Susannat! Tykkäättekö lempinimistä Sussu tai Suski?
Kommentit (7)
Minun kutsumanimeni on aina ollut Susanna, vaikka se onkin kolmas nimeni. Kutsumanimi ei mitenkään automaattisesti ole ensimmäinen nimi, sen vuoksi virallisissa papereissa pyydetäänkin alleviivaamaan kutsumanimi. Nykyisin kutsumanimen saa kirjattua suoraan Väestörekisterikeskukseenkin.
Nimeni olisi täysin epätasapainossa eikä rimmaisi lainkaan, jos kutsumanimeni olisi ensimmäisenä. Silloin nimeni olisi yhtä hyvin voinut olla pelkkä Susanna. Miksi antaa useampia nimiä, jos nimet eivät kokonaisuutena kuulosta hyvältä!
Ap:lle: En pidä nimeni väännöksistä, eikä minua oikeastaan kukaan kutsukaan lempinimellä.
Sussuksi, se on jotenkin halvan kuuloinen. Suskin pystyn jotenkin kestämään, mutta hölmöltä sekin tuntuu lähemmäs nelikymppisen naisen lempinimenä. Pitäisi varmaan ottaa ensimmäinen nimi käyttöön, olen Anna Susanna.
Äiti sanoo mua Susuksi; menettelee, mutta vain äiti " saa käyttää"
Kaverita sanoo Susaksi
ja muille oon ihan vaan Susanna.
En kauheesti muutenkaan lämpene lempinimille. Esim. lapsillani ei sellaisia oli, ainakaan vielä kun ovat pieniä ja voin siihen vaikuttaa.
Joo, kammottavia väännöksiä. En kyllä tykkää Susannastakaan. Mitähän lie ollut vanhempieni päässä aikanaan. Susannahan on vähän kuin seiskytluvun Jasmina tai Janina tai mikä vaan lähiöhutsun nimi.
" sai käyttää" Suskia. Sukulaiset kutsuvat Susaksi, mikä lämmittää mieltäni. Muuten mieluummin vain Susanna tai sitten joku omaperäisempi väännös.
Vierailija:
Joo, kammottavia väännöksiä. En kyllä tykkää Susannastakaan. Mitähän lie ollut vanhempieni päässä aikanaan. Susannahan on vähän kuin seiskytluvun Jasmina tai Janina tai mikä vaan lähiöhutsun nimi.
Susannan " oikea" nimihän on jotain ihan muuta, esim Sievinen on oikeasti Mirjam Susanna Sievinen.