Sektio ja esilääkitys
Olen menossa sektioon ja pelkään toimnepidettä aivan sairaasti. Varmaan sekoan siinä leikkauspöydällä. Voiko sektioon ikinä saada rauhoittavaa esilääkettä vai onko kaikki liian vaarallista sikiölle?
Kommentit (3)
mutta eivät antaneet, en kai näyttänyt tarpeeksi jännittyneeltä. ja vauvaa tietenkin ajattelevat, eivät anna mielellään. mutta myös mä pelkäsin leikkausta aivan sairaasti ja leikkauspöydällä itkinkin kivusta kun lääkäri sörkki epiduraalin ja spinalin 10krt huti. mutta itse leikkaus ei tuntunut oikein miltään, ei mitään kipua, päinvastoin mä melkein nukuin siinä kun olin ihan pöllyissä niistä aineista :) siis oikein rentounut olo. onnea koitokseen, hyvin se menee!
Mulla esikoinen leikattiin hätäsektiolla ja mut siis nukutettiin, siitä ei mitään kuvaa siis.. Nyt hirvittikin ihan sairaasti kun lähdin leikkauttamaan kaksosia maailmaan.
Mua helpotti paljon kun tiesin että mies on koko ajan siinä lähellä, istui siis mun pään takana ja piti mua päästä kiinni :) Siis koko ajan tunsin hänen kosketuksensa. Vinkiksi sanon sen, että juttele leikkurihenkilökunnan kanssa! Mä höpötin kuin papupata sille hoitajalle, joka siinä lähimpänä heilui, ja tuli kyllä parempi olo kun sai reilusti sanoa että pelottaa ja hän lohdutteli.. Ja jos jokin tuntuu oudolta / pahalta, sano siitä.
Kaikkea hyvää sinulle! :)
Ja saat myös tukea kätilöiltä, sano vaan rohkeasti jos jännittää ja kyllä ne muistavat kyselläkin jos et itse sano. :)