Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Minkä verran kannattaa ostaa 50 ja 56 senttisiä vaatteita jos vauva on syntyessään 50cm?

Vierailija
12.02.2008 |

ja minkälaisia vaatteita? Mulla on nyt 3 kpl valkoisia puolipotkareita, koko 50 ja 2 bodya koko 50.. kannattaako ostaa lisää 50 senttisiä?

Kommentit (14)

Vierailija
1/14 |
12.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osta vähän kokoa 56, ja sitten suoraan kokoa 60. Lahkeita ja hihoja voi kääriä isommista vaatteista.

Huomioi myös että vauvaa katsomaan tullessa moni tuo juuri jonkun minikokoisen vaatteen. Uutena en ostaisi ainakaan.

Vierailija
2/14 |
12.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

meidän vauva oli niin iso (yli 4 kg) että pienimmät ei ikinä mahtuneet päälle.

Lisäksi sukulaiset ja ystävät toi vaatteita lahjaksi heti. Ja vielä: ne kätevimmät vaatteet oli ihan muunlaisia kuin olin odottaessa ajatellut. Pakkauksen vaatteilla pärjää tosi pitkälle. Osta sitten kun alkaa selvitä mitä käytätte (vauvatkin on erilaisia)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/14 |
12.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosiaan vaatteen käytännöllisyyden huomaa vasta käytössä. Itse olen ainakin jättänyt osan vaatteista ihan käyttämättä, kun ne on ollu niin hankala pukea.

Kyllä pari pientä vaatetta riittää. Ja lahjaksi niitä tulee varmasti kasoittain! Ehdit sitten myöhemmin ostelemaan kun tiedät, millaisia vaatteita tykkäät vauvalla käyttää (ne voi olla ihan eri vaatteita, mitä odotusaikana kuvittelit) ja minkäkokoinen vauva on.

Vierailija
4/14 |
12.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

et muutama, ei paljoa.

Vierailija
5/14 |
12.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

50 senttisetkin vaatteet meni tosi pitkään sillä oli erittäin hoikka vauva (eli kun leveyssuuntaan ei tilaa mennyt niin 50 senttiset vaatteet meni vielä yli 50 senttiselle vauvalle). 56 senttiset vaatteet näytti alussa tosi jättimäisiltä, mutta tulihan niillekin toki käyttöä vähän myöhemmin.

Mutta niitä ihan pieniä ei tosiaan välttämättä kannata itse ostaa hirveän paljon, sillä sukulaiset ja tuttuvat ostavat mielellään niitä pienimpiä lahjana, kun ne on niin söpöjä.

Vierailija
6/14 |
12.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta eipä sitä osannut esikoisen odottaja arvata että vauva ois ollu noinkin iso! :)

Vierailija
7/14 |
12.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika pienikokoisia on sit vastaajien vaatteet ollu???ja tietty varmaan sit riippuu et onx tyttö vai poika:)

Omaa määrää en kehtaa sanoo ku oon ollu 10v.vaatekaupassa töissä ja kaikki kamut myös joten voitte kuvitella vaan:)no eipähän tarvinnu pyykata joka päivä:)Täytyykin varmaan laittaa pienimmät nyt kohta myyntiin(kun jaksan:)

Vierailija
8/14 |
12.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse ostaisin muutaman kokopuvun kokoa 56cm, niin sillä jo pärjäät hyvin, jos yhtään viittit pestä välillä:)

Vierailija
9/14 |
12.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vauva saattaa syntyessään olla isompikin. Mun esikoinen oli 54 cm ja mahtui 56:n vaatteisiin noin kaksi viikkoa, sitä pienempiin ei siis lainkaan.

Vierailija
10/14 |
12.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

meilä ainakin 50- ja 51-senttisille vauvoille lahjaksisaaduista 56 cm vaatteista osa oli auttamatta liian pieniä jo heti laitoksella.

Vierailija
11/14 |
12.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

puoli kiloa viikossa ekoina viikkoina, 50-senttiset ei enää pesun jälkeen päälle mahdu. 60-senttiset bodyt on ihan hyviä.

Vierailija
12/14 |
12.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli olivat oikeastaan turhia koska 56cm vaatteitakin pystyi pitämään heti.

Meidän poika syntyessään 49cm. 3 viikkoisena 56.6cm.

Vierailija
13/14 |
12.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihanan söpöjä ne kyllä ovat :)).

Vierailija
14/14 |
12.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta jos on jo syntyessään 50cm niin silloin ei kauaa kyllä mene 50cm koko. Yleensäkin olen huomannut että hieman reilumpi koko on se " oikea" . Eli jos on 50cm pitkä niin 56cm kannattaa ostaa. Toimii isompanakin. Tietysti kokomerkinnät voi vaihdella vähän vaatteen merkistä riippuen..