Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Saako teillä työssäkäyvillä olla lasten kavereita seitsemänä iltana viikossa?

Vierailija
11.02.2008 |

Vai olenko ainoa, joka ei meinaa jaksaa lasten kavereita aina kun olen raahautunut töistä kotiin.

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
11.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei kyllä saa olla kavereita kylässä joka viikonpäivänä.

Vierailija
2/7 |
11.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua ei haittaa, olen vain iloinen että lapsella on kavereita.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
11.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

siihen, että jo eskarilainen alkoi haalimaan kavereita joka ikinen ilta. Inhosin sitä että kavereiden kotona olevat äidit olivat tuuppamassa lapsia aina kylään tai kyselemässä omaani niille. Kivahan se on, että lapsella on kavereita, mutta molemmat meistä ovat töissä ja perheen keskeinen aika vähissä muutenkin. Lopulta sovimme lapsen kanssa, että viikonloppuna voi olla kavereita ja viikolla vaan ystäviemme lapsia ehkä yhtenä iltana korkeintaan. Hyvin on toiminut, kun on selvät säännöt. Lisäksi koin ahdistavana sen, että kavereita tuntui tulevan ikkunoista ja ovista ja lapsenikin oli menossa toisten eskarilaisten luo emmekä mieheni kanssa tunteneet kyseisiä perheitä. Minä haluan tietää millaiseen taloon lapseni menee kylään ja millaista elämää siellä eletään. En voi vaan heitellä lasta kyläpaikasta toiseen kuin tiskirättiä konsanaan.

Vierailija
4/7 |
11.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

On meillä välillä joku kaveri, mutta ehkä kerran viikossa. Lapset ovat vasta 3 ja 5. Haluan rauhoittaa illat perheen yhdessäoloon. Lapset ovat pitkät päivät päiväkodissa enkä tiedä mitä heidän päässään liikkuu, jos heillä on kavereita joka ilta tai he itse ovat jossain kaverilla (isompaa koskee tämä asia, koska ei 3-vuotias käy viellä kavereiden luona).

Sitten, kun lapset ovat isompia tai itselläni on lyhyemmät työviikot (toivottavasti joskus on niin) asia voi muuttua.

Vierailija
5/7 |
11.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta olen ajatellut että ainakin perheen päivällisaika on sellainen yhteinen aika, jolloin ei voi vieraita olla.

Vierailija
6/7 |
11.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kotini ei ole mikään juna-asema, vaan joskus minunkin täytyy saada olla täällä oma itseni ja se ei kyllä onnistu, jos talo on täynnä vieraita lapsia. Pakostakin sitä kuitenkin on vähän vieraskoreana silloin kun perheen ulkopuolisia on paikalla. Tulen hulluksi, jos en koskaan saa olla rauhassa vierailijoilta.

Useimpina iltoina ja iltapäivinä meille saa kyllä tulla, mutta ei suinkaan aina ja joka ikiseen kellonaikaan. Jouduin puhaltamaan peliä poikki, kun koululainen alkoi tulemaan kavereineen suoraan koulusta meille joka päivä. Sovittiin, että ensin läksyt ja välipala ja sitten soitellaan kavereille ja sovitaan tapaamisista.

Vierailija
7/7 |
11.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

en siis olekaan ihan hirveä, jos kiellän välillä kavereita tulemasta. Meillä on suuri perhe ja alkoi mennä itseltä hermot, kun en koskaan tuntunut saavan olla kotona ilman että täällä on vieraita lapsia. ap