tiedätkö oman ja miehesi veriryhmät,voitteko luovuttaa verta?
minä 0+ ja mies 0-. mies käy luovuttamassa mutta mulla hb liian alhainen,ei onnistu
Kommentit (28)
Emme käy luovuttamassa verta. Minulla on sellainen lääkitys, että ei tule onnistumaan.
En voi luovuttaa verta astman takia.
Mies periaatteessa voisi, mutta ei luovuta, kun tavallisen verikokeenkin ottaminen on häneltä todella vaikeaa. Suonet on jotenkin hankalasti.
ja käydään säännöllisesti luovuttamassa. Mä sain nyt puolen vuoden kiellon, koska olen käynyt ilmeisesti turhankin säännöllisesti ja hb oli laskenut... Sitten taas kesällä, ja ehkä vähän harvennan noita välejä niin ehtii hb korjaantua. Te jotka sanotte, että teillä on liian alhainen hb; onko asiaa tutkittu? Kenelläkään ei " luonnostaan" pitäisi olla niin alhainen hb, että luovuttaminen olisi aina kiellettyä! Samoin nuha tai tupakointi ei ole este luovutukselle.
Kummankin veriryhmän tiedän vielä paljon tarkemminkin, kun ne jouduttiin mun veriryhmävasta-aineitten takia tutkimaan odottaessani neljättä lasta. Itse en saa luovuttaa verta, mies taas ei ole saanut itsestään irti, että luovuttaisi.
Minäkin siis. Miehen en muista. Käyn säännöllisesti luovuttamassa, mies aniharvoin, ehkä parin vuoden välein. Ärsyttävää minusta, pieni vaiva itselle, mutta voi pelastaa toisen hengen.
mies on käynyt muutaman kerran luovuttamassa, mutta tullut sen verran huonovointiseksi, että luopunut siitä. Minä en ole koskaan käynyt luovuttamassa.
Lapset on 2*A+ ja 0+ :) Olen käynyt luovuttamassa verta, mies ei. Nyt en voi, kun sain juuri vauvan. Aion mennä taas kun lopetan imetyksen.
Itse käyn luovuttamassa silloin tällöin. Mulla on viime aikoina ollut jatkuvasti joku karenssi pistotapaturmien takia tai sitten olen imettänyt tai ollut raskaana. Hb:n puolesta olisi vain hyvä kun pääsisi säännöllisesti luovuttamaan. Mies ei luovuta kun on niin raukka, pelkää verta ja pistämistä.