Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

KUMMAN TYÖPAIKAN valitsisit (pohdintaa työtarjouksista)?

Vierailija
12.02.2008 |

Manageritason tehtävä molemmissa, mutta organisaatiot hyvin erilaisia. Palkkauskin sama. Itse olen 38v ja kaksi alle kouluikäistä lasta - mutta kumman sinä valitsisit:

1. IT-alan yritys eli dynaaminen toimiala, globaali bisnes, nuoria/nuorekkaita työkavereita, rento pukukoodi, jatkuva kiire, mutta myös kaikki sähköiset työvälineet työn puolesta

2. Ei-niin-seksikäs toimiala, Eurooppa-keskittynyt bisnes, keski-ikä lähempänä viittä kuin neljää kymppiä, asiallinen pukeutuminen, normaalit työajat, harvoin ylitöitä, kännykkä talon puolesta.

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
12.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

koska pienet lapset.

Vierailija
2/8 |
12.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

parempi pienten lasten kannalta

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
12.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Manageritason tehtävä molemmissa, mutta organisaatiot hyvin erilaisia. Palkkauskin sama. Itse olen 38v ja kaksi alle kouluikäistä lasta - mutta kumman sinä valitsisit:

1. IT-alan yritys eli dynaaminen toimiala, globaali bisnes, nuoria/nuorekkaita työkavereita, rento pukukoodi, jatkuva kiire, mutta myös kaikki sähköiset työvälineet työn puolesta

2. Ei-niin-seksikäs toimiala, Eurooppa-keskittynyt bisnes, keski-ikä lähempänä viittä kuin neljää kymppiä, asiallinen pukeutuminen, normaalit työajat, harvoin ylitöitä, kännykkä talon puolesta.

Vierailija
4/8 |
12.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

kakkosen, vaikka mun lapset jo kouluikäisiä. En jaksa mitään kiihkeää tiivistahtista hommaa. Varmaa sen olla pitää.

Vierailija
5/8 |
12.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ko. tehtävissä ostaisit varmasti puolen kuun palkalla hyvät vempeleet.

Vierailija
6/8 |
12.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kai lapsilla on isäkin?

Jos isällä ei mahdollisuutta osallistua lasten hoitoon niin sitten kakkosen.

Vierailija
7/8 |
12.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja välineet olin maininnut siksi, että IT-duunissa työtä voisi varmasti tehdä osin myös etänä.

ap

Vierailija
8/8 |
12.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse tein lasten takia vaihdon ykkösestä kakkoseen ja olin aika hämmästynyt lopputuloksesta. Siinä globaalissa ja nuorekkaassa paikassa olikin joustoa ihan erilailla kuin perinteisemmässä. Työaikoja ei kytätty vaan tulosvastuu oli se pointti. Liukumia pystyi pitämään halutessaan jne. Perinteisessä firmassa taas työaika on tasan 8-16 ja kellokortti viuhuu. Liukumien pitäminen kokonaisina työpäivinä ei olekaan ihan läpihuutojuttu vaan siitä pitää erikseen neuvotella. Sen sijaan työtahti on hidas ja deadlinet saavat paukkua ilman meteliä. Etätöitä ei tunneta. Ts. kaikki on niin kauan hyvin, kun istut työpaikalla 8 h/pv ja pyörittelet peukaloita.