihan hyvä lyhyistä yöunista huolimatta. Pitää lähteäkin itsekin päiväunille samaan aikaan pikkuneidin kanssa.

Vimpula ja pikkuinen 39+2 (tänään olisi kyllä hyvä päivä syntyä :))

Vierailija
13/18 |
14.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja onnea nyyttinsä lunastaneille :)

Ei sitä äippäpoli aikaa vaan kuulunut, niin soitin sinne sitten ite ja kyselin ;) Aika olisi sitten 21pv, 3päivää ennen laskettua aikaa...malttamattomana täällä sitten odotellaan..Maanantaina olisi neuvola, toivottavasti sf mitta olisi edes hiukkasen kasvanut, niin saisi huokaistua edes vähän..

Supistus ja kipukohtaukset tulee ja menee...Nyt jo automaattisesti kun supistelut alkaa niin ajattelee jo että " noh, ei nää taas kauaa kestä" ja niin ne sitten viimestään tunnin parin päästä jo loppuu...

Sori, oli taas niin oma napasta tekstiä...kaikkien viestit kuitenkin luen ;)

Tsemppiä meille kaikille! :)

Suvi ja Papu

Vierailija
14/18 |
14.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hikasta; meidän pienokainen hikkailee vähän väliä masussa :) Ja olen kyllä huomannut että jano on nyt useammin kuin ennen... Hengitysharjoituksista en ole ihan varma olenko niitä tuntenut, ensimmäinen lapsukainen tulossa niin en oikein osaa noita erotella..:)

Vierailija
15/18 |
14.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paljon onnea iitulii poika vauvasta!!

anna_liisa ja poika 2 viikkoa

Vierailija
16/18 |
14.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja onnea Iitulille prinssistä! =]

jonttu ja prinsessa 1vko2pvä

Vierailija
17/18 |
14.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko kaikki lähteneet synnyttämään, vai missä mahtava luurata...

Mun siivoilu, lenkkeily, portaiden nousu, kauppareissu (viikonlopun ruuat) ei ainakaan toistaiseksi ole saanut aikaan kuin toispuoleisen lonkkasäryn. Eli huomenna taas neuvolaan ja odotus jatkukoon...

Nyt iltapalalle ja miehen viereen kiehnäämään.

Tango

Vierailija
18/18 |
14.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tango-mamma: Sama täällä! Ei ollut mitään vaikutusta tämänpäiväisillä pitkällä kävelylenkillä, siivouksella eikä edes esikoisen (3,5 v.) kanniskelulla, jota en ole viime aikoina kovin paljon harrastanut. Huomenna taas neuvolaan ja odotellaan kutsua yliaikaiskontrolliin...

Olikos hikkaamisesta puhetta täällä vai jossain toisessa ketjussa? Esikoinen oli mahassa kova hikottelemaan ja saa nykyäänkin hikan helposti etenkin nauramisesta (kuten itsekin saan). Tämä kakkonen on alkanut hikotella vasta nyt loppuvaiheessa, mutta hikkailee nyttemmin oikeastaan päivittäin. Jotenkinhan tuo hikkaaminen vissiin liittyy myös vauvan kohdussa tekemiin hengitysharjoituksiin?

Nyt untenmaille. Mitään synnytykseen viittaavaa en osaa edes toivoa, kun jotenkin vaan tuntuu, ettei tämä lapsi ole täältä vieläkään tulossa. Pientä menkkamaista juilintaa on tuntunut, mutta enpä usko sillä olevan mitään vaikutusta.

Öitä!

Lumileopardi ja beibi, kohta rv 40+6