Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mitä lapselleni tapahtuu jos minä äitinä kuolen?

Vierailija
13.02.2008 |

Olen mieheni kanssa miettinyt asiaa, jos minulle jotain tapahtuu mihin lapsi. Mieheni ei ole lapsen biologinen isä, mut on kuulunut lapsen elämään 1- vuotiaasta lähtien. Eikä lapsen biologisesta isästä olisi todellakaan ottamaan vastuuta. Joutuisivatko he käräjille riitelemään asiasta, vai voisinko tehdä sellaiset paperit tms. ja jos meillä olisi yhteisiä lapsia niin erotettaisiinko lapset toisistaan?

En varmasti ole ainut ihminen joka on tälläisessä tilanteessa..

Kommentit (4)

Vierailija
1/4 |
13.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paitsi jos miehesi adoptoisi lapsen. Biologinen isä on etusijalla mutta sosiaaliviranomaiset päättää mihin lapsi menee ja jos tulee riitaa niin sitten oikeus.

Vierailija
2/4 |
13.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saako mieheni (joka on kasvattanut lasta 1-vuotiaasta omanaan. lapsi ei tiedä että ko. mies ei ole " oikea" isä) lapsen tällöin automaattisesti, meillä kun on yhteinenkin lapsi vai joutuuko sosiaaliviranomaisten haltuun? Erotettaisiinko tällöin sisarukset toisistaan?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/4 |
13.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Biologinen isä voi hakea lapsen asumista ja huoltajuutta yms. isän oikeuksia jos haluaa.

Vierailija
4/4 |
13.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja sehän onnistuisi ihan sinun luvalla, jos kerta bioisä ei ole lasta koskaan tunnustannu.