Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

sf-mitta 39cm?

11.02.2008 |

Tänään neuvolatäti sai sf-mitaksi 39 cm. Viikkoja on nyt 41+1 enkä usko, että synnytys käynnistyy itsestään. Neuvola päivittelee, että soisi jo vauvan syntyvän, kun on niin valtavan kokoinen. Mitään tarkempia lukuja ei osaa antaa, vaan painoarvio tuntuu vaihtuvan päivän mukaan.

Tietääkö iso sf-mitta aina myös isoa vauvaa? Ja miten isoja on syntynyt?

Mulla kolmas tulossa, aiemmat olleet neljän kilon pintaan. Viimeksi syntyi poika 4080g ja kätilö totesi, ettei se minun mittoihin edes ole iso. Mutta en yhtään tiedä, mitä nyt odottaa. Olisiko pitänyt sittenkin ostaa isompia vaatteita vauvalle???

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
27.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli iso sf ei välttämättä tarkoita isoa vauvaa.

Vierailija
2/9 |
27.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sain vajaa pari viikkoa sitten pojan ja kokoa oli 4,5kg ja 55cm. Maha oli ihan pelkkää vauvaa, lapsivettä ei juuri mitään. Minun tapauksessa sf mitta antoi jotain suuntaa, mutta lopullinen koko oli kyllä yllätys. Jokatapauksessa synnytys meni hyvin, oli jopa kaikkein kivuttomin kolmesta synnytyksestäni. :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
27.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

piti sanoa, että sf mitta oli viimeisessä mittauksessa 39,5-40..

Vierailija
4/9 |
27.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

eilen arvio terkka vauvan painoksi n 3,7 kg. itsestäkään ei vauva valtavalta tunnu, vaikka maha onkin tosi muhkea. pää ei ole vielä kiinnittynyt, joten siksi varmaan tuo sf-mitta on iso. edelliset on ollut syntyessään 3,6 ja 3,4 kg (eka 10 pv yli, toka 3 pv ennen LA).

Vierailija
5/9 |
29.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

mulla 38+3 käynnistetty vauva 4015 g ja 51 cm kun edellisellä viikolla sf mitta oli 41 cm. Siihenkin asti sf-mitta vähän sahaili. Eikä tää ole pelotukseksi kellekään mutta neuvolan täti totesi että jos tollasen hypyn tekee niin yleensä tarkoittaa vauvan kääntymistä. Ei mulla, koska seuraavana päivänä oli viiminen ultra jossa todettiin että raivotarjonnassa on edelleen.

Syntyissään isommat sisaruksensa ovat syntyneet pienemmillä sf-mitoilla.

Vierailija
6/9 |
03.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja 38+6 Syntyi poika, 4290g=) Sektiolla tosi, ei ikinä olisi ulos mahtunut :D

Vierailija
7/9 |
04.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sokeritoppa:

eilen arvio terkka vauvan painoksi n 3,7 kg. itsestäkään ei vauva valtavalta tunnu, vaikka maha onkin tosi muhkea. pää ei ole vielä kiinnittynyt, joten siksi varmaan tuo sf-mitta on iso. edelliset on ollut syntyessään 3,6 ja 3,4 kg (eka 10 pv yli, toka 3 pv ennen LA).

eli eilen käynnkistettiin, vk 41+6. Edellispäivänä ultralla arvioitu 3,8-3,9 kg, käsikopelololla 3,6 kg - 3,9 kg (riippuen tekijöstä. loppytulos: 4 kg 290 gr, ja 53 cm pitkä. ei ollut yhtään sen hankalampi, tai isomman tuntuinen, synnyttää kuin edellinen, vaikka painoeroa 900 gr. päänympärys oli 2 cm isompi tällä pojalla kun edellisellä, eli nyt 36 cm.

Vierailija
8/9 |
11.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toi sf-mitta on hiukan viitteellinen. Se riippuu hyvin paljon vauvan asennosta (jos on kovasti selkä suorana se vauva, niin mitta on suurempi), samoin siitä onko vauva laskeutunut vai ei (ja uudelleensynnyttäjällähän se vauva ei välttämättä laskeudu kuin vasta synnytyksessä). Lisäksi jos äidillä on kauttaaltaan turvotusta, niin sekin kasvattaa sf-mittaa. Joten tuskin mitään jättiläistä saat, jonkin verran päälle neljäkiloisen vauvan luultavasti.

Vierailija
9/9 |
11.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

sf-mitan seuraamisessa ideana on että sen tulisi kasvaa tasaisesti, mutta lapsen kokoa ennustavana sen on huomattu olevan melko epäluotettava kun siinä on niitä muuttujia niin paljon (lapsen asento, lapsiveden määrä jne...)