tiedätkö oman ja miehesi veriryhmät,voitteko luovuttaa verta?
minä 0+ ja mies 0-. mies käy luovuttamassa mutta mulla hb liian alhainen,ei onnistu
Kommentit (28)
Eikö tatuoitu saa luovuttaa verta? En tiennytkään. Sitten minä en saa. Muutenkaan en saisi, kun olen raskaana ja hemoglobiini on muutenkin aina liian alhainen. Saako luovuttaa verta, jos on vasta-aineita tiettyjä veriryhmiä vastaan?
Tiedän veriryhmämme. Mies käy yleensä luovuttamassa mutta nyt on taukoa leikkauksen vuoksi. Itse painan nykyään liian vähän enkä käy siksi. Aikaisemmin kävin kyllä.
Käykää ihmiset luovuttamassa sitä verta. Eikös nytkin ole huutava pula joistain tuotteista...
En voi luovuttaa, koska imetän, mies kyllä voisi, mutta ei ole vähään aikaan saanut aikaiseksi mennä.
Mies voi luovuttaa verta ja onkin käynyt joulukuussa viimeksi. Minä luovuttaisin mielelläni verta myös, mutta en kelpaa koska hemoglobiinini on yleensä 110-115 välillä.
Mies voi luovuttaa, mä en ennen toukokuuta. Mulle tapahtui pistotapaturma duunissa.
Mulla yleensä alhainen hb eli en käy. Olen kyllä luuydinluovuttajarekisterissä.
Miten niin muka tatuoitu ei saisi luovuttaa. Kai siinäkin on joku aika, et jo huomaa onko jotain hepatiittia tai jotain. Tosiaan kerroin kyllä tatuoinneistani.
kun lapset ovat A+ ja B+...
Olen itse joskus luovuttanut, mutta taju lähti, olikin hemppa mennessä 121, ja sanoivat, että 120 on raja, jonka alta ei saa luovuttaa.
Mies voisi muuten luovuttaa, mutta mahtaisi olla kiusallista, kun eivät saisi kuitenkaan neulaa sille suoneen.
Minä en voi luovuttaa mutta mieheni käy verenluovutuksessa säännöllisesti.
kumpikaan ei olla luovutettu. Mies voisi tällä hetkellä, mutta ei aio
En muista kauanko piti olla luovuttamatta. Olen A-, miehestä en tiedä. Hb minulla on yleensä joku 154-159 eli tosi hyvä, mutta suonet ovat todella piilossa ja aina kestää älyttömän kauan löytää niitä. On kuulemma hyvät, voimakkaat suonet, mutta vaikea löytää.
Mulla tosin nyt taukoa, kun just synnytin ja vielä imetän.
Minä olen käynyt ennen usein luovuttamassa (hyvä minullekin, koska hb liian korkea (n. 170). Viime aikoina en ole voinut käydä, koska käymme lapsettomuushoidoissa (hormonit). Mies ei ole koskaan käynyt luovuttamassa.
Mies luovuttaa säännöllisesti, samoin tein itsekin ennen, mutta nyt en enää voi luovuttaa, koska minulla vasta-aineita sekä astma lääkitys
mies käy luovuttamassa, minä en toistaiseksi voi kun yritetään raskautta.
Itse olen O-, mies on A+. Ja molemmat olemme verenluovuttajia.
Mulla A- (jossakin lapussa luki kun sukupuolitaudit, veriryhmä selvitettiin raskauden aikana). Tarkalleen ottaen siinä luki A rh -. Eli eikö se silloin ole A-? :D Mä näistä hirveesti tiiä.
No kuitenkin. En voi luovuttaa koska perussairaus estää. Mies ei voi luovuttaa sen takia kun sillä on periaatteessa aina nuha kun on tupakoitsija. En tiiä saako tupakoivat edes luovuttaa verta?
koska otettu tatuointeja.